• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • frugr95
    Elinanorden skrev 2019-02-19 13:40:28 följande:

I två dagar så har jag haft så fruktansvärt mycket "molande värk" i nedre delen av magen. Känns typ som mensvärk. Magen är uppblåst och jag vill inte ha jeans eller byxor på mig. Har som en väldigt märklig känsla i magen. 

Kan det vara tidiga tecken eller inbillning kanske? Den här olustiga känslan får mig ofokuserad och svårt att sitta still, obehagligt liksom.. 

Det här är så spännande! Jag kände inte av något i min förra graviditet förrän vecka 7 och då var jag inte heller såhär (planeringsgalen) så hade inte exakt koll på när jag blev befruktad :) så ska bli kul att känna av tidiga symtom haha :D men så du beskriver kände jag då iallafall
  • frugr95
    Elinanorden skrev 2019-02-19 13:40:28 följande:

I två dagar så har jag haft så fruktansvärt mycket "molande värk" i nedre delen av magen. Känns typ som mensvärk. Magen är uppblåst och jag vill inte ha jeans eller byxor på mig. Har som en väldigt märklig känsla i magen. 

Kan det vara tidiga tecken eller inbillning kanske? Den här olustiga känslan får mig ofokuserad och svårt att sitta still, obehagligt liksom.. 

Det här är så spännande! Jag kände inte av något i min förra graviditet förrän vecka 7 och då var jag inte heller såhär (planeringsgalen) så hade inte exakt koll på när jag blev befruktad :) så ska bli kul att känna av tidiga symtom haha :D men så du beskriver kände jag då iallafall
  • Jagerika
    frugr95 skrev 2019-02-19 13:58:55 följande:

Men Gud va ni ligger i bra!! Vi var ju så säkra på att få positivt om liksom 2 dagar så hade tänkt börja med spurten idag för att förbereda men nu får vi hoppas vi inte missar detta nu bara för vi inte orkade igår haha :D längtar tills min man kommer hem om en timme Hahah! Din BIM är dagen efter min! Hoppas vi får plussa <3

Jag har känt av ÄL sen i förrgår så min Bim är nånstans mellan 6-8 mars så vi ligger rätt lika till ja :D ska bli så spännande nu när jag käkat EPA-glandin denna månaden :)
  • MaoaM

Känner redan nu att det nog skitit sig denna gången, har mycket känning av pmds och den ska väl liksom utebli om man blivit gravid? Jag hade velat prova stickor till nästa gång. Denna månaden kände jag inte av äl som appen sa utan flera dagar senare.

Vad rekommenderar ni? OH ni visa äl-testare haha

Jag tänker inte investera i något dyrt och tempning tror jag blir svårt med min 1.5åring hemma Som fortfarande kan komma å väcka mig på natten.

Hit me

• Elinanorden
    frugr95 skrev 2019-02-19 14:01:49 följande:
    Åh! Jag hoppas så mycket att det verkligen är symtom som stämmer, att jag verkligen är gravid. Jag har endoemtrios och har fått reda på att vägen till barn kan bli lite längre och tuffare, eventuellt blir det ivf. Men jag vill så gärna att de ska gå naturligt.. Man känner sig så misslyckad om det inte skulle fungera.. 

Har inte känt såhär tidigare. Mensvärk smärtor har jag haft iom endometriosen men den har varit mer intensiv nu.. Men brukar aldrig känna att jag inte vill ha byxor på mig sådär som jag gör nu.. 

Ska bli kul att se om det är inbillning eller om det verkligen stämmer!
  • Malin888
    frugr95 skrev 2019-02-19 13:56:38 följande:

Men Gud va spännande!!! Är det ditt första du försöker få nu eller har du barn sen innan? :) inte långt kvar till att få ta gravtest ju!

Har en 16 åring och en 1 åring och en abort

Så fjärde graviditeten nu :)

Lycka till till oss!!!! :)
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-19 15:06:11 följande:

Känner redan nu att det nog skitit sig denna gången, har mycket känning av pmds och den ska väl liksom utebli om man blivit gravid? Jag hade velat prova stickor till nästa gång. Denna månaden kände jag inte av äl som appen sa utan flera dagar senare.

Vad rekommenderar ni? OH ni visa äl-testare haha

Jag tänker inte investera i något dyrt och tempning tror jag blir svårt med min 1.5åring hemma Som fortfarande kan komma å väcka mig på natten.

Hit me

Men det är väl inte säkert när du känner så! Det kan lika gärna vara symtom på graviditet! Hoooooppas :D

Hur många timmar får du sova som längst i streck då? För du kan ju tempa just den längsta perioden av sömn.

Jag använder mig av stickor från graviditetskollen, då köpte jag 100 st haha :) billiga test!

Sen lite dyrare då clearblue digital advanced :)

Men man kan ju köra på bara billiga! <3
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-19 15:47:30 följande:

Men det är väl inte säkert när du känner så! Det kan lika gärna vara symtom på graviditet! Hoooooppas :D

Hur många timmar får du sova som längst i streck då? För du kan ju tempa just den längsta perioden av sömn.

Jag använder mig av stickor från graviditetskollen, då köpte jag 100 st haha :) billiga test!

Sen lite dyrare då clearblue digital advanced :)

Men man kan ju köra på bara billiga! <3

Ja det vore ju skönt om det var så, hoppas jag med! Hur många stickor går det åt? 100 känns ju som skitlång hahaha

En sån digital, återanvänder man den då eller hur funkar det.

Det är så olika varje natt hehe det kan vara 2 timmar eller fem..

Tack för svar!
  • Jagerika
    babymys skrev 2019-02-19 12:34:16 följande:

Hoppas att din dag blev bättre igår och att du blev firad ordentligt! Om inget annat hoppas jag också att denna dagen är fin och tack för att du delade med dig av din historia! Har du lust att "klaga", så gör det! Ingen kan jämföra sina problem med andras och detta är ett forum för att berätta allt man känner  Kämpa på tjejen, nu håller vi tummarna för plus!

Mannen förstod att jag var deppig så vi myste massor igår :) idag har jag fått fika på jobbet och ingen tror på mig när jag säger att jag fyller 27 idag haha! Alla tror jag blir 23 för jag är ganska kort och ser ung ut! Min kollega hade köpt jättefina doftljus och senare kommer min mamma och mormor på kaffe. Så dagen har varit utan tvekan bra! :) <3 Dagen hade varit ännu bättre om vi hade fått till ett litet ligg ikväll med haha så man riktigt kan säga att man gjort ALLT man kunnat denna månaden xD
  • Honsomlängtar

Visst är ägglossning snart här? Det första är från i går och det mittersta är från imorse och de längst ut är nyss.

Skönt att hitta ägglossningen efter mitt ma så lycklig.

Svar på tråden BIM Mars 2019