• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Eveh

Har ägglossningstestat varje dag sedan cykeldag 17 och idag, cykeldag 23 av 35 kom det äntligen upp en glad gubbe i rutan!

Trodde inte att man kunde bli såhär glad av att ha ägglossning haha

• frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-19 20:02:39 följande:

Aha jävla läkare?! Gör man av med kanske 5 per månad eller ryker 10 per gång?

Jag gissar att dina stickor visar att du visst har ägglossning :)

Ja ungefär 5 st nu när jag är rutinerad ;)

Jag fick det utlåtandet i maj. Köpte alla test men hann bara testa två dagar innan jag fick positivt och då blev jag gravid i juli - molan. Men testade som en tok 3 ggr per dag varje dag när mensen kom igång efter molan eftersom jag trodde att jag haft tur med ägglossningen som ett mirakel! Har ägglossning varje månad nu efter skrapningen från molan. Så läkaren kan dra åt helvvvv... då jag förmodligen alltid haft ägglossning :) men testade ju så mycket för jag fått höra annat :)
  • frugr95
    Eveh skrev 2019-02-19 20:41:27 följande:

Har ägglossningstestat varje dag sedan cykeldag 17 och idag, cykeldag 23 av 35 kom det äntligen upp en glad gubbe i rutan!

Trodde inte att man kunde bli såhär glad av att ha ägglossning haha

Bra kämpat och gött me ägglossning :D bara att köra på nu! ;)
  • jamåduleva

Hej, hoppar gärna in här. Går in på fjärde försöket nu. Hade hoppats på att få vara gravid när jag fyller 26 men så blir det inte, har längtat i flera år och min dröm har varit att få bli mamma redan vid 23, så känner mig gammal redan. Usch, varit deprimerad så har fått vänta med familj men nu vill jag inte vänta mer, längtan är för stor och kan inte påstå att man mår bättre av den. Tänkte naivt att det skulle ta sig på första försöket, får hoppas på fjärde nu :) om några dagar börjas det med ÄL-tester igen!

Heja alla!

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

3/3 Eveh

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

16/3 Hallonsaft24

18/3 Grumpycavat

23/3 Nicciz

• Lejon90
    frugr95 skrev 2019-02-19 08:26:50 följande:
    Välkommen! Beklagar så era ma <3 Det är fruktansvärt :( Jag hoppas på plus snart! Vad bra att du fick cytotec sista gången.. det är ju hemskt att vänta. Har kroppen kommit igång nu efteråt?

Vi har samma BIM :D
    Tack! Vad roligt med samma BIM! :) Ja, den senaste mensen i februari och januari har sett ut som tidigare. Det känns som att kroppen har återhämtat sig :)
  • Lejon90
    Malin888 skrev 2019-02-19 12:02:30 följande:
    Skickar massor med kärlek!

Har du ätit zinzino olja någon gång? Vet inte om du vill prova men jag har 2 vänner som fått upprepade missfall och efter dem börjat äta den då har det gått vägen med deras graviditeter.

Behöver ju inte funka på alla men kanske värt att testa om du känner det är nyttigt för dig.

Oavsett så kommer det ju bli en baby du verkar ju lätt bli gravid o det är ju jättefint!
    Tack det värmer :)

Nej, det har jag faktiskt aldrig hört talas om. Känns som att jag får googla lite och se vad det är. Kanske värt att testa? Ska man använda det när man planerar att bli gravid eller när man fått plus?

Samma sak har de läkare jag träffat också sagt, just i den situationen kändes det inte som en tröst. Men när man landat i vad som egentligen har skett så är det till hjälp att tänka så.
  • RedAngel
    frugr95 skrev 2019-02-19 13:55:17 följande:

Ja men eller hur! Var helt säker på att få positivt cykeldag 17 istället för 15 som idag! :) är glad över stickor och tempning :D hur går det för dig då?

Ja du, jag började med stickor sen igår för säkerhetskull, på dag 8 (enligt pappret när man borde börja testa), jag litar inte på appen eller min egen kropp. Brukar ha 27-29 dagar men nu har de blivit upp till 33-35 dagar de sista månaderna. Så bäst att börja testa i god tid så man inte missar ägglossning, samtidigt börjar jag känna mig stressad över allt de här för jag vill såå gäärna bli gravid, känt mig rätt låg och hade helt crap humör idag/igår, skyller på fullmånen! :) Fick väldigt svagt streck idag/igår - dvs negativt, men då borde det snart vara på G. Jag är helt nojjig o tar allt i förskott att det inte kommer att gå den här gången.

Nu visade FLO appen att äl o bim blivit framflyttad en dag, fattar nada! =) Kanske för jag noterat neg. äl test?
  • Malin888
    Lejon90 skrev 2019-02-19 21:47:32 följande:

Tack det värmer :)

Nej, det har jag faktiskt aldrig hört talas om. Känns som att jag får googla lite och se vad det är. Kanske värt att testa? Ska man använda det när man planerar att bli gravid eller när man fått plus?

Samma sak har de läkare jag träffat också sagt, just i den situationen kändes det inte som en tröst. Men när man landat i vad som egentligen har skett så är det till hjälp att tänka så.

Oljan balanserar dig på ngt vis vet inte så mkt mer men olika blir hjälpta på olika sätt

Värt att testa! :)
  • Malin888
    vwmamman skrev 2019-02-19 20:22:52 följande:

njea i går å förrgår hade ja typ mensvärk i tjejmagen

. iförrgår ilade de oxå där

. haft svagt huvudvärk tre dagar .. å sugen på typ allt

hur går de för dig?

Tycker det känns som jag har mensvärk

Jävligt tidigt bara

Dem gånger jag varit gravid har jag inte känt ngt alls...
  • Malin888
    MaoaM skrev 2019-02-19 20:23:30 följande:

Nu köpte jag hehe. Är ju lättpåverkad märker jag haha

Ha
Svar på tråden BIM Mars 2019