• Omstart2019

Gravid BF juni 2019, del 2

Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.

2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

7 juni BernieLollo

10 juni Ninjara

11 juni isa94

12 juni LillaMy08

13 juni Canama

15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

20 juni Leeandra

27 juni Zary

29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Leeandra
    Linda2barnsmamma skrev 2019-07-17 14:16:54 följande:

Ja vi får väl vänta o se då vad hon skriver sen. Hoppas det gick bra så det inte blev utdraget denna gång också för henne.

Hur är det med din lilla Saga då?

Hoppas detsamma, att allt fungerade och att det inte behövdes flera försök.

Min lilla Saga mår fint, . Jag tycker hon är vaken mycket för att vara så liten, men hon är nästan alltid nöjd så de stora barnen tycker det är jätteroligt att gå runt och gulla med henne . Tur hon äter mycket och ofta så att jag också får hålla . Hon är redan 4 veckor imorgon - kan inte fatta hur fort tiden går!
  • Linda2barnsmamma
    Omstart2019 skrev 2019-07-17 15:37:06 följande:

Var på BVC idag, han väger ca 4,4 kg nu. Han var 6 veckor i måndags. BVC-sköterskan berättade att det kan gå uppemot 2 veckor mellan bajsningarna, så det var absolut ingen fara med 4-5 dagar så länge han verkar må bra. Bara till att njuta av att byta få bajsblöjor då.

Vi va i fredags :) då är Emil och saga typ lika stora då. Hihi hon vägde 4,3 i fredags o blev 5 veckor i Söndags

Ja ja har hört att 10 dagar brukar va en bra siffra att gå på.. Förstå att inte Kunna bajsa på 2 veckor.. Ja skulle spricka. Haha
  • Linda2barnsmamma
    Leeandra skrev 2019-07-17 17:31:05 följande:

Hoppas detsamma, att allt fungerade och att det inte behövdes flera försök.

Min lilla Saga mår fint, . Jag tycker hon är vaken mycket för att vara så liten, men hon är nästan alltid nöjd så de stora barnen tycker det är jätteroligt att gå runt och gulla med henne . Tur hon äter mycket och ofta så att jag också får hålla . Hon är redan 4 veckor imorgon - kan inte fatta hur fort tiden går!

Ja de e min lilla tös också.. Hon Brukar sova mellan 9-13 på dagen i sträck, sen är hon typ vaken till 20 ungefär.. Ligger o slumrar till emellan åt men vill gärna va med o titta o lyssna hela tiden..

Ja Saga blev 5 veckor i söndags.. Herregud ja..

Åh vi som gnällde att vi hade fleeeera veckor kvar nyss av graviditeten
  • Syndrom

Hej! Ja det var igångsättning i söndags. Inte samma metod som förra gången, de har slutat med den för den gav så mkt pinvärkar. Jag hade hemska pinvärkar då så glad för min och alla andras skull (det är gel de slutat med). Så det blev cytotec ist. Öppnade mig faktiskt 1 cm första dagen, rekord för mig ^_^

I måndags vid 15 var jag öppen 4 cm, tagit hål på hinnorna så vattnet gick (grönt igen) och fick testa massa olika, roliga smärtstillande. Men så ville de ta lite tester för bebisens hjärtfrekvens var lite svajig, och bebisen hade för högt värde på något jag knappt förstod vad det var. Så det beslutades om snitt igen, och vid 17 i måndags kom det en liten tjej! Helt frisk, 4 kilo tung och urgullig.

Amningen fungerar jättefint från första stund och det är jag mycket tacksam över.

Så nu är väl alla junibebisar ute <3

• Anatomy
    Syndrom skrev 2019-07-18 04:29:55 följande:

Hej! Ja det var igångsättning i söndags. Inte samma metod som förra gången, de har slutat med den för den gav så mkt pinvärkar. Jag hade hemska pinvärkar då så glad för min och alla andras skull (det är gel de slutat med). Så det blev cytotec ist. Öppnade mig faktiskt 1 cm första dagen, rekord för mig ^_^

I måndags vid 15 var jag öppen 4 cm, tagit hål på hinnorna så vattnet gick (grönt igen) och fick testa massa olika, roliga smärtstillande. Men så ville de ta lite tester för bebisens hjärtfrekvens var lite svajig, och bebisen hade för högt värde på något jag knappt förstod vad det var. Så det beslutades om snitt igen, och vid 17 i måndags kom det en liten tjej! Helt frisk, 4 kilo tung och urgullig.

Amningen fungerar jättefint från första stund och det är jag mycket tacksam över.

Grattis till din lilla tjej!!
  • Linda2barnsmamma

Stort grattis till lilltösen. Mysigt!!!
  • Omstart2019

Stort grattis!! Tråkigt med snitt igen, men hon kom ju ut frisk iaf och det är det viktigaste.
    2007, 2010, och 3/6 2019
  • Leeandra

Grattis till tösen ! Skönt att amningen kom igång direkt .

Trist att det blev snitt igen, hoppas att du får vila och hjälp ordentligt hemma. Har ni något namn till lilltjejen ännu?
  • Leeandra
    KSRG8887 skrev 2019-07-16 20:59:03 följande:

Vår lille pojk är nu 6,5 veckor och inte så liten längre. Från 2,6 vid födseln till 5,1kg idag. Äter och sover mest, dock en del magont speciellt kvällstid (och det förstår jag så som han fiser). Sjal och sele är fantastiskt då, hjälper både för magen och lugna honom.

Vi har precis börjat med tygblöjor, trodde mannen skulle vara anti men han har bara varit positiv och vill lära sig mer :) Får se om vi vågar oss på EC framöver också, än så länge försöker vi mest lära oss lillens signaler i allmänhet. Vi har också en bebis som bajsar mängder, oftast i samband med mat (lätt att märka när det är dags) men även i samband ned sömn. Vaknar till smått precis innan, men gör inte så mycket väsen av sig alla gånger (svårt att upptäcka om jag inte har honom i knät/i sjal).

Schysst ökning ! Tycker att det alltid är de som är minst vid födseln som växer mest sen, mitt första barn var minst av alla syskon och gick upp fortast i vikt också.

Jag skulle verkligen rekommendera att prova EC lite längre fram, det är så skönt att iaf få bajset i pottan sen när de börjar äta fast föda. Det behöver ju inte vara allt eller inget heller, det är ju bara att prova vid varje blöjbyte tex och kommer det något så är det ju bara en bonus .
  • Anatomy

Imorgon blir vår lilla 3 veckor. Går sjukt fort fast att man gör så lite.

Hon vägde 3505 g vid födsel och väger nu 4000 g. Äter bara ersättning nu. Får just nu Lemolac och minifom pga massa gaser. Vi börjar få in nattrutiner bra och kör varannan natt. Hon äter två ggr på natten och sen vid 7-tiden så får rätt bra sömn. Har legat i babynest mellan oss men ska nu testa bedside crib i natt. Vill inte sova själv på dagtid. Bara på någon av oss. Jobbigt i den här värmen. Lägger vi ner henne vaknar hon efter 5-10 min.

Bärselen fungerar superbra men som sagt blir det varmt.

Hon fick lite problem med läkning av naveln men har läkartid 31/7 för att kolla det och diskutera silvernitrat. Någon som behövt behandla med det?

Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2