Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Flash Gordon skrev 2022-01-30 15:35:26 följande:
    Korruption är mänsklighetens värsta fiende. Långt värre än sjukdomar och svält. De senare är saker som är övergående och möjliga att utrota utifrån. Korruptionen är inbyggd i systemet. I kulturen.

De där länderna och kulturerna kommer aldrig att lyfta till någon slags västerländsk nivå så länge det 
    handlar om att göda sig själv och sin klan.

Sverige borde omedelbart sluta skicka pengar dit. En viktig första punkt för en ny blå-gul regering.
    Jaha. Så du menar att Sverige är precis lika korrupt nu som det var under 1700-talet? För då var korruptionen synnerligen utbredd. I kulturen.

fof.se/tidning/2015/10/artikel/sveriges-vag-ut-ur-korruptionens-grepp

Okunskap och historielöshet är en hopplös kombination. Det går inte att ha en vettig diskussion krig någons felaktiga gissningar om allt som händer och har hänt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-01-30 16:33:48 följande:
    Tror det blir svårt, reinfeldtsektens sojamoderater älskar också nazistina.
    OT. Tråden handlar om antisemitism, inte behovet av att bajsa fram fler hittepåord 
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-01-30 17:11:51 följande:
    Det finns 57 skattemiljarder att spara in på, + det debila klimatbiståndet på 15 miljarder. 

Det finns gott om områden härhemma där pengarna hade gjort större nytta. I skattebetalarnas egna plånböcker t.ex.
    Mer pengar till utsläppsfuskverteranbilkörning, plastpåsar från lågprisbutiker och blandfärs Guld i mun
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-03-16 22:45:41 följande:
    Socialdemokraterna och Nyans - birds of a feather

.
    twitter.com/SofieLowenmark/status/1504176496818147333

"Maher Dabbour (Malmö) lämnar S och går över till Partiet Nyans. Samtidigt meddelar Nyans att ca 20 aktiva Socialdemokrater i Malmö förväntas ansluta sig till Nyans inom kort."

.
    Och sedan, när Nyans tagit politiker, väljare och platser i kommunfullmäktige från S så kommer S att börja samarbeta med Nyans. För att kunna behålla makten.

.
    Informationen finns på Nyans Facebooksida.
    Ingen tvingar någon till något. Det står fritt för alla partier att välja att samarbeta med vem man vill, men till ditt SDs stora förtret samarbetar andra partier med varandra. Odemokratiskt har jag hört dem säga om det  
  • nihka
    KillBill skrev 2022-04-15 10:18:16 följande:

Apropå Moderaternas tänkte regeringsunderlag.

Janouch är alltså en av grundarna till föreningen Education4Future som bland annat saluför Ahmed Ramis antisemitiska litteratur och arrangerar föreläsningar med internationellt kända nazister och rasideologer.

expo.se/2022/04/sd-valjer-att-ha-kopplingar-till-extremhogern
    sverigesradio.se/artikel/sverigedemokraterna-andrar-sig-bjuder-in-omstridd-talare-att-forelasa
    Men hon gillas av Partiet med stort S och stort D. Då är antisemitism ingen fara utan bara en del av mångfalden inom Partiet. Du förstår Partiet gillar mångfald
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-04-25 21:46:46 följande:
    Vänstern törs inte reta upp kärnväljarna.
    Umevänsterns antisemitism går så djupt så att stadens judar inte bjuds in till högtidlighållandet av kristallnatten.
    Tror du ens på det själv?
  • nihka
    KillBill skrev 2022-04-15 10:18:16 följande:

Apropå Moderaternas tänkte regeringsunderlag.

Janouch är alltså en av grundarna till föreningen Education4Future som bland annat saluför Ahmed Ramis antisemitiska litteratur och arrangerar föreläsningar med internationellt kända nazister och rasideologer.

expo.se/2022/04/sd-valjer-att-ha-kopplingar-till-extremhogern
    sverigesradio.se/artikel/sverigedemokraterna-andrar-sig-bjuder-in-omstridd-talare-att-forelasa
    Heeelt ointressant eftersom det handlar om mycketmysigarehat från extremhögern. Eller förresten det finns inte ens.

Det här är inte en tråd om antisemitism utan en hatavänstern-tråd.
  • nihka
    Israel och Palestina ligger i ett evighetskrig mot varandra och båda sidor sprider en minst sagt ofördelaktig bild av varandra. Sedan hjälper ju hatare utifrån på båda sidor med att försöka toppa det. De lär sig aldrig.

Vad handlar din sidfot om? Kvinnomisshandel?
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?