Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Padirac skrev 2020-09-17 13:23:15 följande:
    Ahh.. hatet förblindar dig och får dig att svälja SDsvansens och vurmarnas propaganda.

Du har naturligvis inte belägg för det du skriver, för det du skriver bygger på felaktiga uppgifter.

Det är sorgligt att den som med all rätt försvarar en folkrupp som varit utsatt i tusentals år går ärenden åt nyssnazister som bär vidare arvet från hitlertysklands utrotning av judar.
    Jepp. Fullkomligen rullar i vurmarnas propaganda. Försvarar verkligen ingen folkgrupp. Folkgruppen i fråga tar i stort avstånd från den sortens hets och hat.

När eller om det blir fred är det inte tack vare den här typen av inställning utan trots.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-17 20:17:55 följande:
    Det verkar som om blott existensen av den boken får vissa att verkligen se rött  
    Sjätte upplagan slutsåld.
    Padirac skrev 2020-09-17 17:39:22 följande:
    Flam ägnar sig i boken åt anekdotisk bevisföring, grova insinuationer och konspirationsteorier.  Dess värde som historiebeskrivning torde visas av hur många (!) recensioner den fått.

Flam visar i boken upp de sämsta sidor jag sett hos honom. Han säger själv att han drivs av ilska och aggressioner, boken har mycket lite med verkligheten att göra utan handlar om Flams inre liv med vanföreställningar och samma har som vurmare och svans bär på.

Smörja, rent ut sagt, för den som har lite kunskap om krigstidens samhälle och historia.
    Han är bara ute efter att tjäna pengar och intar samma offerroll som svansen tar för att öka intäkterna. Det är ju ingen direkt storsäljare utan det handlar om små upplagor och han får hela tiden försöka hitta nya sätt att mjölka boken eftersom det inte är så fett för skådespelare och ståuppkomiker så här i coronatider.

• nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-17 20:24:23 följande:
    Du kanske skulle läsa den själv istället för att läsa vad din BFF skriver om den?

Vilka styrde t.ex. 1938 när sverige krävde att tyskland skulle stämpla röda J i judarnas pass?  
    Vilka hade egen majoritet (53,8%) under din så kallade samlingsregering? 
    Det var inte en "så kallad" samlingsregering utan en samlingsregering. Jag vet att ett sådant brett samarbete är bortom din föreställningsförmåga då du förespråkar bomber och kulor isf samarbete.

Ett av samlingsregeringens mål var att till varje pris hålla Sverige utanför kriget. Det kostade förstås och jag hade gärna krupit lite lägre om det hade behövts för att slippa det brinnande helvete ett krig är.

Vad tror du hade hänt om Sverige inte hade mesat sig fram till mål? Vad hade hänt med alla de tusentals judar som fanns i Sverige och som flydde hit under andra världskriget? Tror du ens att du hade existerat om generationerna före dig hade befunnit sig i ett tyskockuperat område?

Du kanske skulle tänka lite själv istället för att låta dig indoktrineras av din BFF i uniform.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-18 21:43:06 följande:
    "Det var inte bara Socialdemokraterna."
    Stämmer gott det. Har du problem med det eller har du bara grava problem med att ta i den sortens fakta?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-09-18 05:59:48 följande:
    Över 10000 sålda exemplar i inbunden version för en fackbok inom ett smalt ämnesområde där en normal, genomsnittlig allmän bok säljer runt 1500-2000 exemplar är ganska så mycket en succe.

Tillkommer e-böcker, ljudböcker och utlåning på bibliotek.

Sedan kommer antagligen pocketversionen ...

Jag har dock inga illusioner om att bokens budskap kommer att spridas i någon större omfattning utanför de kretsar som redan är intreserade av samhälle och politik, men det kanske räcker så?!
    En fackbok?

En persons aggressiva tankar utgör knappast någon kunskap.
  • nihka
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-18 23:20:00 följande:
    Du röstar åp moderateran?
    Nej, jag röstade inte åp moderateran eller högern som de hette under samlingsregeringen. Jag var inte född då.
  • nihka
    Rataxes skrev 2020-09-19 08:52:44 följande:
    Hallå! Du måste bara se gårdagens "svenska nyheter ". Brallorna dras ner på åklagaren i tigermålet, för att inte tala om "museet" i fråga. VPN:a om det inte går se utanför Sverige.
    Whaaaat??? På "extremt vänstervridna" SVT!

You can not be serious
  • nihka
    FDFMGA skrev 2020-09-19 00:01:07 följande:
    Nihka är nog knappast född nu - hon har varit aktiv här under de mer än 10 år jag läst på FL.

För att få rösta i Sverige måste man vara minst 18 år, senaste valet var för två år sen, så läggt till två år.

Men andra världskriget inträffade för jättejättelängesen. De som fick rösta då 1930-talet eller 1940-talet bör om de fortfarande är i livet vara över 90 år.

De stora flertalet röstberättigande befinner sig någonstans däremellan, allrså i intervallet 18 till 90 år.

Bara för att du har ett bebbenick så kan du inte ta för givet att alla andra också är bebbarSkrattande
    Väldigt många informationer där. Tror du personer som har så begränsat med kunskaper generellt klarar av att ta sig igenom en så stor textmängd?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2020-09-19 14:24:44 följande:
    Mm, för mycket och för svårbegriplig information, jag ser att bebbenicket redan har svartnat.

Det finns ju någon som brukar posta bilder med en kort text under, typ en bild av Hitler och bildtexten "Sossarnas förebild".

Det är nog en lämplig abstraktionsnivå för många av våra nyauktoritära förmågor på FLSkrattande
    Ungefär som teletubies. En bild och ett ord under. Kanske kunde förtyligas med en liten sång om ordet också. Väska, väska, väska...eeeen vääääska
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-20 12:15:46 följande:
    Haha  
    Obetalbart! 
    Hahaha! Visst är det!

Ni ser på "vänstervridna" SVT och tycker det är bra! 

Obetalbart!
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?