• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Grumpycavat
    babytjejen skrev 2019-02-20 21:39:31 följande:

Ett tag sedan man varit inne på familjeliv..men efter fyra års försök är det ju liiiiiite jobbigt detta!!! Har bim på lördag men tempen gick ner redan igår så vet ju att mensen är på ingång, första gången den börjat sjunka så tidigt...

I o med att man börjar bli äldre så ser man alltid annorlunda saker på cykeln som ett tecken på att klimakteriet är på väg...fyller 40 iår så är ju tidigt men inte helt omöjligt att klimakteriet börjar sätta käppar i hjulet redan...

Har egentligen inget hopp kvar, bara en önskan om ett mirakel..fortsätter så länge mannen fortfarande vill försöka..men tär på psyket väldigt mkt varje gång mensen kommer...

Men vilken resa ni gjort, har ni inte bett om hjälp? Håller verkligen tummarna för er. Stor kram
  • babytjejen
    Grumpycavat skrev 2019-02-20 22:33:20 följande:

Men vilken resa ni gjort, har ni inte bett om hjälp? Håller verkligen tummarna för er. Stor kram

Väger tyvärr för mkt för att få hjälp just nu...gick mer mkt i vikt förra året men efter ett MA så bröt man ihop o gick tyvärr upp dom flesta kilona igen. Efter 40 finns det väl inte så mkt hjälp att få längre. Svårt att hitta kraft till viktmedhång när detta tär på en plus att man vantrivs mer o mer på mitt arbete...
  • Cis

Hej igen.

Bim 2/3. Du får gärna lägga till mig i listan.

Hade ägglossning den 15 feb. Fin stegring på stickorna från testlagret, ingen glad gubbe på nc digital dock :/ hade ont i vänster äggstock och även illamående. Flytningarna var inte jätte tydliga dock men jag känner att min temp stigit. Får så fina rosiga kinder efter ägglossning! Hihi.

• Grumpycavat
    babytjejen skrev 2019-02-20 22:46:52 följande:

Väger tyvärr för mkt för att få hjälp just nu...gick mer mkt i vikt förra året men efter ett MA så bröt man ihop o gick tyvärr upp dom flesta kilona igen. Efter 40 finns det väl inte så mkt hjälp att få längre. Svårt att hitta kraft till viktmedhång när detta tär på en plus att man vantrivs mer o mer på mitt arbete...

Men vilken tuff sits. Visste inte att man inte kunde få hjälp efter 40?

Har ni tittat på Danmark?

Jag har en bekant där dom båda var över 40, dom hade precis bestämt sig för adoption och påbörjat processen. De hade fått domen att de inte kunde få egna barn (försökt 5 år, även ivf).

Men bara en månad efter så blev hon mot alla odds gravid. Som 42åring födde hon sitt första barn.

Så det finns hopp. Fortsätt kämpa på.

Kram
  • jamåduleva
    räkan123 skrev 2019-02-20 21:09:39 följande:

Måste bara få skriva av mig lite! Känner mig helt besatt av detta nu att bli gravid. Så fort man bestämt att försöka med ett barn till så vill man bara att det ska hända över dagen. Vet att det kan ta tid att få igång kroppen igen efter p-piller men längtar så mycket nu. Har beställt ägglossningstest nu så jag kan se ifall det kommer någon ägglossning redan denna månaden! Hoppas hoppas! Nu har dock pillermensen precis slutat så känns som en evighet till ägglossning! När börjar ni testa med era stickor? Har aldrig testat sådana innan. Tror även jag fått svamp efter antibiotikabehandling. Kan detta påverka chansen att bli gravid negativt?

Är besatt jag med, haha. Längtan var stor innan man bestämde sig också, men när beslutet att sluta med p-piller var taget sköt det i höjden. Barn är det enda i huvudet just nu.

Beställde hem skitmycket tester, hmm, måste tänka lite när jag börjar testa. Innan jag visste när ungefär ÄL kommer så började jag testa typ 3 dagar efter mens för att se hur svagt/starkt strecket blir. Är det jättesvagt så väntar jag två dagar och testar igen, är det knappt nån ändring så väntar jag och testar två dagar senare tills jag ser hur det börjar öka. När jag ser att det blir starkare börjar jag testa varje dag.

Nu när jag har lite mer koll så börjar jag testa på CD12 (cykeldag), innan jag visste började jag redan på CD5.

Har ingen aning om svamp påverkar, kanske att svampbehandlingen ogillas av spermier, men det borde du nog hinna bli av med tills ÄL kommer. Köp behandling på apoteket.
  • Malin888
    MaoaM skrev 2019-02-20 15:15:51 följande:

Åh hoppas! Vill minnas att det var mycket flytningar hehe plaskblött typ

Time Will tell!
  • Malin888
    Elinanorden skrev 2019-02-20 15:23:58 följande:

Åh spännande! Jag har typ inga symptom alls idag förutom lite molvärk. Flytningarna känns som de brukar.. Av någon anledning så tvivlar man när man inte känner något alls..

Lite spännande ändå när man väntar!
  • Anonym (Kajsan86)

BIM LISTA 

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys 

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika

9/3 Siri88 

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin

14/3 Anonim(Milla) 

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123 

16/3 Hallonsaft24

18/3 Grumpycavat

23/3 Nicciz

• Elinanorden
    Lejon90 skrev 2019-02-21 08:26:00 följande:

Vad tror ni om detta? Kan det tolkas som positivt?

Possitivt ! Bara köra på nu några dagar framåt !
Svar på tråden BIM Mars 2019