frugr95 skrev 2019-02-17 12:39:59 följande:
Men Gud!! Haha sjukt lik min story. Skrapades 9/10 också i vecka 14.. fanns fosterrester men såg inget på ultraljud. Jag hade andra 0-värdet 15/1!!
Ja jag var helt jävla förstörd :( fått kämpa mot sjukvården som inte hört av sig och varit idioter. Har blivit rekommenderad att jag bör vänta till april för de rekommenderar att de ska ha gått 6 månader. Men har ifrågasatt och ringt runt och fått svar från andra att det är idiotiskt att rekommendera då det inte är någon hälsorisk att bli gravid nu. Hur läkare nu kan säga olika :)) men en läkare ska ringa mig imorrn för jag krävde att få veta vad i helvete jag får för luddiga svar. Och de friskförklarade mig via min röstbrevlåda ;) snyggt va!
Men jag ska peppa dig när oron kommer!!! <3
Oj va konstigt!! Vilket län bor du i? Verkar vara olika behandlingsgång beroende på var man bor. Jag bor i Göteborg och min läkare sa att det finns ingen förhöjd risk när värdet kommit ner på 0. Samma risk som vem som helst.
Hade jag inte haft min son hade jag nog gått under men det går liksom inte att ligga och gråta när en ettåring ser och vill leka och mysa. Ville bara bli gravid igen så fort som möjligt. Tanken på att inte va gravid i april när bf skulle vara va vidrig. Känner du samma?
12 dagar kvar till bim, kommer snart börja googla tidiga gravidsymptom haha