Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Rataxes skrev 2022-10-31 22:05:23 följande:
    Ja just det, i en tråd om vänsterns antisemitism pladdrar du om SD. 
    Och SD

Fast ännu mer om SD

Vad hette det nu?

Ja just det, whataboutism.
    Och varför kan man inte prata om SDs antisemitism här? Enligt Åkesson är SD inget högerparti:

Jimmie Åkesson: ?Vi är inget högerparti?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2022-11-02 09:24:50 följande:

Vad menar du? Anser du inte att man ska kunna ifrågasätta en tes som förs fram i en diskussionstråd?  

Trådskaparen argumenterar för att antisemitism är utbredd inom vänstern men nästan dagligen matas vi med nyheter i media om att högerpartiet SD, en del av det högernationalistiska regeringsbygget, sprider antisemistim och uppträder i antisemitiska sammanhang. Ska detta faktum inte få lyftas fram i tråden? Det anser jag.

Nej, det här är en hatavänsterntråd där högerextremism och kära IDFs bombningar hyllas.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-11-16 08:24:14 följande:

Det är på något sätt talande för trådstarten om hur antisemitismen är så normaliserad och accepterad inom vänstern när signaturer på FL, utan att vad det verkar reflekterar över det, länkar till videos producerade av en
    antisemitisk hatsida på nätet. 

En video som beskriver judar och judendomen som "ondskefulla, rasistiska, sadistiska och blodtörstiga mördare".

"Finally judaism could be seen for what it truly is"

Det är budskapet som sprids på FL, via länkar. Av signaturer som uppenbarligen inte ser något problem med saken. 

De kallar det "anti-sionism".

Så blind är man för sitt eget tankegods och en bättre illustration av vad TS talar om går knappast att få. 

.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Whoopsy. Nu glömde du berätta om alla de radikaliserade judar som intervjuades i filmen som utan att blinka påstod att alla icke-judar och särskilt araber kommer bli slavar åt judarna. Varje jude kommer bli ägare till 2800 icke-judiska slavar när Messias kommer för det utvalda folket. Målet är ett stor-Israel som sträcker sig in i Irak. Araber beskrevs som "genetiskt defekta".

Det är budskapet som somliga signaturer ställer sig bakom och något de uppenbarligen inte ser något problem med.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2022-11-16 10:20:41 följande:
    Som vanligt då m a o. Hann aldrig se vem eller vilka som höll med ursprungsinlägget, men jag kan ju gissa.
    Man kan ju också gissa vem som håller med det som sägs i ursprungsinlägget om att judarna ska härska över alla andra i ett stor-Israel som sträcker sig in i Irak och ha jordens icke-judiska befolkning som slavar och att araber är "genetiskt defekta".

• nihka
    Flash Gordon skrev 2022-11-23 10:47:43 följande:
    Du har verkligen svårt att hålla dig i från att traska runt i de där träskmarkerna va?
    Whoopsy! Har du glömt igen att berätta om alla de radikaliserade judar som intervjuades i filmen som fanns i tråden som utan att blinka påstod att alla icke-judar och särskilt araber kommer bli slavar åt judarna. Varje jude kommer bli ägare till 2800 icke-judiska slavar när Messias kommer för det utvalda folket. Målet är ett stor-Israel som sträcker sig långt in i Irak. Araber beskrevs som "genetiskt defekta".

Det är budskapet som somliga signaturer ställer sig bakom och träskmarker de uppenbarligen inte ser något problem med att traska runt i - fast långt från alla judar är så radikaliserade att de ställer sig bakom det bara för att det står i Talmud.

Precis som Talmuds omnämnande av Jesus och att han ska koka i helvetet i mänsklig avföring:

en.wikipedia.org/wiki/Tzoah_Rotachat
  • nihka
    Mentat skrev 2022-11-23 14:55:39 följande:
    Tack för att du försöker. Tyvärr, för din del, framgår det alltså klart och tydligt att det i 56b inte står ett dugg av det du påstod i inlägg #2213.

Just nu är din status tillbaka på konspirationsteoretiker och antisemit.
    *asg* Du får ju klara av att skrålla ner till 57a:

Onkelos then went and raised Balaam from the grave through necromancy. He said to him: Who is most important in that world where you are now? Balaam said to him: The Jewish people. Onkelos asked him: Should I then attach myself to them here in this world? Balaam said to him: You shall not seek their peace or their welfare all the days (see Deuteronomy 23:7). Onkelos said to him: What is the punishment of that man, a euphemism for Balaam himself, in the next world? Balaam said to him: He is cooked in boiling semen, as he caused Israel to engage in licentious behavior with the daughters of Moab.
    Mentat skrev 2022-11-23 15:35:25 följande:
    *asg*! Ja du, det är ju just fakta jag efterlyser så den föll verkligen platt till marken! 
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-11-24 03:43:45 följande:
    Så din motivering till att "upplysa" oss andra om kopplingen mellan "judar" och att "koka Jesus i bajs" är ... ?!

Jag menar, NÅGOT måste ju ju ha tänkt skulle bli effekten när du lyfter fram och kopplar ihop "judar" och "koka Jesus i bajs".

Så vad?

.
    Du förstås, om man inte trodde bättre om dig så skulle man kunna tro att det är en medveten grej för att smutskasta. 

Det finns ju nämligen en gammal (inte så fin) tradition av att exempelvis skapa bilden av judar som begår ritualmord på (kristna) barn, inte så sällan med hänvisning till vad som påstås om gamla judiska skrifter. 
    Spigger86 skrev 2022-11-23 12:20:53 följande:
    Du menar att jag skulle hitta på att det står så i Talmud? Judarna själva förnekar inte att det står i deras skrift. Det räcker som bevis för mig. Ifall detta var något som "antisemiter" hade hittat på för att smutskasta judarna så hade väl judarna tydligt förklarat att det inte alls står så I Talmud och att det är påhitt från antisemiter?

Din förmåga att hitta udda konton som delar material om judar och judendom är stor.

Är det från konton som detta och det andra kontot, den länken som raderades på grund av antisemitism, som du får din bild av judar och judendom?

Nåja, du har i alla fall inte fått några uppenbara nickande medhåll den här gången.
    Nämen, Vad säger du? Judarnas egen heliga skrift sysslar med "smutskastning". Jag skulle förstås kalla det för något betydligt grövre. Att uttrycka att man har som mål att förslava alla andra folk, kalla andra folk "dement defekta" och vilja straffa Jesus genom koka honom levande i helvetet i mänsklig avföring räknas idag av väldigt många som sjuka åsikter.

Att påtala att dessa sjuka åsikter återfinns i Talmud - som radikaliserade judar och deras närmaste entourage som du så stolt nickar medhållande till till är förstås inte antisemitism utan har du hört uttrycket "Don't shoot the messinger"?

Hur man kan anklaga andra för antisemitism när man upprepar deras egna ord är verkligen en gåta. Kanske dags att göra en revision i Talmud om man nu inte klarar av att bortse från vissa delar och är så känslig för vad som står där att man försöker förtränga vad som står där och blir hysteriskt arg på den som påminner om det.
  • nihka
    KillBill skrev 2022-11-24 07:57:10 följande:

Forskare har funnit ett tydligt samband mellan aktivitet på nätforum och högerextremism. Från början skrivs det framförallt negativt om mörkhyade men med tiden ökar antisemitismen..

sverigesradio.se/artikel/8194944

Du kan ju inte anklaga trådens bärande pelare och förintelseförnekarnas  försvarare för att syssla med antisemitism
  • nihka
    KillBill skrev 2022-11-24 07:57:10 följande:

Forskare har funnit ett tydligt samband mellan aktivitet på nätforum och högerextremism. Från början skrivs det framförallt negativt om mörkhyade men med tiden ökar antisemitismen..

sverigesradio.se/artikel/8194944

"Bakgrunden till forskningsprojektet är enligt Törnberg att våld och terrordåd kopplade till högerextremism har ökat kraftigt i västvärlden de senaste fem åren."

Så det är inte bara här i Sverige utan hela Västvärlden, USA inkluderat förstås. 

Tycker det också korrelerar med en ökning av extremistiska åsikter som sprids här på FL.
  • nihka
    Mentat skrev 2022-11-24 09:27:33 följande:
    Jag har inte tänkt läsa igenom hela Talmud. Om du länkar till 56b är det den jag läser och inte 57a. Men för all del, då har vi hittat rätt ställe. Visserligen kokas han i sperma och inte avföring men det är ju en mindre detalj.
    Varför skulle detta vara en referens till Jesus? Det känns som när folk försöker bevisa att Nostradamus spådomar slår in, att man gör långtgående tolkningar för att komma fram till det resultat man vill ha.
    Det var inte jag som länkade men jag hade inga problem att hitta rätt stycke. Nej, han kokas inte i sperma. Jag tänker inte försöka förklara hela Talmud för dig. Ingen kan väl det för det har kluddats i den så många gånger över tid, men Jesus var ingen poppis person utan beskrivs som "sinner of Israel".

en.wikipedia.org/wiki/Jesus_in_the_Talmud

Det hela är egentligen inte värre än att Dante placerade islams Mohammed i helvetes åttonde brinnande krets för att han orsakade splittring i kyrkan. Hans bestraffning är också väldigt grafiskt skildrad.

Det står en massa skit i gamla böcker, men man behöver ju inte tro benhårt på skiten idag.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?