• Emmissss

BIM April

Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

Blir vårt 7e försök.

BIM

10/4 Emmissss

• Svar på tråden BIM April
  • Anonym (Mamma till två)

Vad har alla för symtom? Någon som känner något speciellt och sen vart positivt? ??

• Minmakaron
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-04-11 08:48:34 följande:

Morgonens test. Fortfarande svagt, men är ju lite kvar till BIM, så finns hopp. :)

Åh, ser ett streck nu också! Jag tror det är positivt! Roligt!
  • Enmsik

Bim-4... Jag börjar tro att jag har plussat.... fick dock negativt på digitalt vid typ 12 idag och nu fick jag detta. Vågar inte lita på det dock så lägg inte in mig i pluslistan än.. ska ta digitalt i helgen men nu tror jag ju faktiskt att jag är gravid..;) vad skulle ni tro??

• Minmakaron
    Anonym (Mamma till två) skrev 2019-04-11 13:16:23 följande:

Vad har alla för symtom? Någon som känner något speciellt och sen vart positivt? ??

Sen jag fick plus i fredags har jag känt:

-ömma bröst och bröstvårtor (började ca 10 dagar efter ÄL)

-trötthet (är trött, tröttare och tröttast. Vill bara sova.)

-ökad aptit. Särskilt mellan måltider.

-explosion av hormonakne på hakan och runt munnen (började ca 9 dagar efter ÄL)

-ökade hjärtslag och känsla av dålig kondition

-tendens till halsbränna

-humör som vid pms

-lite molvärk då och då (inget att jämföra med min vanliga kraftiga mensvärk än dock)

Det är väl allt jag kan komma på nu tror jag.

Det som fick mig att ana hur det låg till först var den hormoniella aknen som dök upp med besked på hakan och runt munnen som aldrig förr. Det tog jag som något konkret som jag inte kunnat manipulera mig själv till att inbilla mig. Litade inte riktigt på mig själv vad jag kände i brösten. ;)
  • Minmakaron
    Anonym (Mamma till två) skrev 2019-04-11 13:16:23 följande:

Kom på två saker till:

-kroppstemperaturen sjönk aldrig efter ÄL utan fortsatte vara förhöjd med ca 0,4-0,5 grader.

-?tröga tarmar?, mer åt det hmmm... förstoppande hållet ;)

Dom flesta symptom som jag nämnt här och inlägget ovan har kommit precis vid bim eller senare och ökar successivt.

Innan bim var det bröst, akne och temp som fick mig att haja till.
  • fannylinnea
    Enmsik skrev 2019-04-11 17:03:00 följande:

Bim-4... Jag börjar tro att jag har plussat.... fick dock negativt på digitalt vid typ 12 idag och nu fick jag detta. Vågar inte lita på det dock så lägg inte in mig i pluslistan än.. ska ta digitalt i helgen men nu tror jag ju faktiskt att jag är gravid..;) vad skulle ni tro??

Jag skulle tagit det som ett plus! :) Men jag har ju bara fått tokblanka test i ett års tid, så fick jag minsta lilla streck skulle jag tro på det.

Du har några spännande dagar framför dig. Håll oss uppdaterade och HOPPAS VERKLIGEN DET TAGIT SIG :D
  • fannylinnea

Hej allihopa.

Är det någon som vet hur pass tidigt man kan se en eventuell graviditet via blodprov? Eller om man kan se tidig graviditet genom gynundersökning?

Jag ska ta ett antal blodprover på onsdag för att vi inte lyckats bli gravida och jag har bim ca 5 dagar senare. Tänkte bara om dom kan se en eventuell graviditet redan då :)

• Enmsik
    fannylinnea skrev 2019-04-11 18:42:20 följande:

Jag skulle tagit det som ett plus! :) Men jag har ju bara fått tokblanka test i ett års tid, så fick jag minsta lilla streck skulle jag tro på det.

Du har några spännande dagar framför dig. Håll oss uppdaterade och HOPPAS VERKLIGEN DET TAGIT SIG :D

Ja men har fått typ spökstreck på dessa test från graviditetskollen under mars. Men de var väldigt svaga jämfört med det här.. detta är ju rosa och tydligt även när det är torkat. Men vågar inte lita på det förrän ett digitalt visar GRAVID ;) ååå vad dåligt tålamod man har.. har försökt 1,5 år och ett utomkveds som vi opererade bort i januari. Vore så underbart med en bebis till jul..
  • fannylinnea
    Enmsik skrev 2019-04-11 18:53:51 följande:
    Ja men har fått typ spökstreck på dessa test från graviditetskollen under mars. Men de var väldigt svaga jämfört med det här.. detta är ju rosa och tydligt även när det är torkat. Men vågar inte lita på det förrän ett digitalt visar GRAVID ;) ååå vad dåligt tålamod man har.. har försökt 1,5 år och ett utomkveds som vi opererade bort i januari. Vore så underbart med en bebis till jul..
    Ah, jag förstår. Men testa om någon dag, så hoppas vi och håller alla tummar att strecket bara blivit tydligare :)

• Anonym (hej.)
    fannylinnea skrev 2019-04-11 18:46:16 följande:

Hej allihopa.

Är det någon som vet hur pass tidigt man kan se en eventuell graviditet via blodprov? Eller om man kan se tidig graviditet genom gynundersökning?

Jag ska ta ett antal blodprover på onsdag för att vi inte lyckats bli gravida och jag har bim ca 5 dagar senare. Tänkte bara om dom kan se en eventuell graviditet redan då :)

Hej, Jag gjorde en undersökning idag, och har BIM om ca 5 dagar, det är för tidigt att se något sådant redan nu. Tror det tidigaste är ca v 4-5. Och blodprov borde vara som gravtest, alltså när Hcg nivån är mätbar (men osäker där) :)
Svar på tråden BIM April