• Omstart2019

Gravid BF juni 2019, del 2

Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.

2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

7 juni BernieLollo

10 juni Ninjara

11 juni isa94

12 juni LillaMy08

13 juni Canama

15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

20 juni Leeandra

27 juni Zary

29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Linda2barnsmamma
    Anatomy skrev 2019-07-07 23:50:44 följande:

Jag fick 4 stygn efter förlossningen. 8 dagar sedan. De kliar som tusan! När försvinner de? Sticks som att jag har barr i trosan. :)

Haha.. Förlåt.. Ja hade likadant.. Mina lossna o kom på pappret ca 3 veckor efter förlossningen. Sista tråden kom heromdagen o Saga är 4 veckor nu. Men kliar de o skaver för mycket så kan du be dom ta bort dom
  • Linda2barnsmamma
    Syndrom skrev 2019-07-07 20:41:36 följande:

Här händer ingenting. Ställt in mig på igångsättning nästa söndag. Som väl inte lär fungera denna gången heller. Barnmorskan har iaf skrivit in att jag inte är nöjd med hur utdraget det blev sist, då sonen fick ligga kvar i 2 dygn trots mekonimufärgat vatten. Blev 5 dygn på NEO efter det, förstår verkligen inte varför det inte blev snitt tidigare.

Men vad jobbigt för dig att det inte händer något.

Ja men ja hoppas de inte låter dig gå igenom samma procedur en gång till. Då borde dom ju ge dig snitt istället ganska omgående. Att ligga i mekonium är ju inte alls bra.

Hoppas allt löser sig och att upplevelsen blir bättre denna gång
  • Anatomy
    Canama skrev 2019-07-08 08:55:22 följande:

Fick samma tror jag (minns inte om de va 4 el 5). Ha de klia hela tiden? Mina börja klia typ, 10-12 dagar efter och klia väl 1,5 dagar, sen sluta de. Misstänker att de börja klia precis när de är påväg att lossna? Håll ut! :D

Nej, de har kliar de senaste dagarna. BM sa att jag egentligen inte hade behövt sy för läkningens skull men det var för att det skulle svida mindre när jag kissade.
  • Syndrom
    Linda2barnsmamma skrev 2019-07-08 10:01:21 följande:

Men vad jobbigt för dig att det inte händer något.

Ja men ja hoppas de inte låter dig gå igenom samma procedur en gång till. Då borde dom ju ge dig snitt istället ganska omgående. Att ligga i mekonium är ju inte alls bra.

Hoppas allt löser sig och att upplevelsen blir bättre denna gång

Det hade varit kul om kroppen är med på en vaginal förlossning denna gång, men annars tycker jag nog att 2,5 dygn med pinvärkar är att gå till överdrift. Om jag på 4 försök inte öppnats något alls måste de väl ändå vilja byta plan liksom?

Men nu är det nedräkning på riktigt söndag kl 9 är det dags :)
  • Linda2barnsmamma
    Syndrom skrev 2019-07-10 08:28:50 följande:

Det hade varit kul om kroppen är med på en vaginal förlossning denna gång, men annars tycker jag nog att 2,5 dygn med pinvärkar är att gå till överdrift. Om jag på 4 försök inte öppnats något alls måste de väl ändå vilja byta plan liksom?

Ja de förstår ja verkligen. Ja hoppas de lyssnar på dig om du känner att det inte går eller om det drar ut på tiden. Det ska ju vara en upplevelse man ska vara trygg i, inte behöva kämpa flera dygn. :)

Ja inte långt kvar. Så mysigt.

Ja börjar bli återställd någorlunda nu, fogarna känns fortfarande, men ja kan röra mig mer nu ialf. Saga blir 5 veckor på söndag. Jättesnäll tjeja, gråter enbart nån minut innan matdags, annars inte en tår under dagarna.

Jag hoppas allt kommer gå bra, håller alla tummar o tår att det inte drar ut på tiden denna gång. :)
  • Leeandra

Oj, så spännande! Hoppas att allt kommer gå jättebra, .
  • Anatomy

Spännande! Inte länge kvar!
  • värmlandsjänta

lycka till! hoppas allt går bra och smidigt :)
  • Omstart2019

Hur går det för er alla?

Emil verkar ha en del magont, så ibland är det mycket gråt. Han vill inte heller ligga ensam särskilt mycket, inte ens i vagn, utan helst i sele/famn. Men jag är så förälskad i honom. <3

Vi har haft en tuff vecka då sambon jobbat över 70 timmar, och de stora barnen är knappt hos sin pappa alls över sommaren... (en helt annan historia). Men sambon är ledig imorgon iaf så då är jag inte ensam med barnen för en gångs skull.

2007, 2010, och 3/6 2019
  • Syndrom

Tack för påhejningarna ^_^ Imorgon kl 9 är det dags. Rörligt huvud i onsdags. Mannen kommer ihåg att med sonen var tappen helt omogen och bakåtlutad, håller tummarna att den är något mer mogen imorgon :)

Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2