• Emmissss

BIM April

Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

Blir vårt 7e försök.

BIM

10/4 Emmissss

• Svar på tråden BIM April
  • Enmsik
    Frekvens skrev 2019-04-14 10:48:55 följande:

Förstår vad du menar! Mina föräldrar vet men min mans föräldrar hann vi aldrig berätta för då vi fick missfall samma vecka när vi egentligen skulle berätta, två gånger dessutom, galet. Och nu ska vi berätta i påsk så man är ju helt nojig nu..

Ska bli så skönt att få berätta för dom vad vi gått igenom, sen är det bara att hålla tummarna att det lilla fröet vill stanna kvar där inne den här gången <3

Ja jag tror att vi kommer vänta tills vi i alla fall vet att det sitter där det ska. Sen berättar vi nog för de närmsta :)
  • Enmsik
    Frekvens skrev 2019-04-14 10:48:55 följande:

Förstår vad du menar! Mina föräldrar vet men min mans föräldrar hann vi aldrig berätta för då vi fick missfall samma vecka när vi egentligen skulle berätta, två gånger dessutom, galet. Och nu ska vi berätta i påsk så man är ju helt nojig nu..

Ska bli så skönt att få berätta för dom vad vi gått igenom, sen är det bara att hålla tummarna att det lilla fröet vill stanna kvar där inne den här gången <3

Ja jag tror att vi kommer vänta tills vi i alla fall vet att det sitter där det ska. Sen berättar vi nog för de närmsta :)
  • Pusstuss

Är lite nyfiken på tidiga gravidsymptom då min kropp inte alls beter sig som den brukar. Positivt på älstickan 10/4, dvs fyra dagar sedan och vi lyckades pricka in mys på ägglossningen. Har idag haft riktiga monsterflytningar vilket jag aldrig har efter äl, brukar vara snustorrt och flytningar av denna värld har jag nog aldrig upplevt!! Även molande värk i vänstersidan under dagen vilket jag heller aldrig brukar ha efter äl, bara eventuellt nån dag innan. Är det för tidigt att börja tolka gravidsymptom redan på äl+4? Dessa flytningar i samband med molandet fick mig att börja fundera...

• Linneaalice14

Nej detta va mitt på dagen vid lunch jag testade tidigt i fredags, ja ömma bröst har jag ju, gah,

Frekvens skrev 2019-04-14 08:31:07 följande:

Och du testade med morgonurin? Jag tycker du kan testa imorgon igen, med morgonurin. :) Lycka till! <3

Nicole
  • Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-14 08:22:32 följande:

Oh nej kom din mens igår? 

Ja visst...så bättre lycka nästa gång , hoppas jag
  • Frekvens
    Gävlebo skrev 2019-04-14 19:12:46 följande:

Läste i en gammal tråd här på FL där flera andra känt sig febriga och sjuka under första grav.veckorna. Någon annan som känner igen sig i det? Kan ju inte låta bli att hoppas på att det är en graviditet som ligger bakom. Speciellt nu när febern har lagt sig men illamåendet är kvar...

Det du beskriver var mina allra första symtom i min första graviditet och denna nu. Febrig och allmän sjukdomskänsla i kroppen. Däckade tidig kväll och man fick knappt liv i mig. Sov 10-14h. Helt galet!
  • Enmsik

Hjälp! igår efter lite mys med sambon gick jag på toa. Det som ska ut kom ut ;) men tillsammans med lite rosa/rött blod. Var även på toa inatt och när jag då torkade kom det lite till fast mindre och nu imorse typ inget men ändå lite när jag torkade mig. Ni som är gravida eller har fler graviditeter i bagaget. Kan det vara normalt? Har läst att det kan vara tappen som är känslig eller slemhinnorna.. men blir såklart ändå orolig.

• Micka!
    Pollyp skrev 2019-04-14 11:54:41 följande:

Kunde inte hålla mig från att testa imorse... Har bim den 21/4. Men vad är det här för knepigt streck/skugga tror ni?

Har också bim 21, testade i morse, men helt blankt! Men har fått plus förut först vid bim - 3, har inte vågat testa tidigare för att slippa bli besviken.

När ska du testa nästa gång?
  • Linneaalice14

Måndag o mensen skall väl komma undr veckan, Skall väl ha den på torsdag? 
    Men tempen är fortfarande hög o håller sig fin nivå. enbart ömma bröst:/

Nicole
  • Anonym (Mamma till två)

Bim -21 hör också och negativt imorse. Tänkte testa på torsdag annars hoppar jag över till maj tråden ??

Svar på tråden BIM April