När är man för gammal för att bli förälder?
Som rubriken lyder
Vilken ålder på mamma respektive pappa är gränsen för att ni reagerar på att dessa ska bli föräldrar?
Kan en ung mamma kompensera för en gammal pappa?
Som rubriken lyder
Vilken ålder på mamma respektive pappa är gränsen för att ni reagerar på att dessa ska bli föräldrar?
Kan en ung mamma kompensera för en gammal pappa?
Självklart! Jag menar inte att barn tidigare är en garanti för barnbarn, bara att barn "för sen" är en garanti för inga barnbarn under min livstid..
Jag har fått höra att jag är för gammal. Är 33.
Jag fyller snart 40 och har 3 barn. Känner att jag börjar bli på gränsen till att skaffa fler. Ändå är jag lite sugen och känner väl lite att det är sista chansen. Men samtidigt reagerar jag inte på andra som får när de är över 40. Tänker att det mer handlar om orken. Såklart är det ju mer och mer ovanligt när man kommer upp en bit över 40 men då är det mer det jag reagerar på.
Kvinnor blir för gamla eller i närheten av för gamla vid 33 års ålder redan. Detta är vetenskap.
Bryr man sig inte om den genetiska kompositionen av sitt barn så kan kvinnor skaffa barn även vid 49 års ålder. Men det blir slaskinvalider av det hela och det är inte rätt mot barnet. Men det finns många saker som inte är rätt. Tortyr mot oskyldiga är inte rätt. Mord på oskyldiga är inte rätt. Men ändå händer både att kvinnor har barn långt efter bäst-före-datum, tortyr, mord och andra orättvisor.
Huvudsaken att det barn man får är VÄLKOMMET och blir ÄLSKAT. I en annan tråd här kan man läsa om att det inte alls är ovanligt(!?) att föräldrar ångrar att de skaffade barn! (hoppas det är bara här på FL)
Kvinnor blir för gamla eller i närheten av för gamla vid 33 års ålder redan. Detta är vetenskap.
Bryr man sig inte om den genetiska kompositionen av sitt barn så kan kvinnor skaffa barn även vid 49 års ålder. Men det blir slaskinvalider av det hela och det är inte rätt mot barnet. Men det finns många saker som inte är rätt. Tortyr mot oskyldiga är inte rätt. Mord på oskyldiga är inte rätt. Men ändå händer både att kvinnor har barn långt efter bäst-före-datum, tortyr, mord och andra orättvisor.