• MaoaM

BIM Mars 2019

Jag hoppar gärna in här! Efter graviditetsförbud efter mola är vi nu inne på försök nr 2. Hade äl 15e enligt floppen och har bim 1/3 och skulle det inte ta då är nästa bim 29/3 ????

Förra äl fick jag svamp och denna gången har jag fått uvi. Hoppas ändå att det ska ta sej men chansen lär väl vara mindre :(

Det tog sej på andra försöket både med min son och med molagraviditeten så hoppet är ändå stort att det ska göra det nu med.

• MaoaM
    MaoaM skrev 2019-02-17 09:54:32 följande:

Jag hoppar gärna in här! Efter graviditetsförbud efter mola är vi nu inne på försök nr 2. Hade äl 15e enligt floppen och har bim 1/3 och skulle det inte ta då är nästa bim 29/3 ????

Förra äl fick jag svamp och denna gången har jag fått uvi. Hoppas ändå att det ska ta sej men chansen lär väl vara mindre :(

Det tog sej på andra försöket både med min son och med molagraviditeten så hoppet är ändå stort att det ska göra det nu med.

Flo-appen ska det ju såklart vara haha och smileysarna blir??

Såg att nån hade plussat! Så peppigt!
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-17 10:23:03 följande:

Välkommen :D jag försöker också efter mola, partiell! Vilken hade du och hur länge sen är det? Molagraviditeten tog sig på första försöket så jag hoppas att det gör det nu med :) tror jag sett ditt namn i molatråden som jag läst tuuuuusen gånger

Tack! Jag hade också partiell tack å lov! Fick veta på kub i v14 att fostersäcken var tom. Skrapades 4/10 och hade mitt andra 0-värde 10/1

Då var jag ju säker iom att jag hade passerat v12 och kände mej så jäääkla gravid. Förrädiska molor med deras utsöndra de av hcg :(

När/om det tar sig kommer jag vara orolig länge.

Hur länge hade du graviditetsförbud?
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-17 12:39:59 följande:

Men Gud!! Haha sjukt lik min story. Skrapades 9/10 också i vecka 14.. fanns fosterrester men såg inget på ultraljud. Jag hade andra 0-värdet 15/1!!

Ja jag var helt jävla förstörd :( fått kämpa mot sjukvården som inte hört av sig och varit idioter. Har blivit rekommenderad att jag bör vänta till april för de rekommenderar att de ska ha gått 6 månader. Men har ifrågasatt och ringt runt och fått svar från andra att det är idiotiskt att rekommendera då det inte är någon hälsorisk att bli gravid nu. Hur läkare nu kan säga olika :)) men en läkare ska ringa mig imorrn för jag krävde att få veta vad i helvete jag får för luddiga svar. Och de friskförklarade mig via min röstbrevlåda ;) snyggt va!

Men jag ska peppa dig när oron kommer!!! <3

Oj va konstigt!! Vilket län bor du i? Verkar vara olika behandlingsgång beroende på var man bor. Jag bor i Göteborg och min läkare sa att det finns ingen förhöjd risk när värdet kommit ner på 0. Samma risk som vem som helst.

Hade jag inte haft min son hade jag nog gått under men det går liksom inte att ligga och gråta när en ettåring ser och vill leka och mysa. Ville bara bli gravid igen så fort som möjligt. Tanken på att inte va gravid i april när bf skulle vara va vidrig. Känner du samma?

12 dagar kvar till bim, kommer snart börja googla tidiga gravidsymptom haha
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-17 16:39:02 följande:

Tillhör samma, västra götlands län! Men de vet inget om mola här känns de som! Jag känner samma helt klart. Skulle fått 14/4 :( och har inga barn sedan tidigare. Det är ändå skönt att ingen vän till mig är gravid eller så för jag var först i vår krets så jag slipper ju må dåligt av att mina vänner pratar om sånt men samtidigt så förstår de ju inte min sorg.

Hahah ja! Kände du något med din sån eller molan?:)

Jag har 2 vänner som ska få barn i april. Helt underbart för dom men såklart tufft för mig.

Jag har fått veta att när jag blir gravid ska jag kontakta bm asap för att få göra tidigt ultraljud.

Båda gångerna jag varit gravid har jag kastat mat på min sambo när jag blivit arg. Hahaha innan jag visat positivt då.

Sen stack det till i magen/ljumsken när jag gapskrattade, det var också innan jag plussade. Men jag brukar ha fler symptom när jag är skengravid hehe
  • MaoaM

Lägger till mig

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

8/3 Sjp30, Bebislängtan

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel

13/3 evi82

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86

• MaoaM
    Elinanorden skrev 2019-02-18 09:27:08 följande:

Är den någon har som haft sin ägglossning och inväntat BIM? Jag har bim den 1/3 alltså om 11 dagar. Man längtar ju så mycket efter att plussa så man går och letar tidiga symptom. Det som jag tycker har varit annorlunda denna gång är att min bröstvårtor har varit fruktansvärt ömma och hårda (utåtstående) sen har jag haft mycket molvärk. Men molvärken är svår att bedöma om det kan bero på befruktning efter som jag har endometrios och har ont för det mesta varje dag. Men kan verkligen tecken komma så tidigt? 

Jag håller alla tummar och tår att det blir många + den här månad!

Jag har också 1/3. Jag har uvi just nu så allt känns lite konstigt i den regionen haha

Fick känning av uvi samtidigt som äl. Så ledsamt. Har fått äta Alvedon och dricker massor. Vill inte behöva antibiotika.
  • MaoaM
    Elinanorden skrev 2019-02-18 13:57:08 följande:

Åh nej vad jobbigt. Nej antibiotika är inte kul.. prova med citronvatten eller tranbärsjuice, brukar funka för mig. Håll mig uppdaterad om hur det går för dig med eventuella tidiga tecken!

Har druckit sjuka mängder tranbärsjuice i helgen haha ska köpa hem lite citron också, tack för tips!

Jag tycker tidiga tecken är väldigt fascinerande med tanke på att man inte ens kanske på gravtest så tidigt. Men kroppen vet ändå :)
  • MaoaM

Känner redan nu att det nog skitit sig denna gången, har mycket känning av pmds och den ska väl liksom utebli om man blivit gravid? Jag hade velat prova stickor till nästa gång. Denna månaden kände jag inte av äl som appen sa utan flera dagar senare.

Vad rekommenderar ni? OH ni visa äl-testare haha

Jag tänker inte investera i något dyrt och tempning tror jag blir svårt med min 1.5åring hemma Som fortfarande kan komma å väcka mig på natten.

Hit me

• MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-19 15:47:30 följande:

Men det är väl inte säkert när du känner så! Det kan lika gärna vara symtom på graviditet! Hoooooppas :D

Hur många timmar får du sova som längst i streck då? För du kan ju tempa just den längsta perioden av sömn.

Jag använder mig av stickor från graviditetskollen, då köpte jag 100 st haha :) billiga test!

Sen lite dyrare då clearblue digital advanced :)

Men man kan ju köra på bara billiga! <3

Ja det vore ju skönt om det var så, hoppas jag med! Hur många stickor går det åt? 100 känns ju som skitlång hahaha

En sån digital, återanvänder man den då eller hur funkar det.

Det är så olika varje natt hehe det kan vara 2 timmar eller fem..

Tack för svar!
Svar på tråden BIM Mars 2019