• Lovalia

Vi som vill bli gravida..helst igår!

Hej på er!

Här sitter jag 25år (snart 26år fyllda) och har en sån extrem barnlöngtan. Jag fick för lite mer än ett år sedan (20/3-18) diagnos MOLA GRAVIDITET på min dåvarande graviditet i v.13 som där avslutades med operation och sen fick jag graviditetsförbud fram tom 7/12-18, vi har nu sen dess försökt bli gravida men inte lyckats än sålänge.

Har provat med rosenrot och bisolvon två månader och denna månad provar jag bidrottninggele. Även haft ägglossningstest och börjar hittat min cykel. Tänkte kolla om det finns några tappra själar där ute som vill hänga med mig på denna resa ?TILL ATT BLI FÖRÄLDER?.

Med största sannolikhet kommer jag ha ÄL på söndag vilket är den 7/4, är det någon som ligger lika med mig? Hur mkt tänker ni att man ska ligga runt ÄL?

Hoppas ni är några som vill följa med på denna resa?

Kram kram!

• Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!
  • Zzaara
    Casusa skrev 2019-05-15 11:12:06 följande:
    Tack! Ja det känns spännande :) håller tummarna för dig!

Innan jag satte in spiralen hade jag genomsnittscykel på 32 dgr men ibland ballade den ur totalt upp mot 40+ dgr och under en period typ 24 dgr. Har märkt att min cykel påverkas direkt om jag tex är stressad. När jag haft spiral har jag inte haft någon blödning alls förutom precis när den sattes in.

Har ni andra berättat för familj/vänner att ni försöker? Jag vill inte säga något förrän jag har plussat och det har gått ett tag. Min sambo berättade dock för sin mamma när jag var hos bm och tog ut spiralen..... mer otålig än vad jag är!
    Håller tummarna för dig också :) 
    jag hade likadant så jag köpte äl test som förhoppningsvis har hjälp till :) jag la upp kort i tråden så du kan se dom här. 

Det där med att berätta tycker jag själv är så svårt. 
    jag valde att berätta för mina närmsta vänner eftersom jag inte kan dricka bubbel med dom lägre som vi annars gör ganska ofta, 
    jag har även berättat för några i familjen men sakt att jag inte vill att dom frågar hur det går..
    Gubben har inte berättat för någon då han tycker att det enbart är våran ensak en så länge, ( han vill inte att jag ska bli sårad om jag inte kan bli gravid, har haft mycket probelm med cystor) 

Har du berättat för någon mer än oss ?
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-15 13:09:22 följande:

Hej. sambon skickade kort  så jag kunde skicka det till dig idag :) 

Den översta är 7 maj sen 2 st 8 maj osv. tyvärr låg vi inte med varandra den 10e men dagen innan och dagen efter. vi var rätt trötta på att ligga .

åå jag vill också nu, tycker det är lite jobbigt eftersom ingen annan i min vän krets är gravid, hade varit lättare om jag hade någon som man känner som man kan dela känslor med förutom gubben 

är så glad för eran skull.

Va kul! Vi låg dagen innan och samma dag jag hade äl men inte dagen efter. Man tappar suget när man tvingar sig själv att ha sex så ofta. Själva har vi bara haft sex en gång efter ägglossning och nu när jag plussade så har jag ont i livmodern och är rädd för missfall så han får inte röra på mig ännu xD

Förstår helt det där med att dela det med någon. Ingen runt mig vet ens att vi försöker då jag inte vill dra focuset från min lillasyster som fick barn nyligen (+ är inte så nära min familj) ingen av de jag umgås med är gravida heller så blir tufft när man vill prata av sig. Vi bestämde att vi ska berätta för mina svärföräldrar i helgen så jag har lite stöd om det tyvärr skulle gå fel och även kunna prata av mig. (Står min svärmor jätte nära)

Håller tummarna och tår för att det ska gå bra för er också!

Har du fått några symptom ännu?
  • Casusa
    Zzaara skrev 2019-05-15 13:16:59 följande:

Håller tummarna för dig också :) 

jag hade likadant så jag köpte äl test som förhoppningsvis har hjälp till :) jag la upp kort i tråden så du kan se dom här. 

Det där med att berätta tycker jag själv är så svårt. 

jag valde att berätta för mina närmsta vänner eftersom jag inte kan dricka bubbel med dom lägre som vi annars gör ganska ofta, 

jag har även berättat för några i familjen men sakt att jag inte vill att dom frågar hur det går..

Gubben har inte berättat för någon då han tycker att det enbart är våran ensak en så länge, ( han vill inte att jag ska bli sårad om jag inte kan bli gravid, har haft mycket probelm med cystor) 

Har du berättat för någon mer än oss ?

Ja jag tänkte börja tempa och köpa hem äl-test för att få lite koll, det känns klokt haha :)

Jag är nog mer som din partner där, men jag förstår om man berättar också. Har inte berättat för någon. Mina vänner är långt ifrån barnplanerande så jag känner att det inte gör något att de inte vet. Till familjen vill jag spara det som en rolig överraskning när/om det väl händer! Fast de vet om att vi är sugna på barn, men inte att vi aktivt börjat försöka.

Just nu väntar jag mest på att få hem min temp, en veckas leveranstid bläää
  • Zzaara
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-15 17:55:27 följande:

Va kul! Vi låg dagen innan och samma dag jag hade äl men inte dagen efter. Man tappar suget när man tvingar sig själv att ha sex så ofta. Själva har vi bara haft sex en gång efter ägglossning och nu när jag plussade så har jag ont i livmodern och är rädd för missfall så han får inte röra på mig ännu xD

Förstår helt det där med att dela det med någon. Ingen runt mig vet ens att vi försöker då jag inte vill dra focuset från min lillasyster som fick barn nyligen (+ är inte så nära min familj) ingen av de jag umgås med är gravida heller så blir tufft när man vill prata av sig. Vi bestämde att vi ska berätta för mina svärföräldrar i helgen så jag har lite stöd om det tyvärr skulle gå fel och även kunna prata av mig. (Står min svärmor jätte nära)

Håller tummarna och tår för att det ska gå bra för er också!

Har du fått några symptom ännu?

Ja man tappar suget snabbt.

Om du behöver prata så är det bara att skriva eller ringa.

Jag tycker det är rätt skönt ibland att prata med någon som inte vet något annat en problemet man pratar om :)

Gäller att vi stöttar varandra i svåra sitvationer men lika vilktigt att dela glädje.

Nog om det.

Jag är faktiskt ovanligt lugn. Känner ingen nyfikenhet eller stress för att ta gravtest, förra gången var jag sååå stressat och gjorde cr 10 test????

Jag kommer inte ihåg men hur snabbt kännde du av något?

Kraaam
  • Zzaara
    Casusa skrev 2019-05-15 18:22:20 följande:

Ja jag tänkte börja tempa och köpa hem äl-test för att få lite koll, det känns klokt haha :)

Jag är nog mer som din partner där, men jag förstår om man berättar också. Har inte berättat för någon. Mina vänner är långt ifrån barnplanerande så jag känner att det inte gör något att de inte vet. Till familjen vill jag spara det som en rolig överraskning när/om det väl händer! Fast de vet om att vi är sugna på barn, men inte att vi aktivt börjat försöka.

Just nu väntar jag mest på att få hem min temp, en veckas leveranstid bläää

Tempa är nog bra. Jag tänkte prova det om jag inte plusar denna gång.

Man ska berätta för dom man känner att man vill berätta.

Kul med överaskning, ångrar att jag sa något nu????

Åååå nej en vecka!! Det är svin länge när man väl vill komma igång ????
  • Mela88

Hade ägglossning för en vecka sen. Inne på tredje dagen med extremt illamående och yrsel. Är det en möjligt att känna av en graviditet såhär tidigt? (Hade positivt ägglossningstest två dagar innan ägglossningen)

• LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-15 21:48:11 följande:

Ja man tappar suget snabbt.

Om du behöver prata så är det bara att skriva eller ringa.

Jag tycker det är rätt skönt ibland att prata med någon som inte vet något annat en problemet man pratar om :)

Gäller att vi stöttar varandra i svåra sitvationer men lika vilktigt att dela glädje.

Nog om det.

Jag är faktiskt ovanligt lugn. Känner ingen nyfikenhet eller stress för att ta gravtest, förra gången var jag sååå stressat och gjorde cr 10 test????

Jag kommer inte ihåg men hur snabbt kännde du av något?

Kraaam

Tack snälla <3 detsamma gäller dig också!

Är aktiv här dagligen annars får du gärna lägga till mig på Facebook om du vill :)

Åhh det måste vara rätt skönt ändå att inte vara stressad över det? Jag var rätt lugn fram till dagen innan jag tog testerna.

Jag fick första riktiga symptomen äl+5 då de började spänna och göra ont i livmodern. Hade börjat kännas äl+3 men intalade mig att det var smärta efter ägglossningen. På äl+9 gjorde brösten jätte ont.

Har skrivit äl dag för dag på bloggen om du vill läsa :)

nouw.com/michaelajohansson/fran-al-till-al-10-dag-for-dag-35926588

Just är jag bara sjukt rädd för missfall.. överväger att köpa lite graviditetstestet och kunna kolla i bland xD

Har bokat hälsosamtal men fick inte tid förens v 10+6.. känns väldigt långt bort då jag mellan v11-14 ska hinna med både inskrivningen och kub också utan att behöva ta ledigt från jobbet..
  • Zzaara
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-16 11:09:00 följande:
    Tack snälla <3 detsamma gäller dig också!

Är aktiv här dagligen annars får du gärna lägga till mig på Facebook om du vill :)

Åhh det måste vara rätt skönt ändå att inte vara stressad över det? Jag var rätt lugn fram till dagen innan jag tog testerna.

Jag fick första riktiga symptomen äl+5 då de började spänna och göra ont i livmodern. Hade börjat kännas äl+3 men intalade mig att det var smärta efter ägglossningen. På äl+9 gjorde brösten jätte ont.

Har skrivit äl dag för dag på bloggen om du vill läsa :)

nouw.com/michaelajohansson/fran-al-till-al-10-dag-for-dag-35926588

Just är jag bara sjukt rädd för missfall.. överväger att köpa lite graviditetstestet och kunna kolla i bland xD

Har bokat hälsosamtal men fick inte tid förens v 10+6.. känns väldigt långt bort då jag mellan v11-14 ska hinna med både inskrivningen och kub också utan att behöva ta ledigt från jobbet..
    Tack <3
    jag har facebook men är inte så aktiv när.hänger mer på instagram.

ja det är skönt att inte vara så stressad. men tror inte att det har tagit sig heller, känner ingenting, ( det gjorde jag inte för 10 år sen heller då jag upptäckte att jag gravis i V12.) så man vet aldrig. 
    Gjorde ett test i morse men det visade inget tyvärr. men det är ju lite tidigt :) 
    Jag hoppas sååå mycket. 
    jag var in på din blogg och läste, va kul att får följa med på din resa:) 
    varför skulle du få missfall?
    försök att inte tänka på det så mycket, det är otroligt många som INTE får missfall.
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-16 11:31:05 följande:

Tack <3

jag har facebook men är inte så aktiv när.hänger mer på instagram.

ja det är skönt att inte vara så stressad. men tror inte att det har tagit sig heller, känner ingenting, ( det gjorde jag inte för 10 år sen heller då jag upptäckte att jag gravis i V12.) så man vet aldrig. 

Gjorde ett test i morse men det visade inget tyvärr. men det är ju lite tidigt :) 

Jag hoppas sååå mycket. 

jag var in på din blogg och läste, va kul att får följa med på din resa:) 

varför skulle du få missfall?

försök att inte tänka på det så mycket, det är otroligt många som INTE får missfall.

Åhh måste vara rätt skönt att upptäcka det när man tagit sig igenom de mest ovissa veckorna? Blev det jobbigt och stressigt med inskrivning, hälsosamtal och ev kub om du gjorde det när du fick reda på det så sent?

Hoppas med dig att det ska ta sig! Finns få saker som är så spännande :D

Hmm jag oroar mig väl för missfall då det gick på första ägglossningen och första försöket. Brukar ha sådan otur med allt jag gör så det känns lite för bra för att vara sant att det skulle gå felfritt på en gång.

Hade hoppats att jag skulle få en tidig inskrivning nu när jag ringde tidigt men har inte tid förens v11 så känns lite tufft
  • Zzaara
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-16 22:30:21 följande:
    Åhh måste vara rätt skönt att upptäcka det när man tagit sig igenom de mest ovissa veckorna? Blev det jobbigt och stressigt med inskrivning, hälsosamtal och ev kub om du gjorde det när du fick reda på det så sent?

Hoppas med dig att det ska ta sig! Finns få saker som är så spännande :D

Hmm jag oroar mig väl för missfall då det gick på första ägglossningen och första försöket. Brukar ha sådan otur med allt jag gör så det känns lite för bra för att vara sant att det skulle gå felfritt på en gång.

Hade hoppats att jag skulle få en tidig inskrivning nu när jag ringde tidigt men har inte tid förens v11 så känns lite tufft
    ja det blev ganska tufft för jag var tvungen att fatta snabba beslut. 
    Jag var ung och hade inget stadigt förhållade.
    hade inte det jag ville ge barnet så jag valde bort det. fick en akut tid för abort. 
    jätte konstigt att jag inte kännde något. det ända jag märkte var att brösten blev mer "fasta" såg ut som jag hade sillisar HAHA , men jag kan få så ibland när jag ska ha mens så inget konstigt. 
    ååh jag håller också tummarna, igår hade jag som en lätt mensverk innan jag skulle sova. det är allt tyvärr. 
    jag förstår din oro men du måste försöka slå bort dom tankarna, finns inget som tyder på att du skulle få det.
    kan du inte kolla med en annan mottagning då ? måste ju finnas fler tex, gran staden ? 
Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!