• Lovalia

Vi som vill bli gravida..helst igår!

Hej på er!

Här sitter jag 25år (snart 26år fyllda) och har en sån extrem barnlöngtan. Jag fick för lite mer än ett år sedan (20/3-18) diagnos MOLA GRAVIDITET på min dåvarande graviditet i v.13 som där avslutades med operation och sen fick jag graviditetsförbud fram tom 7/12-18, vi har nu sen dess försökt bli gravida men inte lyckats än sålänge.

Har provat med rosenrot och bisolvon två månader och denna månad provar jag bidrottninggele. Även haft ägglossningstest och börjar hittat min cykel. Tänkte kolla om det finns några tappra själar där ute som vill hänga med mig på denna resa ?TILL ATT BLI FÖRÄLDER?.

Med största sannolikhet kommer jag ha ÄL på söndag vilket är den 7/4, är det någon som ligger lika med mig? Hur mkt tänker ni att man ska ligga runt ÄL?

Hoppas ni är några som vill följa med på denna resa?

Kram kram!

• Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-17 07:05:00 följande:

ja det blev ganska tufft för jag var tvungen att fatta snabba beslut. 

Jag var ung och hade inget stadigt förhållade.

hade inte det jag ville ge barnet så jag valde bort det. fick en akut tid för abort. 

jätte konstigt att jag inte kännde något. det ända jag märkte var att brösten blev mer "fasta" såg ut som jag hade sillisar HAHA , men jag kan få så ibland när jag ska ha mens så inget konstigt. 

ååh jag håller också tummarna, igår hade jag som en lätt mensverk innan jag skulle sova. det är allt tyvärr. 

jag förstår din oro men du måste försöka slå bort dom tankarna, finns inget som tyder på att du skulle få det.

kan du inte kolla med en annan mottagning då ? måste ju finnas fler tex, gran staden ? 

Måste ha varit en tufft beslut att fatta :( har de alltid känns som rätt beslut eller något du haft ångest för efteråt?

Haha Jo att brösten blir fast är ett stort +! Speciellt i början så här till sommaren då det ser sjukt snyggt ut i tröjor och badkläder xD

Hade sån panik i natt dock då vi hade sex för första gången sen ägglossning och jag blev skit konstigt efter. Blev yr så det svartnade, spydde och hade sådana kramper att det rann svett överallt så stod i frysen i säker 30min xD enligt 1177 är det vanligt i början då livmodern är öm så här blir det inget sex förens v 12 :p Har ringt runt men det finns inget ledig i min kommun och tydligen vill de inte att man skriver in sig i andra kommuner av pappers skäl.. så får vänta 6veckor. Gick in i v5 idag så hoppas tiden går fort <3

Håller tummarna att mensvärken du kände var ägget som fäste! När har du beräknad mens?
  • Zzaara
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-17 13:34:15 följande:
    Måste ha varit en tufft beslut att fatta :( har de alltid känns som rätt beslut eller något du haft ångest för efteråt?

Haha Jo att brösten blir fast är ett stort +! Speciellt i början så här till sommaren då det ser sjukt snyggt ut i tröjor och badkläder xD

Hade sån panik i natt dock då vi hade sex för första gången sen ägglossning och jag blev skit konstigt efter. Blev yr så det svartnade, spydde och hade sådana kramper att det rann svett överallt så stod i frysen i säker 30min xD enligt 1177 är det vanligt i början då livmodern är öm så här blir det inget sex förens v 12 :p Har ringt runt men det finns inget ledig i min kommun och tydligen vill de inte att man skriver in sig i andra kommuner av pappers skäl.. så får vänta 6veckor. Gick in i v5 idag så hoppas tiden går fort <3

Håller tummarna att mensvärken du kände var ägget som fäste! När har du beräknad mens?
    Det har alltid känns som ett rätt beslut. jag hade inte varit där jag är idag om jag hade haft barnet kvar. ibland kan jag tänka attjag kunde ha haft ett barn på 10 år men inget jag lider över. jag täkner alltid. - har jag det jag vill ge barnet? ja eller nej. och det hade jag inte så det var rätt beslut.

ja verkligen nästan så man vill gå utan bh :) 
    shit vad obehagligt!!!  ni kanske kan "pilla" på varandra utan att ha sex han hjälper dig och du honom om ni blir sugna. 
    måste bara berätta att jag också blivit yr under sex, nästan så jag svimmar. tappar all balans och får panik och försöker gå därifrån men slutar med att jag ramlar å blir ledsen för att jag blir rädd. det har hänt två gånger under samlag.

ja vi får hoppas att det går fort. du får planera in saker som gör att tiden går fortare :) 
    Mensen är beräknad den 24/5 :O det är ju snart !! när kan man ta gravtest? 
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-17 15:20:29 följande:

Det har alltid känns som ett rätt beslut. jag hade inte varit där jag är idag om jag hade haft barnet kvar. ibland kan jag tänka attjag kunde ha haft ett barn på 10 år men inget jag lider över. jag täkner alltid. - har jag det jag vill ge barnet? ja eller nej. och det hade jag inte så det var rätt beslut.

ja verkligen nästan så man vill gå utan bh :) 

shit vad obehagligt!!!  ni kanske kan "pilla" på varandra utan att ha sex han hjälper dig och du honom om ni blir sugna. 

måste bara berätta att jag också blivit yr under sex, nästan så jag svimmar. tappar all balans och får panik och försöker gå därifrån men slutar med att jag ramlar å blir ledsen för att jag blir rädd. det har hänt två gånger under samlag.

ja vi får hoppas att det går fort. du får planera in saker som gör att tiden går fortare :) 

Mensen är beräknad den 24/5 :O det är ju snart !! när kan man ta gravtest? 

Tror jag håller mig borta oavsett då tydligen smärtor i livmodern kommer när man får orgasm :S

Visst är det sjukt obehagligt.. man tror nästan att man ska dö mitt i paniken. :(

Det var en sund inställning till det hela. Tycker att fler borde tänka så.

Åhh det är ju nästa vecka redan! :D jag körde ett clearblue testa tidigt och ett digitalt. Det tidiga testet funkar 5dagar innan mensen och digitala är från dagen innan mensen. jag testade dock med båda 3 dagar innan mensen. (Äl+11) och fick starkt utslag på båda. :) Skulle rekommendera att köra 2 olika tester så behöver man inte fundera efter om det är spökstreck eller fel på testet :D
  • Zzaara
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-17 17:07:33 följande:

Tror jag håller mig borta oavsett då tydligen smärtor i livmodern kommer när man får orgasm :S

Visst är det sjukt obehagligt.. man tror nästan att man ska dö mitt i paniken. :(

Det var en sund inställning till det hela. Tycker att fler borde tänka så.

Åhh det är ju nästa vecka redan! :D jag körde ett clearblue testa tidigt och ett digitalt. Det tidiga testet funkar 5dagar innan mensen och digitala är från dagen innan mensen. jag testade dock med båda 3 dagar innan mensen. (Äl+11) och fick starkt utslag på båda. :) Skulle rekommendera att köra 2 olika tester så behöver man inte fundera efter om det är spökstreck eller fel på testet :D

Aha jag då förstår jag att du vill hålla dig undan det :)

Ja verkligen, vet faktiskt inte varför det blir så, vet du ?

Ja det börjar närma sig, så på måndag borde jag kunna göra ett test då ?

Enligt appen så hade jag äl 10 maj och beråknad mens den 24 maj sen äl igen 5 dagar efter den 4juni,

Börjar bli lite nervös nu. Hade mensvärk igår igen och var på otroligt dåligt hunör :o stackars gubben min.

Hur känner du dig ?
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-18 09:19:35 följande:

Aha jag då förstår jag att du vill hålla dig undan det :)

Ja verkligen, vet faktiskt inte varför det blir så, vet du ?

Ja det börjar närma sig, så på måndag borde jag kunna göra ett test då ?

Enligt appen så hade jag äl 10 maj och beråknad mens den 24 maj sen äl igen 5 dagar efter den 4juni,

Börjar bli lite nervös nu. Hade mensvärk igår igen och var på otroligt dåligt hunör :o stackars gubben min.

Hur känner du dig ?

Vet inte heller varför det blir så tyvärr. Dåligt blodsocker kanske?

Du kan ju alltid testa om du inte vill vänta lite längre för att få en tydligare resultat? Jag var så nervös att jag trodde jag skulle spy när jag tog testerna. Längsta 3 minuterna på väldigt länge.

XD

Haha ja men killarna får överleva. Vi lider betydligt mer än vad de gör de här 9 månaderna+ förlossningen :o

Jag mår lite så där. Illamåendet har inte dykt upp ännu som tur är men molvärken har satt sig i ländryggen istället nu. Tydligen är det vanligt att den gör det runt v 6. Så är inne på andra dagen utan sömn då jag måste varma vetekudden hela nätterna.. har hört att man mår bättre efter v 9. Så måste bara bita ihop ett tag till. Funderade allvarligt om jag skulle palla med en förlossning när jag grinar av lite ryggont nu. XD
  • Zzaara
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-19 08:12:42 följande:

Vet inte heller varför det blir så tyvärr. Dåligt blodsocker kanske?

Du kan ju alltid testa om du inte vill vänta lite längre för att få en tydligare resultat? Jag var så nervös att jag trodde jag skulle spy när jag tog testerna. Längsta 3 minuterna på väldigt länge.

XD

Haha ja men killarna får överleva. Vi lider betydligt mer än vad de gör de här 9 månaderna+ förlossningen :o

Jag mår lite så där. Illamåendet har inte dykt upp ännu som tur är men molvärken har satt sig i ländryggen istället nu. Tydligen är det vanligt att den gör det runt v 6. Så är inne på andra dagen utan sömn då jag måste varma vetekudden hela nätterna.. har hört att man mår bättre efter v 9. Så måste bara bita ihop ett tag till. Funderade allvarligt om jag skulle palla med en förlossning när jag grinar av lite ryggont nu. XD

Ja kanske det :)

Jag kan tänka mig hur nervös du var då.

Det är klart att du pallar med det, du har ju ett par månader på dig att förbereda dig. Du kommer fixa det galant och kommer bli en jätte bra mamma:)

Jag gjorde gravtest nu vid 2 för jag har har mens värk nnågra gånger men det var negativt, bläää va surt.
  • Mela88

Tjejer idag plussade även jag! Min vanliga mensvärk kom aldrig och kände igen känslan att det ?drar? lite i magen. Har mått illa och vart lös i magen, annars inga symptom. Så jäkla glad :)!!

• Zzaara
    Mela88 skrev 2019-05-22 07:26:29 följande:

Tjejer idag plussade även jag! Min vanliga mensvärk kom aldrig och kände igen känslan att det ?drar? lite i magen. Har mått illa och vart lös i magen, annars inga symptom. Så jäkla glad :)!!

ååå Grattis till er <3 
  • LittleAngelbeat
    Mela88 skrev 2019-05-22 07:26:29 följande:

Gratulerar <3
  • My871

Jag vet en som blev gravid efter att ha druckit aloevera dricka. Hon hade försökt länge innan det tog sig. Det kanske man kan testa :)

Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!