• Emmissss

BIM April

Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

Blir vårt 7e försök.

BIM

10/4 Emmissss

• Svar på tråden BIM April
  • Frekvens
    happycookie skrev 2019-04-12 16:46:46 följande:

Det har jag haft sen igår.. håller tummarna! När fick du det? Inte helt säker men tror att den borde komma nästa helg eller strax efter

Jag började få såna flytningar cirka fem till sex dagar efter ägglossning, skriver cirka då jag inte vet exakt ägglossningsdag. Men det gav mig hopp då jag hade samma vid min första graviditet. :) <3
  • annaboo

Jaha, här var det nåt skumt på g.... ingen mens, inget plus, förfärligt ont i kroppen och en trötthet som vägrar släppa....

Skulle egentligen ha mens den 9e, men skrev 10e. Men inget händer!

Blir lite frustrerad faktiskt :/

• lindsey80

Vår story:

Hade sex den 29 mars, på äl-dagen, på söndagen 7 april kom en blodblandad flytning och molande mensliknande smärta. På måndagen 8 april började blöda mer som vid mens, fast mindre mängd, det höll i sig även under tisdagen (tot 2 dagar). Testade neg bim -7 och -5. Men symptomen kvarstår: molande mensliknande värk smärta, magen känns uppsvälld/uppblåst, kissar ofta. Magkänslan säger att jag är gravid och på söndagen då flygningen kom, så kändes det som att ägget fastnade (även om det sägs att man inte känner det). Men hela tiden har jag haft en känsla av att vara gravid. Kan jag plussa om jag testar igen på bim eller senare, trors 2 neg tester.

• Anonym (Mamma till två)

Någon som haft symtom som tryck neråt från underlivet, mjölkkons med flyttningar, mognande verk nere vid livmodern innan ni plussat? ??

• Frekvens
    lindsey80 skrev 2019-04-12 20:05:44 följande:

Vår story:

Hade sex den 29 mars, på äl-dagen, på söndagen 7 april kom en blodblandad flytning och molande mensliknande smärta. På måndagen 8 april började blöda mer som vid mens, fast mindre mängd, det höll i sig även under tisdagen (tot 2 dagar). Testade neg bim -7 och -5. Men symptomen kvarstår: molande mensliknande värk smärta, magen känns uppsvälld/uppblåst, kissar ofta. Magkänslan säger att jag är gravid och på söndagen då flygningen kom, så kändes det som att ägget fastnade (även om det sägs att man inte känner det). Men hela tiden har jag haft en känsla av att vara gravid. Kan jag plussa om jag testar igen på bim eller senare, trors 2 neg tester.

Självklart kan du plussa! Det är normalt att inte plussa innan BIM. Håller tummarna för dig! <3
  • Linneaalice14
    Tjoppa12 skrev 2019-04-12 14:58:35 följande:

Kan mycket väl ha varit för tidigt om du testade så långt i förväg. Många testar neg dagen innan BIM men positivt dagen efter till exempel, och tror väl det är rätt sällsynt att få positivt så pass tidigt som 6 dagar innan, även om det hänt. Men jag skulle vänta till iallafall någon enstaka dag innan BIM, om inte faktiskt på själva bim-dagen. Hoppas du får plus :)

Tack så mycket för svar, mina tuttar e så ömma, hum! Ja men då väntar jag iaf 1 vecka till bara de att tiden går så förbaskat sakta
    Nicole
  • Anonym (Siggen)

BIM - lista: 

1/4 lonelygirl92, Nellyros, Seseli  

3/4 höstmamma, nervösanonym, lunalove 

4/4 Skrollan94  

5/4 sommartjejen888, tesselessan, tovikan 

6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984, Ellie08  

7/4 Minmakaron, Zyprexa  

8/4 Evi82, Ok1020, Rollan92 

9/4 z19, youwontremember, Pumpan90  

10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet, LBP91, annaboo, Anonym (Vill ha barn) 

11/4 Tessi1, babycakes79 

12/4 juni2017

13/4 Mela88, Tirin  

14/4 Joni, llindizz, Gävlebo, Tjoppa12, Anonym (anonym 2) 

15/4 Enmsik, CH90 

16/4 Frekvens 

17/4 Trettiotvå, mangon  

19/4 Anonym (Planerar) 

20/4 EliMil, Anonym (Mamma till två) 

21/4 Jenso19

22/4 Leosmamma88, fannylinnea  

23/4 Sirest01, Lovalia 

24/4 Nicciz , Mammamiao, Pusstuss, happycookie

27/4 Dimman 

30/4 anonym (Sara11), Janniiique , Kakan32

Pluslista: 

26/3 Seseli -6 

27/3 lonelygirl92 bim-5 

2/4 tovikan bim-3 

2/4 Ellie08 -4 

5/4 Minmakaron -2,  

5/4 z19 -4 

5/4 tesselessan

10/4 LBP91

12/4 Frekvens -4

12/4 Enmsik -3

12/4 Blirdetsåblirdet

• happycookie
    Frekvens skrev 2019-04-12 19:30:40 följande:

Jag började få såna flytningar cirka fem till sex dagar efter ägglossning, skriver cirka då jag inte vet exakt ägglossningsdag. Men det gav mig hopp då jag hade samma vid min första graviditet. :) <3

Stämmer ju in ganska bra, håller tummarna på att det är ett tecken för mig också :) Har varit gravid en gång förut, men det var flera år sen så jag minns inte riktigt hur tidigt jag märkte och hur jag mådde då. Det slutade dock i missfall. Men hoppas på ett plus nu, ska testa nästa helg!
  • Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-12 21:55:59 följande:

Tack så mycket för svar, mina tuttar e så ömma, hum! Ja men då väntar jag iaf 1 vecka till bara de att tiden går så förbaskat sakta

Ja, så tidigt kan man ju egentligen inte lita på några negativa test :) jag har också väntat i vad jag tyckt varit en evighet !! Snart testdag för mig och brösten exploderar snart känns det som haha...Lycka till till oss hihi
  • Anonym (Heddis)

Jag testade negativt imorse äl+11 :( är de kört? Har försökt ett tag men den här månaden hade jag faktiskt äl för första gången..... drömmer konstiga drömmar om att jag plussar så blev så besviken imorse!

Svar på tråden BIM April