Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

RebeckaZ70 skrev 2020-08-29 15:38:52 följande:
    Lämpligt är väl att du frågar i en tråd/forum där sionister som hatar muslimer brukar hålla till ?
    Enda sionisten här är nog jag, och den som följt lite av vad jag skriver har nog fattat att jag inte hatar muslimer...
    Och varför är den här tråden inte lämplig? Hatet mot palestinier finns tydligt och de flesta palestinier är förstås muslimer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-08-30 22:08:58 följande:
    Du faller i samma fälla som så många andra som förutsätter att det alltid är den svaga som har rätt och måste försvaras...

Majoriteten av de som påstås ha blivit bortjagade lämnade friviligt på uppmaning av sina ledare som lovade dem guld och gröna skogar när de slutfört det nazisterna påbörjat och jagat bort/förintat de judar som levde i Israel. De som stannade kvar (och deras ättlingar) är fullvärdiga medborgare i staten Israel. 

Kan tillägga att 700 000 - 800 000 judar fördrevs från sina hem i arabiska länder när staen Israel bildades... Majoriteten hamnade i Israel, en del i USA. 

Antar att det är Gaza du avser med ditt "utomhusfängelse"? 
    Skulle palestinier vara fullvärdiga medborgare i staten Israel? Vilket skämt. Tror du ens på det själv? Israels nationalstatslag gör palestinier till andra klassens medborgare:

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/07/19/israel-godkande-hart-kritiserad-nationalstatslag-gor-oss-palestinier-till-andra
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-08-30 22:08:58 följande:
    En terroriststat klagar på vad en annan terroriststat gör.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-08-30 21:57:28 följande:
    Du likställer alltså att ett gäng danska idioter eldar koranen, och att nazister och andra extremister i Sverige använder ett "nedsättande språkbruk" (båda företeelserna fördöms av sveriges styrande, samt polis m.m.) med en statssanktionerad förföljelse med offentliga bokbål, plundring av egendom m.m. samtidigt som ett utrotande av den aktuella folkgruppen planerades eller pågick, ivrigt påhejade av polisen. 
    Så var det säkert de som resonerade i början gällande judar också - det var väl inte så farligt.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-07 11:01:49 följande:

Nej, det som skiljer är att de slipper göra värnplikt... Men de får lov att göra det. Som våra arabiska vänners barn gör. Och som mannen i hushållet gjort. Vi har många arabiska poliser, domare, läkare, officerare, advokater osv. Arabiska partier i Knesset. Rösträtt, lika rättigheter för kvinnor, homosexuella. Rätt till högre utbildning m.m. Jämför det med hur de som lever under PA's styre har det...

Och så glömmer du som vanligt elefanten i rummet. Israel har med sin nationalstatslag gjort Israel enligt grundlag en JUDISK stat. Alltså ENBART JUDISK. Man har avskaffat arabiska som officiellt språk. Det är ENBART grundandet av JUDISKA bosättningar som är nationellt mål och så har man klampat in och utropat Jerusalem som huvudstad och där ska israelisk lag gälla  helt och hållet.

Som om Danmark typ går in och utropar Malmö till Danmarks huvudstad och inför danska som ensamt officiellt språk i Norden och gynnar all dansk bosättning i hela Norden. Man behöver inte ha mycket fantasi för att förstå hur "jämlikt" svenskar och norrmän skulle uppleva det.

Om du inte har märkt det så har det lett till protester bland inte minst israeliska palestinier, i och utanför Knesset.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-08 08:37:17 följande:

Glöm aldrig deras "Palestinierna önskar utplåna Israel som stat, vill helt krossa Israel. Detta är helt riktigt ? och det är en målsättning vi bör stödja".

Kom ihåg att Israel önskar utplåna Palestina som stat, vill helt krossa Palestina. Eller förresten, vilken stat? Israel erkänner inte ens att det finns någon stat som heter Palestina. Och vice versa. Två terroristländer som inte erkänner varandra.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-09 15:18:25 följande:

Handikappanpassning är ett "krigsbrott" - De här galningarna öser Sverige bistånd över:

www.jpost.com/arab-israeli-conflict/palestinian-leaders-disabled-access-to-tomb-of-patriarchs-is-war-crime-641525

Under tiden planerar Serbien och Kosovo att öppna nya ambassader i Jerusalem. 

Jag hörde att Palestina kommer att utropa Tel Aviv som sin huvudstad och där ska enbart palestinsk lag gälla.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-09 15:18:25 följande:

Handikappanpassning är ett "krigsbrott" - De här galningarna öser Sverige bistånd över:

www.jpost.com/arab-israeli-conflict/palestinian-leaders-disabled-access-to-tomb-of-patriarchs-is-war-crime-641525

Du vet mycket väl att det inte är handikappanpassning i sig som är problemet utan att här vill Israel göra förändringar i ett område som domineras till 80% av palestinier. Västbanken är ockuperad av Israel och nu kör Israel på i sin vanliga bulldozerstil och ska bestämma på liknande sätt då man bara utropade Jerusalem som huvudstad. Självklart reagerar man på sådant aggressivt beteende.

Och de här galningarna öser USA stöd över.

Om Israel verkligen ville göra platsen mer åtkomlig kunde man börja med att inte försvåra för alla palestinier att komma in:

https://www.hebronapartheid.org/index.php?map=10
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-10 20:00:39 följande:
    Det är liksom ingenting som förvånar, Tidigare hade jag större förväntningar på S än på SD, men inte nu längre, det är i stort sett samma skräp. Det har visat sig länge. 
    Som Israel och Palestina. Det är liksom ingenting som förvånar. Tidigare hade jag större förväntningar på Israel och Palestina, men inte nu längre. Det är i stort sett samma skräp. Det har visat sig länge. 
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-17 14:38:53 följande:

Det är inte hat, det är förakt

Jag har tillräckligt med belägg för socialdemokraternas smutsiga hantering från 1933-nutid för att fylla flera sidor.

Hur går det med att fylla sidorna med Israels smutsiga hantering från 1948 till dags datum? En terroriststats hantering av en annan terroriststat.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?