• Lovalia

Vi som vill bli gravida..helst igår!

Hej på er!

Här sitter jag 25år (snart 26år fyllda) och har en sån extrem barnlöngtan. Jag fick för lite mer än ett år sedan (20/3-18) diagnos MOLA GRAVIDITET på min dåvarande graviditet i v.13 som där avslutades med operation och sen fick jag graviditetsförbud fram tom 7/12-18, vi har nu sen dess försökt bli gravida men inte lyckats än sålänge.

Har provat med rosenrot och bisolvon två månader och denna månad provar jag bidrottninggele. Även haft ägglossningstest och börjar hittat min cykel. Tänkte kolla om det finns några tappra själar där ute som vill hänga med mig på denna resa ?TILL ATT BLI FÖRÄLDER?.

Med största sannolikhet kommer jag ha ÄL på söndag vilket är den 7/4, är det någon som ligger lika med mig? Hur mkt tänker ni att man ska ligga runt ÄL?

Hoppas ni är några som vill följa med på denna resa?

Kram kram!

• Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!
  • Malin 209
    Mawie skrev 2019-05-03 16:41:30 följande:

Blev ännu ett missfall

Neeej... :(

Jag beklagar...

Du får försöka att hålla modet uppe. <3
  • Anonym (Obeskrivlig längtan)
    Anonym (L) skrev 2019-05-03 11:17:52 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här!!

Jag och min sambo är 26 år gamla och har försökt att bli gravida i 13 månader snart... det här otroligt mycket på psyket att hålla på och räkna dagar och försöka pricka ägglossning. Att ens försöka hitta ägglossningen är en ren vetenskap, har en väldigt oregelbunden cykel allt mellan 40-60 dagar. Har provat olika diverse naturläkemedel utan resultat, rosenrot har snarare gjort cykeln längre.

Detta året är vi mitt uppe i att bygga vårt drömhus så just nu tar det väldigt mycket fokus, vilket känns rätt skönt när det annars bara har känts som om man läste på FL och gjorde ägglossningstest. Så jag hoppas verkligen att det är vår tur att bli gravida snart.

Kram till alla er som försöker och kämpar!

Tips om du inte provat: progresteronesalva, man smörjer lite på livmodern var dag, har man obalans i menscykeln kan det hjälpa! Annars be att de gör utredning om du har psco eller hur det stavas, det innebär oftast man har för höga halter av amh-värde och ett av symptomen är just oregelbunden mens och ofta utebliven ägglossning!

Ni har försökt i 13 månader så har all rätt att be om utredning då lagen kräver man försökt i 12 månader
  • Zzaara
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-03 19:09:02 följande:

Blev lite smått hyper precis! Fick för första gången ett positivt utslag på ägglossningstestet.

Mådde lite extra dåligt igår kväll så gissade att det kunde vara ägglossning så tog testet 3 gånger under dagen/ kvällen. Och trots starkt utslag så var det inte helt positivt så testade nu vid kl 18 idag och då var det klara resultat.

Har haft samlag dagligen under denna veckan så håller tummarna att det tar sig! :D hoppas dagarna går fort nu så man kan få ett svar :D

ååå håller verkligen tummarna nu :) 
  • Luffaren

Jag är så himla otålig att vänta tills man får mens. Vill bara veta nu!!.

Tog ett clear blue early idag och det visade negativt. Är på ÄL +11. Tog då inte morgonurin vilket skulle ha gjorts. Kan man fortfarande hoppas fastän det visar negativt?. Ska ha min mens efter 4 dagar

• LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-07 09:39:19 följande:

ååå håller verkligen tummarna nu :) 

Tack!! Håller tummarna för att du får positivt på ägglossningstesten snart också. Har du sett något på dom ännu? Kan ifs vara lite tidigt än så länge?.

Sitter själv och inväntar måndag/ tisdag så jag kan ta ett graviditetstest. Har haft tryck i livmodern i några dagar nu och hoppas det är den där molvärken som alla pratar om. Känns som en blandning av mensvärk och när man är så kissnödig att blåsan gör ont. Helt skum känsla. :S
  • LittleAngelbeat
    Luffaren skrev 2019-05-07 17:03:13 följande:

Jag är så himla otålig att vänta tills man får mens. Vill bara veta nu!!.

Tog ett clear blue early idag och det visade negativt. Är på ÄL +11. Tog då inte morgonurin vilket skulle ha gjorts. Kan man fortfarande hoppas fastän det visar negativt?. Ska ha min mens efter 4 dagar

Förstår helt den känslan! Är på ÄL + 4 idag. 7-8dagar till BIM. Känns som tiden går så sjukt långsamt för att kolla upp om det blev något..

Skulle inte ge upp hoppet ännu! Flera stycken i BIM Maj tråden fick sitt plus dagen innan mensen och såg inget på sina test 3 dagar innan mensen.

Enligt många sidor så får du säkrast resultat dagen innan då man inte producerar så mycket hormon innan dess som ger ett positivt utslag på testet.

Håller tummarna för dig!
  • Zzaara
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-07 17:27:47 följande:
    Tack!! Håller tummarna för att du får positivt på ägglossningstesten snart också. Har du sett något på dom ännu? Kan ifs vara lite tidigt än så länge?.

Sitter själv och inväntar måndag/ tisdag så jag kan ta ett graviditetstest. Har haft tryck i livmodern i några dagar nu och hoppas det är den där molvärken som alla pratar om. Känns som en blandning av mensvärk och när man är så kissnödig att blåsan gör ont. Helt skum känsla. :S
    Fick testen i måndags och jag tar bara testen på mårgonen så två stickor har jag hunnit med, Men ingen har visat något en.
    Men enligt alla "appar" så ska jag ha äl 7/5-8/5-10/5-11/5 haha jag är så nervös att missar så jag har 5 st appar :)
    Gäller att ligga nudå HAHA.

jag hoppas verkligen att det är posetivt för dig :) 
    du måste berätta om alla dina symtomer. 
    blir alldedes lysisk på jobbet :) 

kram
  • Anonym (Jenny)

Hej!

Är dem här positiva?

Bim +2

Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!