• Fruffe

Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019

Hej!

Jag är ny här på familjeliv.

Jag och min man försöker skaffa vårt första barn. Vi gifte oss i lördags och hade sex på bröllopsnatten, det var dock dagen efter ÄL, men enligt min app är man fertil då också. Vet någon något om detta? Snälla skriv isåfall.

Har BIM om 8 dagar. Så vi får väl se...

Hade varit så kul om fler som planerar sitt första barn hänger med i tråden så vi kan stötta/ hjälpa/ tipsa varandra! Och såklart följa varandras resor.

Jag har beställt hem ÄL stickor och tänkte börja köra på detta. Vad är era tips? Vad fungerar bäst?

• Svar på tråden Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019
  • Fruffe

Tack så mycket!

Aaah då kanske man har tur, får väl se ;)

Vad kul och följas, spännande!

Vi kör ÄL stickor, men inte temp, rekommenderar du det eller hur kör ni?

Hur länge har ni varit igång och försökt?

• Fruffe
    knäpptjej skrev 2019-05-26 11:01:40 följande:

Hej! va kul tråd =) grattis till giftemålet!

Vi planerar även vi vårt första barn, ska gifta oss nästa månad men börjar redan nu då de såklart kan ta tid.. Inväntar mens eller icke mens på onsdag. Har inga ömma bröst som jag brukar ha, men molvärk främst i ryggen. Försöker hålla mig från att testa innan dess =) 

Har relativt koll på när äl är, så använder inga stickor eller tempar just nu.. vart är ni andra i cykeln?

Tack! Och vad kul, säger grattis införskaffa då helt enkelt ;)

Jag ska ha mens på fredag, inte vågat ta ett test än men tänker att om den inte kommit fredag så tar jag ett test. Har inte känt några direkta symptom eller så, lite molvärk på höger sida men annars inget.... men hoppas hopppas såklart! Annars är det bara att ta nya tag till nästa ÄL som är planerad 18/6.

Kör på bara, uppdatera på onsdag! Håller tummarna för att mensen inte kommer ;)
  • Fruffe
    stärkande skrev 2019-05-25 19:44:32 följande:

Börjar också med att säga Grattis till giftermål! Tänk vilken lycka om ni skulle kunna säga att bebis blev till på bröllopsnatten

Jag och sambon har försökt sedan december-18, längtan är total men än så länge ingen lycka:( Han är ganska mycket äldre än mig och har två "vuxna" barn sedan tidigare så han är ganska lugn medans jag får ångest varje månad när mensen kommer.

Vad kul om vi är flera som kan följas åt till plusset =)

Taaack! Ja alltså de hade varit drömmen såklart. ;)

Okej, men det kommer snart ska du se :) min man är också äldre, så då kan vi stötta varandra i det iaf. Men det kommer när man minst anar det :)

Jaa, kul o följa varandras resor och peppa/ stötta varann!
  • Fruffe
    Fruffe skrev 2019-05-27 00:31:01 följande:

Tack! Och vad kul, säger grattis i förskott då helt enkelt ;)

Jag ska ha mens på fredag, inte vågat ta ett test än men tänker att om den inte kommit fredag så tar jag ett test. Har inte känt några direkta symptom eller så, lite molvärk på höger sida men annars inget.... men hoppas hopppas såklart! Annars är det bara att ta nya tag till nästa ÄL som är planerad 18/6.

Kör på bara, uppdatera på onsdag! Håller tummarna för att mensen inte kommer ;)

• Fruffe
    Obalem skrev 2019-05-26 17:27:40 följande:

Grattis till giftermålet!

Jag och min sambo försöker nu också ????

Jag tog ur spiralen 23 april, mens 26-30 april och nu börjar de verkligen komma knasiga symptom..

halsbränna, kissnödig, huvudvärk, konstig smak och trööööttt! Klart vi hoppas redan men nästan orealistiskt att hoppas redan nu. Heja oss alla förresten!

Vad kul!!! Ojoj, låter som att det kanske kan vara något?

Heja oss, verkligen ;)
  • Fruffe
    knäpptjej skrev 2019-05-26 19:27:34 följande:

Emma9413: visst skulle de kunna vara ägglossnkngen, låter nog mer troligt än 13-14 dagar tidig mens skulle jag tro :)

Nellyros: jag har beställt 2 test att hämta ut på apoteket imorgon, så kan jag hålla mig så testar jag tisdag morgonkiss alltså bim-1.

Har nu börjat få ont i brösten så vet inte om de e ett gott eller ont tecken haha

Hur har det gott? Testat än? :)
  • Fruffe
    stärkande skrev 2019-05-27 09:38:42 följande:

[quote=79650518][quote-nick]stärkande skrev 2019-05-27 09:26:42 följande:[/quote-nick]Hur mycket äldre är din man? Har han barn sen tidigare?????

Oj, Fruffe det var inte meningen att det skulle bli så många ? Det var bara en enkel fråga med smileys, men det ser Det inte ut att vara nu visst .hahaha

Min man är 17 år äldre än mig, vi pratade inte om ålder när vi började dejta och sen när jag fick reda på det var jag redan såååå kär! Haha. Men jag bryr mig inte, dock många andra som bryr sig men det skiter vi i :) han har inga barn sen tidigare.

Hur mycket äldre är din?

Tror det blir ?????? När man skriver nån emoji smiley, blev så för mig också haha!
  • Fruffe
    stärkande skrev 2019-05-27 16:12:59 följande:

Blir man kär så spelar inte åldern roll:) Min är 19 år äldre, vi jobbade tillsammans och var vänner i 2 år innan vi började "dejta" så var aldrig nåt jag tänkte på heller. Jo tyvärr många som har åsikter, min är dessutom inte svensk så du kan ju tänka dig vad folk tror då. Haha

Får man fråga hur gammal du är?:)

Usch, man ska inte bry sig, så länge vi älskar våra män och dom oss så är allt annat skit samma :)

Jag är 26, och han 43 :) Dudå?
  • Fruffe
    stärkande skrev 2019-05-28 10:43:49 följande:

Hehe ja så är det=) Jag är 29, han 48.

Hur går det för dig, har du några symtom? Du hade väl inte många dagar kvar till BIM?=))

Asså inga speciella symptom.. lite konstiga flytningar, typ genomskinliga.. men ingen mens än. Tog ett test igår men det var negativt... så tror säkert mensen kommer snart. Durå? Hur går det?
  • Fruffe
    stärkande skrev 2019-05-28 22:16:56 följande:

Håller tummarna för att det inte är så att den kommer snart för dig:( Jobbigast är nog när det är nära och det känns som mensen ska komma lärsom,man vill bara att den ska komma igång så man kan gå vidare igen.

Jag har ca 8 kvar till BIM. Jag känner inget, eller idag har jag haft samma känsla som ägglossningssmärta.

Tack! Ja asså känner väl lite att isf kan den komma nuuu så man kan försöka igen snart haha :p

Ah, men det är väl ett vanligt symptom eller? Håller alla tummar för dig :)
  • Fruffe

Jag har varit på semester och inte varit så aktiv i tråden, men nu är jag tillbaka. Inget pluss än så länge men hade utslag för ägglossning i förrgår och igår så vi körde på som bara den.

Hoppas det leder till pluss denna gången. Nu är det ju bara o vänta. BIM 18/8... hoppas det går snabbt haha! Vill inte heller testa för tidigt. Jag köpte även en fertilitetsmonitor från clearblue. Blev så otålig med testen som var svåra att läsa av. Nu har den koll på allt och säger till när jag ska görs test osv. Tycker än så länge den funkar skitbra, lite dyr men värt det om det funkar.. vi får se, håller er uppdaterade.

Hur går det för er? Någon annan som också använder monitor?

Svar på tråden Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019