• Emmissss

BIM April

Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

Blir vårt 7e försök.

BIM

10/4 Emmissss

• Svar på tråden BIM April
  • Minmakaron
    Linneaalice14 skrev 2019-03-29 14:15:33 följande:

Hej på er. jag gissar på att jag hoppar över hit, ni kanske kan hjälpa mig att tyda mina ägglossningstester. Jag o gubben sexade i söndags, tisdags onsdags och igår. Såhär ser mina tester ut, Kan vi ha prickat in tro? Haft oregelbunden mens innan o fått hjälp med tabletter o så, hade mensens första dag 8 mars, 

Men de måste väl vara positiva tester?

Tacksam för svar o förhoppningar. Längtar så efter att skaffa en till:) två sedan innan. 

Välkommen! Ser onekligen ut som ni prickat rätt. Bara att hålla tummarna nu. ????
  • Ellie08

Hej tjejer! Jag ville passa på att fråga er hur ni hanterar träningen under dessa tider som ni försöker bli preggo? Jag tränar minst 5 dagar i veckan och då är det 45-60 min crosstrainer och 30 min styrketräning där jag varierar muskelgrupper som ska tränas. Anledningen till att jag tränar är dels att jag mår bra av det och på grund av att jag har kontorsjobb vilket innebär att man inte rör på sig öht. Jag läste ngnstans att man inte alls ska träna så mkt för att det kan stressa kroppen...

• Linneaalice14
    Minmakaron skrev 2019-03-29 17:13:22 följande:
    Välkommen! Ser onekligen ut som ni prickat rätt. Bara att hålla tummarna nu. ????
    Jag tackar, Ja de måste väl ändå stämma. :) Eller e man blind? 
    Nicole
  • Gävlebo
    Ellie08 skrev 2019-03-29 17:52:21 följande:

Hej tjejer! Jag ville passa på att fråga er hur ni hanterar träningen under dessa tider som ni försöker bli preggo? Jag tränar minst 5 dagar i veckan och då är det 45-60 min crosstrainer och 30 min styrketräning där jag varierar muskelgrupper som ska tränas. Anledningen till att jag tränar är dels att jag mår bra av det och på grund av att jag har kontorsjobb vilket innebär att man inte rör på sig öht. Jag läste ngnstans att man inte alls ska träna så mkt för att det kan stressa kroppen...

Jag tänker att du ska göra det som du mår bra av. Om du slutar träna kommer du troligtvis må sämre och det tror inte jag är nog bra. Sen kanske det inte är så bra att överanstränga kroppen heller. Gör allt med måtta:)
  • Ellie08
    Gävlebo skrev 2019-03-29 22:46:18 följande:

Jag tänker att du ska göra det som du mår bra av. Om du slutar träna kommer du troligtvis må sämre och det tror inte jag är nog bra. Sen kanske det inte är så bra att överanstränga kroppen heller. Gör allt med måtta:)

Ja exakt. Jag försöker att hålla mig från att lyfta tungt och överanstränga med styrketräningen men blev ändå lite orolig när jag googlade haha! Jag tränade inte så mycket under hösten när vi började försöka - tog en break och la all fokus på babymaking och babyplanning. Trodde väl att det skulle bli en bebis direkt och att gå runt hemma efter jobb och inte ha något annat att fokusera på gjorde mig tokig. Så när jag började träna igen i januari så blev humöret iaf lite bättre.
  • Lyra78
    Minmakaron skrev 2019-03-29 11:23:34 följande:
    Vad härligt med ett starkare streck idag! :) Ja, det är tvära kast mellan besvikelse och hopp för att pricka in rätt tid. Håller tummarna för dig idag!
    Tack! Tyvärr fungerade det inte i går heller, och nu har tempen gått upp Rynkar på näsan. Känns som att min man blir superstressad varje gång jag har ÄL och så går det inte. Jag berättar inte för honom men han märker liksom ändå. Så rätt deppad idag. 
  • sommartjejen888

Jag har haft mensvärk ända sen jag hade ägglossning förra fredagen, någon mer som upplevt detta ? Ska ha mens på onsdag! Brukar alltid få värk precis dagarna innan.

• lonelygirl92
    sommartjejen888 skrev 2019-03-30 09:14:19 följande:

Jag har haft mensvärk ända sen jag hade ägglossning förra fredagen, någon mer som upplevt detta ? Ska ha mens på onsdag! Brukar alltid få värk precis dagarna innan.

Jag hade så, även värk i ryggen precis ovanför rumpan. Plussade i onsdags på ÄL+10. Håller tummarna för dig!
  • sommartjejen888
    lonelygirl92 skrev 2019-03-30 09:38:38 följande:

Jag hade så, även värk i ryggen precis ovanför rumpan. Plussade i onsdags på ÄL+10. Håller tummarna för dig!

Men åh jag hoppas!!! :) tog du sånt där tidigt gravtest?

Grattis till plusset <3
  • lonelygirl92
    sommartjejen888 skrev 2019-03-30 09:49:55 följande:

Men åh jag hoppas!!! :) tog du sånt där tidigt gravtest?

Grattis till plusset <3

Japp jag testade med clearblue early eller testa tidigt tror jag dom heter. Jättesvaaagt på ÄL +10 sen starkare på ÄL+12 och även positivt på clearblue digital då :D hoppas hoppas för din skull!

Tack snälla! <3
Svar på tråden BIM April