Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Snäll men inte tråkig skrev 2019-10-30 12:32:17 följande:
    Har reagerat på precis samma sak. Det påminner för övrigt en hel del om hur USA tonade ned och "glömde bort" kurdernas roll i gripandet av Saddam Hussein.
    Ja, där var inte Obama ett dugg bättre än Trump.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-11-23 19:24:15 följande:
    Tja han säger vad 85% tycker men inte vågar prata högt om..... Det är ju tyvärr därför SD växer som dom gör....
    Nej, 85% håller inte med personer som du håller med. Släpp den snuttefilten.
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-11-23 20:05:20 följande:
    Har egentligen slutat kommentera det du skriver. Men kan inte låta bli här... Jo i princip hela svenska folket är trötta på allt våld mm som stegrat senaste 4 åren.

Varför jag inte kommenterar dej? Jo en som påstår sej rösta på M och bara är inne i trådar där vänstern kritiseras och försvara dom till förbannelse. Det visar vilket troll du är....
    Nej, 85% håller inte med om allt en youtuber vräker ur sig i syfte på att försörja sig på sin youtubekanal.

Nej, jag påstår mig inte rösta på M. Läs om, läs rätt. Jag försvarar inte vänstern. Det bara känns så för SD-kramare. Du vet, om man är emot SD är man vänster
  • nihka
    Mentat skrev 2019-11-24 06:43:51 följande:
    Jadå, det har jag inget problem med. Det jag ser är bara att det ursprungliga inlägget numera är borta i sin originalform, men ditt citat av det ligger kvar. Däremot är ett annat citat av det borta, märkligt nog. Känns inte konsekvent samtidigt som mitt första inlägg där jag föreslog att man skulle undvika att citera däremot försvann. (sic!)
    Inte det minsta konstigt. Du citerade inlägg som var bortplockat. Det anmäldes och plockades bort.
  • nihka
    Mentat skrev 2019-11-24 20:55:06 följande:
    Nej, det var exakt det jag INTE gjorde. Om du skall uttala dig om vad jag gör eller inte gör, vänligen se till att du vet vad du talar om!
    Jo, det var exakt vad du gjorde. Trollanklagelse är emot forumreglerna och det inlägget (som du citerade) plockades bort.

Om du ska uttala dig om vad som sker och inte, vänligen se till att du vet vad du talar om!

Det går bra att be om ursäkt nu.
  • nihka
    Mentat skrev 2019-11-25 05:40:32 följande:
    OK, det jag var noga med var att inte citera rasistens inlägg. Om påpekandet av det olämpliga i att uttrycka sig rasistiskt var emot forumreglerna hade jag givetvis fel och ber om ursäkt!
    Nej, ditt påpekande var inte emot forumreglerna men när man citerar ett bortplockat inlägg plockas det också bort om någon anmäler det.

Det går bra att be mig om ursäkt nu.

Förresten är också emot forumreglerna att kalla specifika människor för rasister.
  • nihka
    Mentat skrev 2019-11-25 17:34:37 följande:
    Det jag finner fascinerande är att någon alltså anmälde ett inlägg som i sammanhanget är en formalitet, må vara att sådana också skall uppfyllas, och dessutom ett inlägg som citerade detta men alltså inte brydde sig om att anmäla inlägget bredvid som citerade något av det grövsta rasistiska påhopp jag någonsin har läst här på forumet.

Om det är emot forumreglerna att kalla den skribenten rasist skall jag gladeligen acceptera mitt stängda inlägg. I de fall ordet används som tillmäle är det en helt annan sak och då kan jag nog leta upp drösvis med inlägg som skulle behöva stängas - en googlesökning ger 12500 träffar på "rasist" på Familjeliv. Oj, i så fall har både jag och moderatorerna att göra!
    Det jag finner fascinerande är att du är otrevlig som fan när jag berättar vad du har missat och talar om för mig att jag ska se till att jag vet vad jag talar om innan jag uttalar mig när det är DU som inte vet vad du talar om, och så ber du inte ens om ursäkt för det.

Visst, knock yourself out.

Det var ett rasistiskt inlägg. Personer ska inte diskuteras.
  • nihka
    Mentat skrev 2019-11-25 19:44:34 följande:
    Du har tydligen inte läst inlägg #525 så noga.
    Jodå. Jag har läst det jättenoga. Du ber om ursäkt för något du inbillar dig inträffade istället för att be mig om ursäkt för att du var otrevlig mot mig.

• nihka
    Mentat skrev 2019-11-25 20:47:36 följande:
    Jaha, så det dög inte. Plötsligt satt skon på den andra foten och då passade den inte. Jaja, jag är inte förvånad...
    Jag förstod lite roat redan från starten att det skulle vara som att försöka krama vatten ur en sten att få dig att be om ursäkt när du har fel och hugger på folk.

Fast blame shifting var jag ändå inte beredd på. Tänk hur långt en del är beredda att gå för att slippa säga "Ursäkta jag hade fel".
  • nihka
    Mentat skrev 2019-11-26 19:20:12 följande:
    Bra inlägg! Vi är ofta oense i sakfrågor men jag instämmer med dig i det här.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?