• Fruffe

Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019

Hej!

Jag är ny här på familjeliv.

Jag och min man försöker skaffa vårt första barn. Vi gifte oss i lördags och hade sex på bröllopsnatten, det var dock dagen efter ÄL, men enligt min app är man fertil då också. Vet någon något om detta? Snälla skriv isåfall.

Har BIM om 8 dagar. Så vi får väl se...

Hade varit så kul om fler som planerar sitt första barn hänger med i tråden så vi kan stötta/ hjälpa/ tipsa varandra! Och såklart följa varandras resor.

Jag har beställt hem ÄL stickor och tänkte börja köra på detta. Vad är era tips? Vad fungerar bäst?

• Svar på tråden Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019
  • stärkande

[quote=79650518][quote-nick]stärkande skrev 2019-05-27 09:26:42 följande:[/quote-nick]Hur mycket äldre är din man? Har han barn sen tidigare?????

Oj, Fruffe det var inte meningen att det skulle bli så många ? Det var bara en enkel fråga med smileys, men det ser Det inte ut att vara nu visst .hahaha

• stärkande

[quote=79650518][quote-nick]stärkande skrev 2019-05-27 09:26:42 följande:[/quote-nick]Hur mycket äldre är din man? Har han barn sen tidigare?????

Oj, Fruffe det var inte meningen att det skulle bli så många ? Det var bara en enkel fråga med smileys, men det ser Det inte ut att vara nu visst .hahaha

• Fruffe
    stärkande skrev 2019-05-27 09:38:42 följande:

Min man är 17 år äldre än mig, vi pratade inte om ålder när vi började dejta och sen när jag fick reda på det var jag redan såååå kär! Haha. Men jag bryr mig inte, dock många andra som bryr sig men det skiter vi i :) han har inga barn sen tidigare.

Hur mycket äldre är din?

Tror det blir ?????? När man skriver nån emoji smiley, blev så för mig också haha!
  • Jissux

Hej allihopa!

Hoppas det är okej att jag hoppar in här! :)

Jag och min sambo har sedan februari först bli gravida.

Förra helgen hade jag min ägglossning och då försökte vi.

Så här sitter jag med lite ömma bröst och det brukar jag få runt tiden då det ör dags för mens och en stor rädsla att det inte gick vägen denna gången heller. Vill ju ha en puss! Men resan till ett plus är samtidigt spännande.

• Nellyros
    stärkande skrev 2019-05-27 09:20:13 följande:

Bidrottninggelé är rikt på naturliga näringsämnen från bin. bland annat protein och kollagen. Bidrottninggelé har använts traditionellt sett bland kinesiska kvinnor för att främja kvinnligheten och för dess gynnsamma effekt på hud, hår och naglar.

Står en massa mer man kan läsa om det. Jag började äta pga min hy men märkte äl bättre då:)

Både jag och sambon äter massor olika vitaminer och mineraler eftersom vi tränar och jag gjorde för nåt år sen håranalys, så det borde inte fattas nåt i kroppen, haha men bland annat zink, jag har oxå läst om att det är bra för männen. Känns lite som att det finns så mycket man kan göra men sen är det ändå ödet dom avgör;)

Men då kanske du ändå hade äl och det bara är positivt utan värk;) Jag har en syster som fått 6 barn, ( jag börjar tro att hon fått all förmåga att bli gravid) men hon känner knappt av äl och absolut inte ont men ändå blir gravid????

Vi har varit tillsammans i 6 år. Och ni?????

Ah okej, får läsa lite om det :D om inte annat för att det är intressant! Har du märkt någon skillnad på hud, hår och naglar sedan du började äta det?

Ja det finns så mycket olika tips och tillskott och sen blir det ändå som du säger, ödet som avgör :p vissa blir gravida efter att de slarvat en gång och andra försöker i flera år och äter alla tillskott som finns..

Ja jag hoppas på det, vissa säger ju att just den gången det tar sig så kände de inget.

Så olika det kan vara, men då tänker jag att du har bra gener, och när det är rätt tid så kommer det :D

Vi har varit tillsammans i fem år :)
  • stärkande
    Fruffe skrev 2019-05-27 11:08:57 följande:

Min man är 17 år äldre än mig, vi pratade inte om ålder när vi började dejta och sen när jag fick reda på det var jag redan såååå kär! Haha. Men jag bryr mig inte, dock många andra som bryr sig men det skiter vi i :) han har inga barn sen tidigare.

Hur mycket äldre är din?

Tror det blir ?????? När man skriver nån emoji smiley, blev så för mig också haha!

Blir man kär så spelar inte åldern roll:) Min är 19 år äldre, vi jobbade tillsammans och var vänner i 2 år innan vi började "dejta" så var aldrig nåt jag tänkte på heller. Jo tyvärr många som har åsikter, min är dessutom inte svensk så du kan ju tänka dig vad folk tror då. Haha

Får man fråga hur gammal du är?:)
  • stärkande
    Nellyros skrev 2019-05-27 15:46:34 följande:

Ah okej, får läsa lite om det :D om inte annat för att det är intressant! Har du märkt någon skillnad på hud, hår och naglar sedan du började äta det?

Ja det finns så mycket olika tips och tillskott och sen blir det ändå som du säger, ödet som avgör :p vissa blir gravida efter att de slarvat en gång och andra försöker i flera år och äter alla tillskott som finns..

Ja jag hoppas på det, vissa säger ju att just den gången det tar sig så kände de inget.

Så olika det kan vara, men då tänker jag att du har bra gener, och när det är rätt tid så kommer det :D

Vi har varit tillsammans i fem år :)

Nja,svårt att säga om jag märkte skillnad på det. Nej Ja alla är ju så olika och reagerar så olika på alla sorters tillskott och metoder.

Haha jag får väl hoppas på det. Ja antagligen kommer man inte märka nåt utan bli helt chockad den dagen:)

Va skönt, då känner nu verkligen varandra:)
  • Fruffe
    stärkande skrev 2019-05-27 16:12:59 följande:

Blir man kär så spelar inte åldern roll:) Min är 19 år äldre, vi jobbade tillsammans och var vänner i 2 år innan vi började "dejta" så var aldrig nåt jag tänkte på heller. Jo tyvärr många som har åsikter, min är dessutom inte svensk så du kan ju tänka dig vad folk tror då. Haha

Får man fråga hur gammal du är?:)

Usch, man ska inte bry sig, så länge vi älskar våra män och dom oss så är allt annat skit samma :)

Jag är 26, och han 43 :) Dudå?
  • stärkande
    Fruffe skrev 2019-05-28 10:32:51 följande:
    Usch, man ska inte bry sig, så länge vi älskar våra män och dom oss så är allt annat skit samma :)

Jag är 26, och han 43 :) Dudå?
    Hehe ja så är det=) Jag är 29, han 48.

Hur går det för dig, har du några symtom? Du hade väl inte många dagar kvar till BIM?=))
  • stärkande
    Jissux skrev 2019-05-27 13:59:41 följande:

Hej allihopa!

Hoppas det är okej att jag hoppar in här! :)

Jag och min sambo har sedan februari först bli gravida.

Förra helgen hade jag min ägglossning och då försökte vi.

Så här sitter jag med lite ömma bröst och det brukar jag få runt tiden då det ör dags för mens och en stor rädsla att det inte gick vägen denna gången heller. Vill ju ha en puss! Men resan till ett plus är samtidigt spännande.

Visst är det spännande resa, men så nervöst hela tiden=) Man letar och känner efter varenda tecken som tros kunna vara symtom. Och så inser man att man faktiskt brukar ha samma varje månad:) 
    Hoppas på plus för oss alla snart! 
Svar på tråden Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019