• Zzaara

Vi som vill bli gravida..helst igår!

Hej jag hoppar också in på denna tråd 
    Jag är 29år snart 30år och han har nyss fyllt 30år.
    Vi försöker med vårat första barn och vårat första försök, Tog ut min spiral 1 april så allt är väldigt nytt och såå nervös Flört
    Enligt en app som jag ladda ner så skulle jag ha äl den 15/4.
    fyra dagar senare var jag på ett kalas men fick avbryta och åka hem då jag fick typ en "blödnin" fast den var brun. åkte då så klart hem och bytte trosskydd. har inte fått något liknade varken före eller efter, någon som vet ? 

Eftersom detta är vårt första försök så kanske ni har lite tips och råd.
  • Zzaara

[quote=79588570][quote-nick]LittleAngelbeat skrev 2019-04-26 10:47:14 följande:[/quote-nick]

Oj såg att jag citerade fel person. Skulle vara till tjejen över :x

[/

Ja det kan stämma rätt bra som du beskrivet :) har gått på preventivmedel i 10 år. Men jag hoppas så klart att det är fel och att tester visar plus om 5 dagar

• Zzaara
    Malin 209 skrev 2019-04-26 19:28:17 följande:
    Låter som att vi är i stort sett identiska haha, fyller också 30 i år och hade ÄL den 14/15 april. :)

Fick vad jag misstänker var en nidblödning idag, så man håller ju hoppet uppe! (det var kanske det du hade? Låter som det i alla fall!)

Har du haft några symptom? :D
    Hej.
    Så roligt att vi har lika.
    jag hoppades på att det skulle vara nidblödning men fick tyvärr blödning i lördags.
     det ända jag har känt är att jag haft som en tygnd i nedre mage och sura uppstöttningar, eftersom mensen kom nu så antar jag att det inte blev något.

Hur går det för dig ? känner du några symptomer ? 
  • Zzaara
    Mawie skrev 2019-04-26 22:48:40 följande:
    Plussade idag hade en liten rosa röd blödning tre dagar sen, trodde det var mensen men sen kom det inget mer.
    Stort grattis Mawie så glad för eran skull <3
  • Zzaara
    LittleAngelbeat skrev 2019-04-29 09:48:47 följande:

Kanske en konstig fråga men hur långt har ni i mellan mens och ägglossning? Försöker ungefär räkna ut när jag har min äl men jag bara haft en mens på 12år ca ( p-piller) så kan jag bara gå på föregående månad när jag fick första efter piller stoppet.

Går man efter den så tror jag ägglossningstestet var positivt 8e och mensen kom 19e. Betyder det att jag har 12dagar mellan äl- mens och därmed en cykel på 25dagar om mensen är 5dagar också (som den var sist)

Eller vad tycker ni. Är detta ägglossningstest positivt? (Starkaste utslaget föregående månad)

Hej. jag är inte heller så insatt i detta eftersom jag tog ut min spiral den 1/4 men jag ladda ner en app och fyllde i när min mens kom, den 2/4  så visar den att jag har äl den 12/4  och andra mensen kom den 27/4. (mens i 3 dagar )
    vet inte om det stämmer men andra kanske har mer kundskap om cykel ?

Det ser verkligen ut på bilden  som att det är posetivt.
  • Zzaara
    LittleAngelbeat skrev 2019-04-29 13:01:21 följande:
    Tänk om man visste att skaffa barn skulle vara så komplicerat :o

Jag slutade med p-pillerna 25/3.

började testa med ägglossningstesterna den 29/3

7-9/4 ser man en liten stegring (bild nedanför ) så tänker att det måste varit ägglossning där då jag fick mensen 19/4 men sen kan man vad jag förstått ha mens utan ägglossning också?

Är bara så osäker på vad som klassas som positivt test?

Enligt appen så ska jag ha ägglossning denna veckan så får se om jag får någon stegring de närmsta dagarna.
    Kan inte mer än hålla med om att det är komplicerat.
    Jag har också hört att man kan få mens utan äl vet dock inte om det stämmer. 
    jag har inte kört såna tester som du visar på bilden. 

känner du att det blir mer stress av att ta äl test  eller känner du dig lugnare ?  

Enligt min app så ska jag ha äl den 7/5, kanske ska prova såna tester du använder :) 

• Zzaara
    Malin 209 skrev 2019-04-29 13:39:48 följande:
    Ååh, så synd. :(

Men bättre lycka nästa gång!

Ja jag har haft påtagliga humörsvängningar(som sambon fått ta del av tyvärr), ömma bröst, kissar ofta och lite överkänslig mot dofter.

Ska faktiskt införskaffa ett CB Early ikväll påväg hem från jobbet.

Får se om jag testar imorgonbitti eller väntar till onsdag. :)
    Tack. vi får försöka igen, Vi har bara lite svårt att prata om det hemma.
    jag vill prata om hur mina tester är och min gubbe vill att vi inte ska försöka för mycket, så jag har ingen att prata med!!!

jag hoppas att det visar sig posetivt i morgon.  blir ju nyfiken så du får gärna skriva :) 
  • Zzaara
    Malin 209 skrev 2019-04-29 17:50:07 följande:

Tråkigt när mannen inte vill vara inblandad! :(

Jag själv har valt att meddela sambon om alla symptom och saker som känns hitan och ditan, vid tidigare graviditeter så har jag bara överraskat med positiv sticka, men somsagt, den här gången håller vi det väldigt öppet oss emellan.

Han är också "säker" på att jag är gravid..

Enda jag inte talat om är det eventuella "spökstrecket", vill ju inte göra honom besviken i onödan.

Men du får bolla med oss här på forumet istället, vi ställer upp! :)

Lovar att skriva imorgon när jag testat!

Vad snälla ni är :)

Jag vill gärna prata med honom men han vet oftast inte vad han ska säga osv. Men jag är glad att jag hittade hit så kan jag bolla med er.
  • Zzaara
    Malin 209 skrev 2019-04-30 06:31:49 följande:
    Jippi :) 
    Grattis 
  • Zzaara
    Malin 209 skrev 2019-04-30 08:29:06 följande:
    Tack! :)

Kan själv inte riktigt tro på det än, ska ta ett vanligt test till helgen för att verkligen få det bekräftat, haha.
     jag fårstår det.  när känner man sig säker då? när magen blir större eller när man har fött. 
    Kan tänka mig att det tar tid innan man känner sig säker..
Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!