Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

nattuw skrev 2020-10-17 16:43:27 följande:
    Vilket du tidigare påstått är det parti du röstar på.
    Preteritum.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nattuw skrev 2020-10-17 16:54:04 följande:
    För en riktig socialdemokrat är lite antisemitism inte mycket att orda om. Åtminstone inte så länge den kommer från vänster.
    Antisemitism är inte partibundet såvida det inte handlar om Nordiska motståndsrörelsen som är ett rent nazistiskt parti.

Varför försöker du låtsas som det är det?
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-10-17 17:45:39 följande:
    Ja visst är det demoniskt och hemskt med ett litet land i mellanöstern där alla medborgare har rösträtt, där alla medborgare har rätt till högre utbildning och sjukvård, där kvinnor har samma rättigheter som män och det enda landet i mellanöstern där HBTQ respekteras. 

Ha nu ett riktigt bra liv i din antisionistiska filterbubbla
    Inte riktigt alla medborgare hörru och glöm inte bort att komma ihåg att det finns människor som till skillnad från dig inte bortser från terroristledningen.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-10-18 19:08:48 följande:

Nej, allt är inte guld och gröna skogar i mitt lilla land, det har jag heller aldrig påstått oavsett vad vissa idioter skriver om mig. 

Antar att du hör till den klick svenskar som helst ser att mitt land förvandlas till samma sorts dysfunktionella tyrannier som de som styrs av din statsminister Löfvens "kära systerparti" eller i den "religiösa socialdemoktarin" där hamas (van)styr.

"Vissa idioter." Så det finns ändå någon du inte hatar och tycker är en idiot.

Antar att du hör till den klick som helst ser att mitt land förvandlas till samma sorts dysfunktionella tyranni som den som styrs av din korrupte premiärminister Netanyahu.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-10-18 20:18:54 följande:
    Jag tycker också att nya bosättningar borde stoppas, men det spelar ingen roll vad jag skriver här, vissa har redan sin uppfattning om mig huggen i sten. 
    Det mesta du skriver är oerhört hatiskt.och ensidigt. Ändra på det så kanske du får ett annat mottagande.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-10-19 18:17:03 följande:
    Det antisemitiska i sammanhanget är förstås att överhuvudtaget införskaffa och med ett positivt sinnelag ens LÄSA en bok av en känd anti-semit. Det är ju inte så att hon inte visste om vad boken handlar om.

Dirawi och Wilhelmson är båda en del av samma rörelse. Dirawi är palestinier. Hon och Wilhelmsonson har samma mål. Ett "fritt Palestina".

Där är hennes koppling till boken.

Hon har även offentligt likställt Israel med nazi-Tyskland. Något som klassas som typisk antisemitism.

skma.se/antisemitism/

Till de antisemitiska bilder som emellanåt förekommer i debatten om Israel hör bland annat anklagelsen om Kristusmord, föreställningar om judendomen eller judar som hämndlystna och blodtörstiga, mytbildningar om judisk makt och konspirationer och likställanden mellan Israel och Nazityskland och mellan Israels politik och Förintelsen.

Självklart är det för att hon är vänster som hon ursäktas och tillåts bli julvärd i SVT.
    Så du tror inte att det kan ha något att göra att hon är en skicklig och rutinerad programledare? Så klart inte
  • nihka
    Isadora97 skrev 2020-10-19 20:14:27 följande:

Vet inte om du spelar dum eller är det på riktigt. Jag pratar om en situation där det våld som finns i Sverige, mot såväl etniska svenskar som judar, skulle eskalera och det skulle bli farligt för dessa grupper att bo här, kanske till och med krig. Då har svenskar med judisk bakgrund en trygg plats, där de är i majoritet, att fly till och få medborgarskap, Israel. Svenskar utan judisk bakgrund har inte den möjligheten och är därför missgynnade.

Hahaha. Vet inte om du spelar....Ja jättetryggt i Israel hörru.
  • nihka
    Evakarlss skrev 2020-10-20 02:51:10 följande:

Så, för att vissa andra länder är krigshärjade och har människor som måste fly, tycker du att Sverige lika gärna kan bli ett sånt land med? För att det, genom vänster"logik", ska vara så att alla människor har det lika dåligt?

Så trött på vänsterns vidriga syn på människor, att alla ska ha det lika dåligt, då är det minsann "jämställt"... Nej, vi är en hel del här som faktiskt älskar vårt land, Sverige, och vill kämpa för att vårt land INTE ska gå samma öde till mötes som vissa andra länder. Men om det ändå skulle bli så vill vi, precis som de svenskar med judisk bakgrund, kunna ha ett tryggt och säkert land med likasinnade att flytta till.

Ni i vänstern är så himla "bra" på att utse vissa grupper till "tycka synd om"- offer som ni deltar med och använder för att godhetssignalera. Ni tror att det bästa man kan göra är att försöka dra ner alla till samma nivå, för oj vad jämlikt det blir då.

Inse att det inte är många som vill veta av er falska "godhet" eller "omtanke", de flesta människor kämpar för sig själva och sina likasinnade, helt naturligt.

Ni i vänstern blir utnyttjade av folk som skrattar bakom er rygg och inte bryr sig om er egentligen. Ni är för dumma för att fatta det. Riktiga människor kämpar för sig själva, sin familj, sitt land. Och kan därför ha respekt för andra som gör det. Falska godhetssignalerare tror att de hjälper hela världen genom att sparka på sitt eget land. Oerhört patetiskt.

Så indoktrinerad. Det spelar ingen som helst roll om man röstar höger eller vänster, så är man en riktig människa. Människor som är så dumma att de tror att diktatur är en bra lösning kan ju flytta till en sådan. Så länge man kan välja kommer det att finnas både höger och vänster och allt däremellan. Var glad för det istället för att gnälla.
  • nihka
    nattuw skrev 2020-10-20 21:39:48 följande:

Varför vill du bagatellisera socialdemokratisk antisemitism?

Vill jag det? Var?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-10-22 10:13:41 följande:

Utrikesminister Ann Linde kallar martyrfonden, den som förser palestinska terroristers familjer med pengar, för "en sorts socialbidrag"

www.varldenidag.se/nyheter/ann-linde-kallade-terroristloner-for-socialbidrag/reptaD!XWGYJvmiNADqEJhqzUHT1g/

LÄNK ÄVEN HÄR

"Den svenska, framförallt socialdemokratiska, vurmen för palestinierna den är så stark, så orubblig så att jag vet inte vad som skulle krävas för att lednade socialdemokrater skulle börja tänka om i den här frågan"

Bengt G Nilsson

Så vad skulle du vilja göra istället? Aktivt straffa kvinnorna och barnen så det går undan lite eller tycker du att det räcker att de långsamt svälter ihjäl?

Du vet att det räcker med att kasta en sten mot israelisk polis för att klassas som terrorist av Israel - denna "fantastiska demokrati"?

Sedan kan israeler spränga hela hotell och mörda utländska diplomater och belönas med ämbeten.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?