Jagerika skrev 2019-02-18 19:50:35 följande:
Idag är ingen bra dag. Förlåt för lite negativt prat men jag vill bara skriva av mig lite <3
Imorgon fyller jag 27 år och vi började försöka för 1 år och 2 månader sen och fortfarande inget plus. Jag känner mig gammal, misslyckad och förtvivlad. Trodde jag skulle ha barn redan vid 25 men min dåvarande sambo var otrogen med två andra tjejer, under tiden vi pratade om att skaffa barn. Allt gick i kras. Som tur var träffade jag min nuvarande underbara sambo ett halvår senare. Fortfarande skör efter allt som hände men han fick mig att se allt på den ljusa sidan igen! Efter 1 år tillsammans flyttade vi ihop och bara några veckor efter inflyttarn så slutade jag med mina piller. Jag va så jävla lycklig! Tänkte att jag skulle äntligen få bli mamma vid 26 år. Det blev ingen bebis vid 26 år och i morgon har det gått ytterligare ett år. Vi har fått godkänt för utredning men det kommer dröja ca 3 månader dit och sen då? Tänkte om vi inte ens kan få barn. En barnlös 27 årig tjej som är lågutbildad pga av dåliga förhållanden till både skola och familj. Jag är så glad att jag idag har min sambo och mina vänner men framförallt min mamma som fått stå ut med så mycket! Jag vill kunna ge min sambo titeln pappa och min mamma titel mormor. Men det verkar ju dröja :( jag kanske är känslig för jag har ägglossning just nu men det känns förjävligt! Jag har fast jobb, hus, ny bil och en underbar sambo så ska egentligen inte klaga. Men den där biologiska klockan tickar hål i huvudet på mig att jag snart bryter ihop! Förlåt tjejer men ni verkar så fina allihopa så känns bra att kunna skriva av sig här <3
Grattis på födelsedagen kära du.
Jag har ju sett och följt dig i en del trådar. Jag förstår frustrationen, och det är jobbigt när det inte alltid blir som man tänkt sig.
Särskilt när det gäller bebis, för det händer ju liksom inte på en dag - den ska ju "Bakas" i 9 månader också.
Du är verkligen varken misslyckad eller gammal. Förtvivlad köper jag. ;)
Men vet du va, allting har sin gång, och allting löser sig oftast till slut - det kanske inte blir på det sätt man tänkt sig, och ibland blir det till det bättre.
Du är ännu ung, och har livet framför dig.
Även toppen att ni blivit godkända för utredning - då är ni på väg. Kan kännas skönt att veta vad det är som gör att ni inte får ett plus.
Tänk på att vi kvinnor ofta lägger skulden på oss själva, glöm inte att ni är 2 st i detta.
Jag hejar på dig, och hoppas att ni får ert efterlängtade plus snart
Och jag hoppas att du får en underbar födelsedag med massor av uppvaktning.
Stor Kram