• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Elinanorden
    Grumpycavat skrev 2019-02-18 10:58:26 följande:

Nu är jag tillbaka igen, 
    får väl beskriva mig som en "periodare" här på FL. :) 

Fick mens idag, och har bestämt mig för att jag (vi) kommer köra all-in i 3 månaders tid. 
    Dvs allt från ÄL-tester, rosenrot, vitaminer, bra kost, mindre kaffe, mer motion mm mm. 

Blir det inte någonting under dessa 3 månader så söker vi hjälp. 

Vi började försöka i Juli 2017, så vi kan ju rent praktiskt söka hjälp redan, men vi vill ändå försöka själv ett litet tag till. 

En stor stress som pågått i mitt liv senaste 10 månaderna är nu över, så jag känner mig betydligt mer harmonisk och redo inför framtiden. 

Jag börjar också intala mig själv att det faktiskt inte behöver vara mig det är fel på, det kan ju vara min sambos spermier också. 
    Samtidigt tycker jag också att det är konstigt att vi inte fått ett enda plus under alla dessa månader. 

Tycker dock att det är jobbigt att se alla barn och gravida i min omgivning. Det är väldigt många just nu. Och det gör så ont - även om jag är glad för allas skull såklart. 

BIM 18 mars

Men vilken tuff resa. Jag är precis som dig inställd på att jag vill att de ska gå naturligt. Ni har inte tänkt försöka kolla hans spermiekvalitet eller gå på en undersökning för dig? Kan ju hjälpa er att lyckas naturligt. 

Jag har en vän som försökte länge med barn, tillslut valde de att kolla upp spermierna på killen och det visade sig att hans utlösning innehöll inga spermier alls. De har själva sagt att om de fick göra något annorlunda skulle de kollat upp allt tidigare än att leva "på hoppet" och tron att de ska gå. Skönt psykiskt att utesluta saker.

Hoppas verkligen att det kommer fungera för er! Håller alla tummar och tår.
  • vwmamman
    Elinanorden skrev 2019-02-18 11:08:57 följande:

Jag ska också försöka vänta till BIM. Sist så testade jag mig 5 dagar innan BIM och negativt, gjorde mig mer ont än gott. Ska allt försöka hålla ut denna gången! Sen blir det ju en massa onödiga pengar på tester haha.. Bättre att låta kroppen visa. Vi måste hålla varandra uppdaterade hur det går! Hoppas verkligen att vi båda kan plussa.

ja men absolut.. känns riktigt spännande. dock könns de som man letar symptom heeela tiden hehe men.är väl inte så konstigt när man längtar så
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2019-02-18 08:57:33 följande:

Men jisses va konstigt!

Det enda jag kan komma på är att du inte doppade den negativa tillräckligt länge i urinen eller nåt så det blev för svag koncentration typ... men verkar ju också väldigt osannolikt. Jag hade gått på att du har äl tror inte den blir falskt positiv, jag hade kontaktat clearblue för jag tror det är något fel på den lila stickan, sååå konstigt tänk om du bara använt de lila och missat äl?! Så galet ju...

frugr95 skrev 2019-02-18 08:11:44 följande:

Googlade sönder detta direkt hahah.. men har du använt teserna under flera cyklar eller är detta första ägglossningen?

Jag använder den LILA och enligt clearblues hemsida har ju båda samma känslighet. Men sen beror det ju på mängden östrogen och när LH-toppen är.. ah, jag försöker typ bli klok påt men det låter skumt!

?En del kvinnor får inte resultat för dagar med hög fertilitet, utan enbart dagar med maximal fertilitet. Det kan bero på att östrogennivån inte är tillräckligt hög för att detekteras av testet eller så började de testa för sent.?

Står det ju om den LILA på hemsidan.. jag tänker att om du testar med båda imorgon och ser resultatet där om den lila kanske visar MAXIMAL och den rosa visar en glad gubbe också??

Jagerika skrev 2019-02-18 07:56:24 följande:

Men oj! Vad knepigt!! Prova en till sticka från den lila och se ifall det blir samma? Man ska ju kunna lite på dom testen tycker jag! :O

Ja, jättekonstigt! Bilden är från igår kväll men i morse var resultatet exakt samma...Testar varje morgon med lila (andra cykeln jag använder det testet) och varje kväll med rosa (sammanlagt 8:e cykeln). Blev fundersam när jag tyckte det lila ökade i flera dagar och kunde inte bestämma mig för vilket test igår kväll (eftersom det lila visar tidigare) och tog båda :) Tänkte först att det måste vara fel på lila för kontrollstrecket är ju svagt också, men sedan började tvivla på rosa istället, det är ju egentligen alldeles för tidigt för äl. Men kan det verkligen visa falskt positivt två dagar i sträck? Äl-känningar har jag iaf. Konstigt, men jag åker och köper en ny förpackning av varje så får vi se ikväll :D Inte för att det egentligen spelar någon roll, det är väl bara att mysa på ca varannan dag, och behöver egentligen inte tester längre, men tycker det är intressant ändå :)
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-18 10:42:47 följande:

Det jag menar är att jag aldrig hann få max fertilitet på skärmen. Det gick bara från blinkande gubbe till en cirkel

Jaha okej då är jag med :) asså man blir ju såklart orolig men om du bara använder dessa test, eftersom man litar blint på dem. Allt beror ju på regelbunden cykel, ÄL kan ju flyttas någon dag osv! Tempar du? Hur är dina flytningar? Jag har googlat lite för att se om nån fått som dig och det är inte bara du :) Det står även på Clearblues hemsida att vissa kvinnor inte får en tillräckligt hög stegring av LH för att det ska synas på testet. Kan också vara att man har kort stegring som lätt missas om man inte råkar testa på rätt tidpunkt.

Så antingen har du ägglossning men testet kunde inte känna av det eller så har du ingen ägglossning denna månad vilket är ju också normalt :)

Jag testat alltid med vanlig billig sticka också till det digitala, tips! Har du sånt hemma?

Gud vad jag tjötar på men hoppas du blir lite hjälpt :D
  • Grumpycavat
    Elinanorden skrev 2019-02-18 11:13:59 följande:
    Men vilken tuff resa. Jag är precis som dig inställd på att jag vill att de ska gå naturligt. Ni har inte tänkt försöka kolla hans spermiekvalitet eller gå på en undersökning för dig? Kan ju hjälpa er att lyckas naturligt. 

Jag har en vän som försökte länge med barn, tillslut valde de att kolla upp spermierna på killen och det visade sig att hans utlösning innehöll inga spermier alls. De har själva sagt att om de fick göra något annorlunda skulle de kollat upp allt tidigare än att leva "på hoppet" och tron att de ska gå. Skönt psykiskt att utesluta saker.

Hoppas verkligen att det kommer fungera för er! Håller alla tummar och tår.
    Tack snälla för ditt svar. 
    När jag först slutade med P-piller 2017 så försökte vi inte särskilt aktivt, utan det började snarare ett år senare - att vi verkligen försökte. 

Så vi har faktiskt inte känt oss särskilt stressade, och vi hade lite saker vi ville fixa innan ett barn skulle komma. Nu har vi ordnat allt det där, och är mer än redo för en bebis. 

Jag ställde faktiskt frågan om hur vi skulle gå tillväga för att få hjälp på min vårdcentral - men blev totalt idiotförklarad och avvisad. (Fråga mig inte varför, för jag förstod ingenting, förmodligen en dålig dag för kvinnan som tog emot mitt samtal). 
    Efter det blev jag såklart ledsen, och är rädd för att kontakta dom igen. 

Jag är också rökare (Dock slutat nu), men jag vill ha varit rökfri lite längre innan jag ber om hjälp, för jag är så rädd att bli dumförklarad och avvisad igen pga att jag röker. 

Så ja, vi ger det 3 månader, med 200% insats (Fortsatt rökfri, tester, vitaminer mm mm). 

Har idag beställt en fertilitetsmonitor som jag hört gott om, och hoppas att det ska ge oss lite hjälp att pricka in rätt dagar. 

Jag hejar på oss alla! Kämpa på!
  • Hallonpaj

Jag blir inte klok här. Tog ett till test nu mitt på dagen (desperat innan mannen far iväg) och när det torkat till lite ser jag ett supersvagt streck. Det syns i alla ljus. Är det ett torkstreck/spökstreck eller finns det fortfarande hopp?

Konstant molvärk i tjejmagen idag.

Är på bim-2 ÄL+11

(Skrev fel ovan har inte bim imorgon utan på onsdag)

Svårt att få en bra bild. Syns mer i verkligheten.

Borde jag gå och köpa ett känsligare test?

• räkan123

Lägger till mig

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

8/3 Sjp30, Bebislängtan

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel

13/3 evi82

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

18/3 Grumpycavat

• MaoaM
    Elinanorden skrev 2019-02-18 09:27:08 följande:

Är den någon har som haft sin ägglossning och inväntat BIM? Jag har bim den 1/3 alltså om 11 dagar. Man längtar ju så mycket efter att plussa så man går och letar tidiga symptom. Det som jag tycker har varit annorlunda denna gång är att min bröstvårtor har varit fruktansvärt ömma och hårda (utåtstående) sen har jag haft mycket molvärk. Men molvärken är svår att bedöma om det kan bero på befruktning efter som jag har endometrios och har ont för det mesta varje dag. Men kan verkligen tecken komma så tidigt? 

Jag håller alla tummar och tår att det blir många + den här månad!

Jag har också 1/3. Jag har uvi just nu så allt känns lite konstigt i den regionen haha

Fick känning av uvi samtidigt som äl. Så ledsamt. Har fått äta Alvedon och dricker massor. Vill inte behöva antibiotika.
  • vwmamman
    Hallonpaj skrev 2019-02-18 11:46:23 följande:

Jag blir inte klok här. Tog ett till test nu mitt på dagen (desperat innan mannen far iväg) och när det torkat till lite ser jag ett supersvagt streck. Det syns i alla ljus. Är det ett torkstreck/spökstreck eller finns det fortfarande hopp?

Konstant molvärk i tjejmagen idag.

Är på bim-2 ÄL+11

(Skrev fel ovan har inte bim imorgon utan på onsdag)

Svårt att få en bra bild. Syns mer i verkligheten.

Borde jag gå och köpa ett känsligare test?

ser ett steäck. men köp CBs tidiga om du vil va säker
Svar på tråden BIM Mars 2019