• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Babyglitter

Hej! Hoppar gärna in här!

Jag och min sambo har snart varit tillsammans i 4 år och snart sambo i 3 år. Vi vill båda så gärna ha barn. Min sambo har kollat upp sina spermier och dom var jätte bra, så känns mer som att ev problemet skulle ligga hos mig..

Slutade på mina p -piller i slutat av juni 2018, hade livet svårt att hitta min ägglossning i börjand då allt var nytt och insåg att jag har väldigt lång cykel 33-45 dagar lång. Min ägglossning kan ligga allt på från CD20-CD26. Men har ändå sedan september hittat min ägglossning. Dock utan resultat.

Hade nu senast ägglossning den 10/2 och mensen ska komma på söndag 24/2, vet att det inte är i Mars men har följt denna tråden så tänkte det kunde vara skönt att skriva av sig.

Vill verkligen så gärna att mensen inte ska komma och att jag ska vara gravid, har lite ?symptom? men det kan lika bra vara symptom på att mensen kommer att komma.

Känner typ molande värk längst ner över magen och lite i äggstockarna och har gjort sedan i lördag, värken började lite tidigare än vanligtvis men behöver inte betyda något. Försöker att vara positiv, men så sjukt svårt för man vill inte heller få upp sina förhoppningar.. ????

• frugr95

Blev förvånad imorses när jag fick fast glad gubbe på CB och positivt på billiga testet.. trodde ägglossningen skulle ske om 2 dagar typ! När har ni haft sex för att öka chansen? Iförrgår och igår var vi för trötta hahah.. så har haft sex 14e, 15e och 16e.. också får vi ju ha sex idag och flera dagar framåt!

Kommer få ha sex typ klockan 5 imörrn för mannen börjar tidigt och jag sover borta på jour!! Sömnbristen börjar redan innan bebis ;)

• Jagerika
    Jilo skrev 2019-02-19 09:25:12 följande:

Hm, vet inte, men jag har hört att de hjälper ägget att fästa så jag har dom andra gångerna ätit till positivt graviditetstest. Sedan kanske de går att äta vid graviditet också, har ju inte kollat utan då bytt ut dom mot andra gravidtillskott.

Jag kommer nog fortsätta äta dom, det va tydligen bra saker i dom tabletterna som man kunde äta när som helst :)
  • Grumpycavat
    Jagerika skrev 2019-02-18 19:50:35 följande:

Idag är ingen bra dag. Förlåt för lite negativt prat men jag vill bara skriva av mig lite <3

Imorgon fyller jag 27 år och vi började försöka för 1 år och 2 månader sen och fortfarande inget plus. Jag känner mig gammal, misslyckad och förtvivlad. Trodde jag skulle ha barn redan vid 25 men min dåvarande sambo var otrogen med två andra tjejer, under tiden vi pratade om att skaffa barn. Allt gick i kras. Som tur var träffade jag min nuvarande underbara sambo ett halvår senare. Fortfarande skör efter allt som hände men han fick mig att se allt på den ljusa sidan igen! Efter 1 år tillsammans flyttade vi ihop och bara några veckor efter inflyttarn så slutade jag med mina piller. Jag va så jävla lycklig! Tänkte att jag skulle äntligen få bli mamma vid 26 år. Det blev ingen bebis vid 26 år och i morgon har det gått ytterligare ett år. Vi har fått godkänt för utredning men det kommer dröja ca 3 månader dit och sen då? Tänkte om vi inte ens kan få barn. En barnlös 27 årig tjej som är lågutbildad pga av dåliga förhållanden till både skola och familj. Jag är så glad att jag idag har min sambo och mina vänner men framförallt min mamma som fått stå ut med så mycket! Jag vill kunna ge min sambo titeln pappa och min mamma titel mormor. Men det verkar ju dröja :( jag kanske är känslig för jag har ägglossning just nu men det känns förjävligt! Jag har fast jobb, hus, ny bil och en underbar sambo så ska egentligen inte klaga. Men den där biologiska klockan tickar hål i huvudet på mig att jag snart bryter ihop! Förlåt tjejer men ni verkar så fina allihopa så känns bra att kunna skriva av sig här <3

Grattis på födelsedagen kära du. 
    Jag har ju sett och följt dig i en del trådar. Jag förstår frustrationen, och det är jobbigt när det inte alltid blir som man tänkt sig. 
    Särskilt när det gäller bebis, för det händer ju liksom inte på en dag - den ska ju "Bakas" i 9 månader också. 

Du är verkligen varken misslyckad eller gammal. Förtvivlad köper jag. ;) 
    Men vet du va, allting har sin gång, och allting löser sig oftast till slut - det kanske inte blir på det sätt man tänkt sig, och ibland blir det till det bättre. 

Du är ännu ung, och har livet framför dig. 
    Även toppen att ni blivit godkända för utredning - då är ni på väg. Kan kännas skönt att veta vad det är som gör att ni inte får ett plus. 

Tänk på att vi kvinnor ofta lägger skulden på oss själva, glöm inte att ni är 2 st i detta. 

Jag hejar på dig, och hoppas att ni får ert efterlängtade plus snart 
    Och jag hoppas att du får en underbar födelsedag med massor av uppvaktning. 
    Stor Kram
  • RedAngel
    Jagerika skrev 2019-02-19 06:46:24 följande:

Jag ändrar min Bim då jag tror ÄL är idag för jag har verkligen en så otrolig äl-värk idag! Bim 8 mars istället :)

Grattis på födelsedagen :) Du är en av dom som verkligen ger mig hopp med dina envishet o pepp!

Nu hoppas jag verkligen att det ska gå för dig den här gången! <3
  • RedAngel
    frugr95 skrev 2019-02-19 09:48:22 följande:

Blev förvånad imorses när jag fick fast glad gubbe på CB och positivt på billiga testet.. trodde ägglossningen skulle ske om 2 dagar typ! När har ni haft sex för att öka chansen? Iförrgår och igår var vi för trötta hahah.. så har haft sex 14e, 15e och 16e.. också får vi ju ha sex idag och flera dagar framåt!

Kommer få ha sex typ klockan 5 imörrn för mannen börjar tidigt och jag sover borta på jour!! Sömnbristen börjar redan innan bebis ;)

Spännande, håller tummarna :) Ja, det är så skönt att teststickor finns och dagarna i månaderna är ju olika långa och det är så mycket annat som påverkar kroppen! Sömnbrist, haha övning ger färdighet sägs det på både de ena o de andra :)
  • Nicciz

Då hoppas jag att det tar sig på fjärde försöket, BIM 23/3. Beräknat BF skulle i så fall bli på födelsedagen i december.

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

3/3 Eveh

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel

13/3 evi82

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

16/3 Hallonsaft24

18/3 Grumpycavat

23/3 Nicciz

• Malin888

Hej är nu på bim -9 och tycker jag börjar få mens värk och extreeeeemt trött idag.

Jag vill veeeeerkligen bli gravid nu. Om det inte funkar denna gång tänkte jag prova det där epaglandin som vissa skriver om. Mer erfarenheter om det någon? :)

Vidare så är jag jättetrött på folk runtomkring (inte alla men många) som bara : men ska du verkligen ha fler orkar du det och ensam? Bläääääääää

Jag är såååå glad över fler och vill inte vara ha en till utan minst 1 tom 2-3 till eventuellt!

Är på en jättehelande resa med min ettåring på Teneriffa så skickar med en härlig bild till er!

• Malin888
    frugr95 skrev 2019-02-19 09:48:22 följande:

Härligt!!!

Jag hade ägglossning 14-16/2 någonstans och träffade min donator den 13/2 (är ensam och kör via privat insemination) så det är. Alltså 1-3 dagar innan ÄL .

Är på bim -9 idag.

:)
  • Malin888
    Lejon90 skrev 2019-02-19 03:18:36 följande:

Hoppar gärna in här. Förväntad BIM 7/3.

Min (vår) historia:

Jag och min sambo har inga barn sedan tidigare, vi började försöka i 1/4 -18, testade positivt 24/4. Den totala lyckan som vi båda upplevde och kände då varade dessvärre inte så länge. Fick konstaterat MA i v9 + 3, fostret hade dött v8 +2. Fick då rekommendation av läkaren att låta kroppen sköta "utdrivningen" själv. Denna process tog ca 3 v. Fruktansvärd väntan!

Testade återigen positivt 8/10 -18. Glädjen över detta pluset var inte på samma nivå som det första pga. rädslan av föregående erfarenhet. Även denna gång gick det inte hela vägen. MA nummer 2 i v9 +0, fostret dött v8 +6. Ett slag i ansiktet på både mig och min sambo. Efter denna gång vägrade jag att låta kroppen sköta det själv och fick då cytotec behandling med lyckat resultat.

Barnlängtan är otrolig stor så kan inte mer än att hålla alla mina fingrar och tår på att det får stanna kvar någon gång och bli till ett litet liv.

Skickar massor med kärlek!

Har du ätit zinzino olja någon gång? Vet inte om du vill prova men jag har 2 vänner som fått upprepade missfall och efter dem börjat äta den då har det gått vägen med deras graviditeter.

Behöver ju inte funka på alla men kanske värt att testa om du känner det är nyttigt för dig.

Oavsett så kommer det ju bli en baby du verkar ju lätt bli gravid o det är ju jättefint!
Svar på tråden BIM Mars 2019