• Lovalia

Vi som vill bli gravida..helst igår!

Hej på er!

Här sitter jag 25år (snart 26år fyllda) och har en sån extrem barnlöngtan. Jag fick för lite mer än ett år sedan (20/3-18) diagnos MOLA GRAVIDITET på min dåvarande graviditet i v.13 som där avslutades med operation och sen fick jag graviditetsförbud fram tom 7/12-18, vi har nu sen dess försökt bli gravida men inte lyckats än sålänge.

Har provat med rosenrot och bisolvon två månader och denna månad provar jag bidrottninggele. Även haft ägglossningstest och börjar hittat min cykel. Tänkte kolla om det finns några tappra själar där ute som vill hänga med mig på denna resa ?TILL ATT BLI FÖRÄLDER?.

Med största sannolikhet kommer jag ha ÄL på söndag vilket är den 7/4, är det någon som ligger lika med mig? Hur mkt tänker ni att man ska ligga runt ÄL?

Hoppas ni är några som vill följa med på denna resa?

Kram kram!

• Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!
  • Mela88

Hakar gärna på här. Försökt att bli gravida sen februari. Har börjat att tempa för att hitta ägglossningen. Och i appen så hade jag ägglossning för lite mer än en vecka sen. Och som tur var så jade vi sex den dagen. Vi trodde att jag hade ägglossning denna vecka men appen ställde om sig plötsligt och tydligen hade jag den förra lördagen ist.

Jag har två små sen innan men nu försöker jag bli gravid med min nya kärlek :)

• Lovalia
    Mujjan skrev 2019-04-20 16:36:38 följande:

Hipp hipp hurra för idag är det min födelsedag! Jag fyller 30 idag och ör på BIM+9 och äntligen fick jag ett plus! Alla andra tester jag tagit har visat negativt efter mitt första pluss och självklart blev jag ju orolig. Men de här är verkligen den bästa födelsedagspresent jag kunde få <3

Glad påsk på er och hoppas ni andra som väntar också får ert plus <3 +=

Åhhhh STORT GRATTIS!!!! Bättre födelsedagspresent kan man ju inte önska sig!!! Gud va kul för er!! Grattis till både plus och på din 30 årsdag! :)
  • Mujjan
    Lovalia skrev 2019-04-20 21:13:32 följande:

Åhhhh STORT GRATTIS!!!! Bättre födelsedagspresent kan man ju inte önska sig!!! Gud va kul för er!! Grattis till både plus och på din 30 årsdag! :)

Tusen tack <3 jag håller tummarna och tänker på er andra som väntar på plusset och hoppas ni också får de snart! Och självklart hoppas jag att ni haft en bra påsk!
  • Lovalia
    Mujjan skrev 2019-04-21 11:04:38 följande:

Tusen tack <3 jag håller tummarna och tänker på er andra som väntar på plusset och hoppas ni också får de snart! Och självklart hoppas jag att ni haft en bra påsk!

Har BIM idag hade räknat fel. Men testade med ett extra känsligt i morse och det visade negativt. Inga känningar av att mensen skulle komma, har haft molande värk till och från sen ägglossning och i söndags men igår kände jag inte så mkt och idag känner jag knappt något alls. Men haft rikliga ganska vattninga flytningar igår och framförallt idag. Så vi får se, antingen är mensen bara lite sen eller så har jag låga hormoner, hoppas givetvis på det sista men vi får se. En av mina fina vänner fick sin son igår, så vaknade upp med med hela kroppen full av kärlek :)
  • April2

Tempmetoden kan vara ett sätt att hitta sin ägglossning och öka chansen att bli gravid! :)

Jag har en länk till natural cycles där man får rabatt på premunerationen om någon är sugen på att testa! Ger en stenkoll på cyklen och hjälper till att upptäcka om man har en regelbunden ägglossning eller ej!

www.naturalcycles.com/signup/secret&referral=59f21a3b2a0c4cb786e1727cb25ef97e

Varsågod!

• Lovalia

Och där kom mensen! Är så less! Varför ska de inte bara gå?? Va gör man för fel!

• Mela88

Ägglossning + 10 igår. Blod på pappret när jag torkade mig igår morse. Men inget mer alls sen dess? Kan det vara en nidblödning? Bim på fredag. Började gråta när jag såg blodet, blev så ledsen. Brukar ha väldigt ont innan mens men nu känner jag lite molande värk bara.

• LittleAngelbeat

Tänker att jag hoppar på tåget! Är också snart 26år och planerar första barnet.

Avslutade mina p-piller 25/3 efter 12år utan uppehåll.

Har mått sjukt dåligt sedan dess då jag spytt, haft ont i brösten , yrsel och mått illa.

Trodde det tagit sig direkt men fick reda på att det är bieffekter efter lång användning. (Helt sjukt..) har knaprat rosenrot och tillskottet sedan dess och fick första mensen 19/4. Från och med igår började jag med Ägglossningstest och försöka plussa på allvar. För vår del då kör vi på med sex varannan dag för att inte missa även om äl inte skulle hittas på testerna. Håller tummarna! Kommer dock bli svårt att veta om det tar sig då jag har gravid symtom av bieffekterna som håller i mellan 1-3 veckor innan kroppen ska känna igen mina hormoner.. hoppas det tar sig snabbt

• Zzaara
    Hej jag hoppar också in på denna tråd 
    Jag är 29år snart 30år och han har nyss fyllt 30år.
    Vi försöker med vårat första barn och vårat första försök, Tog ut min spiral 1 april så allt är väldigt nytt och såå nervös Flört
    Enligt en app som jag ladda ner så skulle jag ha äl den 15/4.
    fyra dagar senare var jag på ett kalas men fick avbryta och åka hem då jag fick typ en "blödnin" fast den var brun. åkte då så klart hem och bytte trosskydd. har inte fått något liknade varken före eller efter, någon som vet ? 

Eftersom detta är vårt första försök så kanske ni har lite tips och råd.
  • Tjej94

Hoppar in i denhär tråden!:)

Jag är 24 år, slutade med mina p-piller i augusti 2018.

I denna cykel ca 5 dagar innan beräknad mens (brukar alltid komma den dagen appen visar) så kom det nån enstaka droppe blod, satte såklart på mig en vinda för jag trodde mensen var på gång. Men det kom lixom inget på pappret när jag torka mig. Höll på så ända tills den dagen min mens var beräknad sen blev allt som vanligt igen. Vet inte om det var min mens för denna månad eller om det kan varit nidblödning?

Känner mig jätte svullen om magen, ömma bröstvårtor, får kväljningar när jag borstar tänderna.. men ett negativt test för ca 5 dagar sen...nån som könner igen sig?

Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!