• Omstart2019

Gravid BF juni 2019, del 2

Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.

2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

7 juni BernieLollo

10 juni Ninjara

11 juni isa94

12 juni LillaMy08

13 juni Canama

15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

20 juni Leeandra

27 juni Zary

29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Syndrom
    Linda2barnsmamma skrev 2019-07-02 11:40:24 följande:
    Haha ja men de e nog för ja fick en fraktur med barn nr 2.. Hon sparka så dant att de gick sönder .. Sen barn nr 3 va också på vänster revben o nu nr 4 också.. Förstår inte varför de inte kunde byta sida.. Haha

Ja ja vet hur de e med foglossningen.. Känner av den ganska mycket fortfarande, men de kan ju ta tid innan den försvinner.. Tyvärr.. Blä
    Min andra är snäll och håller sig på vänster mot sonens höger, så får vara glad för det Solig  Fraktur låter inte kul, tänk vad vi utsätter oss för egentligen!

Ja, jag kände av förra foglossningen i över två år efteråt, om jag gick långt så började jag till slut gå bredbent kände jag. Troligtvis försvann det inte helt innan denna resan. Vill hemskt gärna få ut bebisen så jag kan börja läka  Glad
  • Syndrom
    Leeandra skrev 2019-07-02 13:23:57 följande:
    Ja, den 6 juli blir jättebra . Hade mer känningar en vecka innan allt satte igång än precis innan så kroppen kan ju verkligen luras
    Aa, kul att höra att det kan vara så med Skrattande Barnmorskan idag försökte övertyga mig om att en förlossning visst kan starta spontant trots hur det blev sist, jag såg nog lite skeptisk ut haha. Fortfarande rörligt huvud men kanske kanske var det lite åt ruckbart-hållet ändå. Allt fint annars med hjärtslag och blodtryck och navelsträng så det är ju bra.
  • Leeandra
    Syndrom skrev 2019-07-03 18:02:07 följande:

Aa, kul att höra att det kan vara så med  Barnmorskan idag försökte övertyga mig om att en förlossning visst kan starta spontant trots hur det blev sist, jag såg nog lite skeptisk ut haha. Fortfarande rörligt huvud men kanske kanske var det lite åt ruckbart-hållet ändå. Allt fint annars med hjärtslag och blodtryck och navelsträng så det är ju bra.

Skönt att allt ser fint ut med bebisen, . Hoppas att det är mer åt det ruckbara hållet, då går det åt rätt håll iaf. Hade varit häftigt om det fick starta av sig självt den här gången, men annars lär ju kroppen vara superredo
  • franksmatte

Jag måste berätta något jag upptäckte igår och fick rejäl ångest över. Jag hade tagit en fin sovbild på Bob i sovrummet i halvdunkel. Den hade jag skickat till vänner, kollegor o h kunder. " här är tillskottet, titta så söt"

Igår, när jag skulle skicka bilden till en tjejkompis så trycker jag upp bilden i mobilen och märker att det är något konstigt nere i ena hörnet . Tror ni inte jag har fått med bröstvårtan! Ångesten som infinner sig är obeskrivlig, fort började jag i panik gå igenom alla sms, och när förskräckelsen är bekräftad att bilden har gått iväg till kollegor och kunder så satt jag med handen för munnen.

• Linda2barnsmamma
    franksmatte skrev 2019-07-04 08:06:36 följande:

Jag måste berätta något jag upptäckte igår och fick rejäl ångest över. Jag hade tagit en fin sovbild på Bob i sovrummet i halvdunkel. Den hade jag skickat till vänner, kollegor o h kunder. " här är tillskottet, titta så söt"

Igår, när jag skulle skicka bilden till en tjejkompis så trycker jag upp bilden i mobilen och märker att det är något konstigt nere i ena hörnet . Tror ni inte jag har fått med bröstvårtan! Ångesten som infinner sig är obeskrivlig, fort började jag i panik gå igenom alla sms, och när förskräckelsen är bekräftad att bilden har gått iväg till kollegor och kunder så satt jag med handen för munnen.

Haha oj, förlåt men nu gjorde du min dag .. Har själv gjort det där.. Pinsamt men de går över.. Haha...

Någon som påpekat bilden? Kan ju va att dom inte sett det heller
  • Leeandra

Oj, hoppsan! Jag är numer själv så van med barn nr 7 vid att visa brösten offentligt att jag inte har ork att vara generad över sånt .

Inte säkert att någon har märkt det heller, och skulle de ha gjort det kan du vara stolt över att ha hjälpt till med att normalisera amning och nakna bröst
  • Omstart2019

Haha! Man blir lite härdad att visa brösten när man ammar, men det där kan jag förstå kändes lite över gränsen. Men säkert ingen som sett det, de stirrar nog bara på den fina bebisen. Jag har själv börjat kolla så jag inte går med nåt bröst framme om jag ska få besök eller så, sjukt att man ens börjar kolla sånt. Vi har börjat säga att det inte är en riktig måltid (för oss icke-bebisar i familjen) förrän mitt bröst åker fram.
    2007, 2010, och 3/6 2019
  • Leeandra
    Omstart2019 skrev 2019-07-04 12:42:03 följande:

Haha! Man blir lite härdad att visa brösten när man ammar, men det där kan jag förstå kändes lite över gränsen. Men säkert ingen som sett det, de stirrar nog bara på den fina bebisen. Jag har själv börjat kolla så jag inte går med nåt bröst framme om jag ska få besök eller så, sjukt att man ens börjar kolla sånt. Vi har börjat säga att det inte är en riktig måltid (för oss icke-bebisar i familjen) förrän mitt bröst åker fram.

Ja, är det inte märkligt att de alltid vill amma när man själv äter mat, . Och alltid på höger sida av någon lustig anledning så att jag som är högerhänt får äta med vänster hand
  • Anatomy

Kommer säkert ångra att jag säger det här men jäklar vad ett spädbarn sover. :) Hon är vaken typ 2-3 timmar totalt.

• Linda2barnsmamma
    Anatomy skrev 2019-07-05 05:42:39 följande:

Kommer säkert ångra att jag säger det här men jäklar vad ett spädbarn sover. :) Hon är vaken typ 2-3 timmar totalt.

Haha ja Saga var bara vaken när hon skulle äta de första 2 veckorna.. Resten sov hon.. Nu är hon desto mer vaken.. natten sover hon bra, dagarna är hon mer vaken.

Idag ska vi till hörselkontrollen. :)
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2