När är man för gammal för att bli förälder?
Som rubriken lyder
Vilken ålder på mamma respektive pappa är gränsen för att ni reagerar på att dessa ska bli föräldrar?
Kan en ung mamma kompensera för en gammal pappa?
Som rubriken lyder
Vilken ålder på mamma respektive pappa är gränsen för att ni reagerar på att dessa ska bli föräldrar?
Kan en ung mamma kompensera för en gammal pappa?
Min make är snart 53 år och är otrogen mot mig efter 22 år. Vi har 3 barn 28,25.17 år gamla.
Själv är jag 45 år och mamma till 25.17 åringen 28 åringen hade han innan och 17 åringen har vi tillsammans.
Nu har jag fått veta att han fått barn med sin älskarinna men detta är ngt han förnekar så väntar på att han skall lämna oss min 17 åring och sälja vårt hem då han ordnat för sig med lgh i smyg men vi lever som vanligt han är kärleksfull och vi har ett bra liv trots att han myglar och han vet inte men anar att jag vet.
Dock vet jag inte vem den andra kvinnan är mer än att han inte träffat henne på 13 månader då vi arbetar sida vid sida och gör allt tillsammans.
Han ljuger nog för henne att han reser i arbetet och på så vis inte kan vara med henne och säkert kan det vara så att hon vet om mig och accepterar läget.
Jag misstänker att han bygger hus som inte är klart därav har han inte ansökt om skilsmässa.
Mitt liv har gått från underbart till tvärtom.
Och att han som är skruttig har krämpor skulle bli småbarns pappa igen med en kvinna han träffat vad jag tror ca 10 gr skulle utvecklat en sådan kärlek att han äventyrar sin familj och bedrar mig.
Aldrig trodde jag att, jag skulle få uppleva detta h-lvete!
Har svårt att titta, på honom och ha sexuellt umgänge och han, vet dessutom att jag vet, en del och då kallar han, mig psykiskt sjuk istället för att stå för vad, han, vill och ta ansvar för sina, medvetna handlingar och han, finns på, detta, forum och skriver gärna om bodelning skilsmässa och hur man går tillväga. En guru i ämnet!
Kom gärna med förslag (att lämna honom ska jag)
Men vill och väntar på, den lappen där han så, feg begär skilsmässa. Han vågar nog inte titta mig i ögonen och jag undrar om jag har som gift har rätt till allt han äger efter vi gift?
Min make är snart 53 år och är otrogen mot mig efter 22 år. Vi har 3 barn 28,25.17 år gamla.
Själv är jag 45 år och mamma till 25.17 åringen 28 åringen hade han innan och 17 åringen har vi tillsammans.
Nu har jag fått veta att han fått barn med sin älskarinna men detta är ngt han förnekar så väntar på att han skall lämna oss min 17 åring och sälja vårt hem då han ordnat för sig med lgh i smyg men vi lever som vanligt han är kärleksfull och vi har ett bra liv trots att han myglar och han vet inte men anar att jag vet.
Dock vet jag inte vem den andra kvinnan är mer än att han inte träffat henne på 13 månader då vi arbetar sida vid sida och gör allt tillsammans.
Han ljuger nog för henne att han reser i arbetet och på så vis inte kan vara med henne och säkert kan det vara så att hon vet om mig och accepterar läget.
Jag misstänker att han bygger hus som inte är klart därav har han inte ansökt om skilsmässa.
Mitt liv har gått från underbart till tvärtom.
Och att han som är skruttig har krämpor skulle bli småbarns pappa igen med en kvinna han träffat vad jag tror ca 10 gr skulle utvecklat en sådan kärlek att han äventyrar sin familj och bedrar mig.
Aldrig trodde jag att, jag skulle få uppleva detta h-lvete!
Har svårt att titta, på honom och ha sexuellt umgänge och han, vet dessutom att jag vet, en del och då kallar han, mig psykiskt sjuk istället för att stå för vad, han, vill och ta ansvar för sina, medvetna handlingar och han, finns på, detta, forum och skriver gärna om bodelning skilsmässa och hur man går tillväga. En guru i ämnet!
Kom gärna med förslag (att lämna honom ska jag)
Men vill och väntar på, den lappen där han så, feg begär skilsmässa. Han vågar nog inte titta mig i ögonen och jag undrar om jag har som gift har rätt till allt han äger efter vi gift?
Nej, jag vet att det inte är en garanti, men jag hade velat ha en chans. Förstår du skillnaden?
Lite som när jag sådde frön nu i veckan. Hade jag inte planterat några alls hade jag garanterat inte fått några tomater, men nu finns chansen att några tittar upp. Ingen garanti dock för att dom växer, överlever och levererar tomater - men chansen finns.
När P G Gyllenhammar blev pappa vid 81 års ålder tyckte jag det var anmärkningsvärt. Liksom kan man glädjas över att få barn då? Jag tänker mig en liiiten glädje blandad med en ENORM sorg......mitt i allt.
35+
Detta måste alla få avgöra från individ till individ. Jag tillhör dem som ville bli en hyfsat ung mamma (klar med att föda vid 30) . Hade tur som hade ett stabilt liv tidigt och lätt för att bli gravid. Mina tankar gick så här:
Att bli mamma var så viktigt för mig så genom att börja tidigt ökade jag chanserna att lyckas.
Ville att min mamma skulle få många bra och friska år som en aktiv och närvarande mormor. Hon älskar barn.
Ville ha många år utan vuxenberoende barn innan pensionen.
Ville öka chanserna att få uppleva att bli en pigg mormor/farmor.
Men jag har hört många som tänker helt annorlunda och deras tankar känns lika viktiga och rätt för dem som mina för mig.
Beror på. Har man barn sen innan tycker jag 35 år. Möjligen 40 på en man.
Har man inga barn tycker jag inte man ska skaffa sitt första efter 25 som kvinna eller 30 som man.