Jsv17 skrev 2019-02-18 08:57:33 följande:
Men jisses va konstigt!
Det enda jag kan komma på är att du inte doppade den negativa tillräckligt länge i urinen eller nåt så det blev för svag koncentration typ... men verkar ju också väldigt osannolikt. Jag hade gått på att du har äl tror inte den blir falskt positiv, jag hade kontaktat clearblue för jag tror det är något fel på den lila stickan, sååå konstigt tänk om du bara använt de lila och missat äl?! Så galet ju...
frugr95 skrev 2019-02-18 08:11:44 följande:
Googlade sönder detta direkt hahah.. men har du använt teserna under flera cyklar eller är detta första ägglossningen?
Jag använder den LILA och enligt clearblues hemsida har ju båda samma känslighet. Men sen beror det ju på mängden östrogen och när LH-toppen är.. ah, jag försöker typ bli klok påt men det låter skumt!
?En del kvinnor får inte resultat för dagar med hög fertilitet, utan enbart dagar med maximal fertilitet. Det kan bero på att östrogennivån inte är tillräckligt hög för att detekteras av testet eller så började de testa för sent.?
Står det ju om den LILA på hemsidan.. jag tänker att om du testar med båda imorgon och ser resultatet där om den lila kanske visar MAXIMAL och den rosa visar en glad gubbe också??
Jagerika skrev 2019-02-18 07:56:24 följande:
Men oj! Vad knepigt!! Prova en till sticka från den lila och se ifall det blir samma? Man ska ju kunna lite på dom testen tycker jag! :O
Ja, jättekonstigt! Bilden är från igår kväll men i morse var resultatet exakt samma...Testar varje morgon med lila (andra cykeln jag använder det testet) och varje kväll med rosa (sammanlagt 8:e cykeln). Blev fundersam när jag tyckte det lila ökade i flera dagar och kunde inte bestämma mig för vilket test igår kväll (eftersom det lila visar tidigare) och tog båda :) Tänkte först att det måste vara fel på lila för kontrollstrecket är ju svagt också, men sedan började tvivla på rosa istället, det är ju egentligen alldeles för tidigt för äl. Men kan det verkligen visa falskt positivt två dagar i sträck? Äl-känningar har jag iaf. Konstigt, men jag åker och köper en ny förpackning av varje så får vi se ikväll :D Inte för att det egentligen spelar någon roll, det är väl bara att mysa på ca varannan dag, och behöver egentligen inte tester längre, men tycker det är intressant ändå :)