• Emmissss

BIM April

Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

Blir vårt 7e försök.

BIM

10/4 Emmissss

• Svar på tråden BIM April
  • Minmakaron
    Emmissss skrev 2019-03-28 12:34:17 följande:

Hur går det för er tjejer? Många som har BIM nära mig (den 10e) känner ni något? Haft ÄL? Jag har känt av lite men inte alls lika ont som andra månader..

Jag är så rädd att jinxa genom att känna efter, leta tecken och övertyga mig själv. Förra månaden hade jag nog en galen googlehistorik på graviditetstecken och till slut kände jag nästan allt och kände mig lite knäppt på näsan av ett blankt test. Eller inte ett test, trodde mer på mig själv än på testet och behövde ytterligare ett negativt test för att övertygas.

Nu har jag inställningen att jag inte känner eller märker ett dugg för att inte vaggas in i falska förhoppningar, åtminstone tills det är dags för BIM. Lättare sagt än gjort gissar jag. Om några dagar kommer jag låta annorlunda antagligen ;)
  • Emmissss
    Minmakaron skrev 2019-03-28 18:46:31 följande:

Jag är så rädd att jinxa genom att känna efter, leta tecken och övertyga mig själv. Förra månaden hade jag nog en galen googlehistorik på graviditetstecken och till slut kände jag nästan allt och kände mig lite knäppt på näsan av ett blankt test. Eller inte ett test, trodde mer på mig själv än på testet och behövde ytterligare ett negativt test för att övertygas.

Nu har jag inställningen att jag inte känner eller märker ett dugg för att inte vaggas in i falska förhoppningar, åtminstone tills det är dags för BIM. Lättare sagt än gjort gissar jag. Om några dagar kommer jag låta annorlunda antagligen ;)

Håller med i allt du skriver, försöker göra så denna månad också. Försöker att inte tänka så mycket.. men när väl ÄL är här så blir man ju CRAZY hahaha! Då måste man ju ligga.. bara för det inte tagit sig innan..
  • Dalarna1984
    Minmakaron skrev 2019-03-28 18:46:31 följande:

Åh jag är likadan :( så jobbigt att gå och "känna efter och leta efter tecken" Hur kopplar man bort?
  • Pumpan90

Jag hoppar gärna in här!

Sambon och jag har en son på snart 2,5 år och har försökt i 1,5 år med ett syskon. Nu är vi på första försöket med letrozol och otrivelle..

BIM - lista:

1/4 lonelygirl92, Nellyros, Seseli

3/4 höstmamma, nervösanonym, lunalove

4/4 Skrollan94

5/4 sommartjejen888

6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984

7/4 Minmakaron

8/4 CH90, Evi82, Ellie08, Ok1020

9/4 z19, youwontremember, Pumpan90

10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet, LBP91

11/4 Tessi1,

13/4 Mela88, Tirin

14/4 Joni, llindizz, Gävlebo

17/4 Trettiotvå

22/4 Leosmamma88, fannylinnea

23/4 Sirest01

24/4 Nicciz , Mammamiao

Pluslista:

26/3 Seseli -6

27/3 lonelygirl92 bim-5

• Gävlebo
    Dalarna1984 skrev 2019-03-28 20:22:48 följande:

Åh jag är likadan :( så jobbigt att gå och "känna efter och leta efter tecken" Hur kopplar man bort?

Jag är exakt lika! Det är verkligen drygt. Men som flera här sagt nu, koppla bort det, även om det inte går. Båda systrarna fick barn fort. Ena på tredje försöket och den andra på första försöket.

Jag känner mer lukter än vanligt (kanske reagerar jag mer nu efter långvarig förkylning med lukt- och smakbortfall) och har som mensvärk hela tiden. Kanske är ägglossning på G. Har fyra appar (!) Som jag lägger till mensen i, i ett försök att slippa äl-tester. Apparna säger iaf att jag ska ha äl på lördag respektive måndag.

Hur känns det för er denna månad? Hjälper vårsolen något kanske?
  • Lyra78

Jag har som många av er andra jättesvårt att inte tänka och analysera hela tiden. Speciellt tiden efter ÄL är rätt olidlig. 

Jag trodde jag hade ÄL igår, och var rätt besviken eftersom vi inte lyckades få till det ordentligt. Men så idag hade tempen inte gått upp så jag tog ett till test som visade starkare än kontrollstrecket. Så nu satsar vi på idag istället! Skrattande

• Minmakaron
    Lyra78 skrev 2019-03-29 10:45:35 följande:

Jag har som många av er andra jättesvårt att inte tänka och analysera hela tiden. Speciellt tiden efter ÄL är rätt olidlig. 

Jag trodde jag hade ÄL igår, och var rätt besviken eftersom vi inte lyckades få till det ordentligt. Men så idag hade tempen inte gått upp så jag tog ett till test som visade starkare än kontrollstrecket. Så nu satsar vi på idag istället! 

Vad härligt med ett starkare streck idag! :) Ja, det är tvära kast mellan besvikelse och hopp för att pricka in rätt tid. Håller tummarna för dig idag!
  • NervösAnonym

Har haft lite känningar i höfterna vilket jag brukar ha när mensen närmar sig. Bim den 4 april, nästa vecka så jag har gett upp tron denna månaden också. Ibland känns det som min man sterilisera sig i hemlighet?!

Men något jag undrar då jag slutat tempa för att undvika stressen. Jag hade rå äggvita flytningar den 16 så jag antar att jag hade ägglossning den 17 så vi hade sex då. Men enligt min mens borde jag haft ägglossning runt den 22. Ska jag gå efter mensen eller efter flytningarna? Att ha rå äggvita flytningar innebär det alltid att man får ägglossning? Jag har försökt söka fram det men får inget konkret svar. Någon som fått svar från barnmorska eller läkare angående sånt här?

• Linneaalice14

Hej på er. jag gissar på att jag hoppar över hit, ni kanske kan hjälpa mig att tyda mina ägglossningstester. Jag o gubben sexade i söndags, tisdags onsdags och igår. Såhär ser mina tester ut, Kan vi ha prickat in tro? Haft oregelbunden mens innan o fått hjälp med tabletter o så, hade mensens första dag 8 mars, 
    Men de måste väl vara positiva tester?

Tacksam för svar o förhoppningar. Längtar så efter att skaffa en till:) två sedan innan. 

Nicole
  • Linneaalice14
    Emmissss skrev 2019-03-28 12:34:17 följande:

Hur går det för er tjejer? Många som har BIM nära mig (den 10e) känner ni något? Haft ÄL? Jag har känt av lite men inte alls lika ont som andra månader..

Hej jag e ny i denna grupp. Jag tror jag skall ha mens runt 7-10/4, o såhär ser mina ägglossningstester ut denna veckan, De måste väl ändå vara positiva? Jag kände inte heller någon ägglossningsymtom utan allt är som vanligt, men kände ändå att jag ville testa då vi ej funnit ägglossning innan, 
    jag o gubben sexade i söndags tisdags onsdags torsdags. 
     jag fick mensens första dag 8mars efter hjlp med tablett primotur nor 5mg. Så detta borde väl vart ägglossning?

Nicole
Svar på tråden BIM April