• räkan123

BIM Mars 2019

Hoppar också in här! Har en son som föddes maj 2017. Nu slutat med p-piller precis och precis fått blödningen efter. Hoppas på äl redan första månaden men vet att det kan ta tid. Någon som har erfarenhet med hur lång tid innan ni fick äl efter p-piller slut? Hade spiral innan gravid med sonen nämligen. Bim 15/3 enl flo appen men kommer inte exakt ihåg hur lång min normala cykel är. Hoppas på många november barn ????

• räkan123
    räkan123 skrev 2019-02-17 18:54:46 följande:

Hoppar också in här! Har en son som föddes maj 2017. Nu slutat med p-piller precis och precis fått blödningen efter. Hoppas på äl redan första månaden men vet att det kan ta tid. Någon som har erfarenhet med hur lång tid innan ni fick äl efter p-piller slut? Hade spiral innan gravid med sonen nämligen. Bim 15/3 enl flo appen men kommer inte exakt ihåg hur lång min normala cykel är. Hoppas på många november barn ????

Skulle vara en smiley i slutet men blev massa frågetecken haha
  • räkan123

Lägger till mig

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

8/3 Sjp30, Bebislängtan

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel

13/3 evi82

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

18/3 Grumpycavat

• räkan123

Måste bara få skriva av mig lite! Känner mig helt besatt av detta nu att bli gravid. Så fort man bestämt att försöka med ett barn till så vill man bara att det ska hända över dagen. Vet att det kan ta tid att få igång kroppen igen efter p-piller men längtar så mycket nu. Har beställt ägglossningstest nu så jag kan se ifall det kommer någon ägglossning redan denna månaden! Hoppas hoppas! Nu har dock pillermensen precis slutat så känns som en evighet till ägglossning! När börjar ni testa med era stickor? Har aldrig testat sådana innan. Tror även jag fått svamp efter antibiotikabehandling. Kan detta påverka chansen att bli gravid negativt?

• räkan123

Snabb fråga har precis slutat med p-piller. Testade med ägglossningstest idag för vill veta om jag ens får ägglossning första månaden. Har aldrig använt innan. Får man alltid två streck på den eller betyder två streck iaf att något är på gång?

• räkan123
    frugr95 skrev 2019-02-23 14:36:05 följande:

Du får alltid två streck, oftast! Jag har aldrig fått helt blankt när jag testat :) men fortsätt ta samma tid varje dag och jämför, detta kan ju betyda att något är på gång :) men detta test är negativt

vwmamman skrev 2019-02-23 14:47:18 följande:

ja mer eller mindre. du ska nu fortsätta testa varje dag å till slut. förhoppningsvis.. så blir de svaga strecket starkare å starkare.. den dagen de igen bli svagt efter ett starkt streck ja då har du ägglossning.

Okej tack för svar! Hoppas dom blir starkare . Känns som nått är på gång nämligen lite ont i magen och känner mig mer sugen än vanligt. Brukar känna så runt ägglossning vad jag kommer ihåg sen innan förra graviditeten. Så håller tummarna! Men får fortsätta testa då . Lite roligt med ägglossningstest ändå. Då har man nått att göra i all väntan haha
  • räkan123
    babymys skrev 2019-02-23 16:33:57 följande:

HELVETE! nu tog jag ett äl test och den jävla gubben har slutat blinka! har därmed ägglossning gott folk! men jag har ju börjat med antibiotikan som jag stoppade upp igår kväll! vaaaa faaaan! ska vi ha sex i alla fall tror du/ni? 

Det är inga konstigheter att ta selexid även om du skulle vara/bli gravid så ta och ät antibiotikan !
  • räkan123

Hej! Jag borde ha äl här i dagarna men på ägglossningstest syns ingen förändring har ett svagt streck fortfarande. Känner både igår och idag lite molvärk och idag fått lite äggviteliknande flytningar. Kan det hända att man inte visar på ägglossningstest eller är det bara min kropp som luras att ägglossning är på g efter p-piller? Har ägglossningstest från gravidkollen.

• räkan123
    RedAngel skrev 2019-02-28 18:09:38 följande:

Fortsätta testa med stickorna så du kan jämföra dem, jag använde också stickorna från graviditetskollen.nu och det funkade bra. Ibland kan äl komma senare än vanligt (eller tidigare). Jag började testa flera dagar innan för att inte missa till slut blev de utslag, hade svagt streck hela tiden tills en dag då va de som mörkast :) heeja din kropp! =)

Testar du flera gånger per dag?. Jag känner ju så väl igen att det borde vara på g men inget händer på stickorna.
  • räkan123
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 19:10:48 följande:

När på dygnet brukar du testa? Jag kom till slut på att kvällstid, typ innan läggning, har visat sig bäst för mig. Ser då alltid till att inte ha gått på 4 timmar också. Men sen brukar jag främst gå på flytningar och smärta, brukar ha ganska ont under några timmar.

Jag har testat på em efter 17 någon gång när jag slutat har försökt hålla mig iaf 3h och inte druckit mycket innan. Tog ett nytt nu precis får se om det blev lite starkare. Känns verkligen som något är på g! hoppas att jag inte tolkat min kropp så fel. Jobbiga är att svärmor kom hit idag och ska stamna hela helgen så får se om vi lyckas få till något mys .
  • räkan123

Ändrar min Bim till 18/3 fick äl lite senare än jag trodde.

BIM - lista; 

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar81, MaoaM, Anonym (Syskonlängtan), Rhubarb82 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis 

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit 

5/3 Editb, NervösAnonym 

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet, oktoberflicka93 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90, Mumin4

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90 

9/3 Siri88, höstmamma, babymys, Anonym (Envis mysare), z19 

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium, RedAngel, Vite 

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva, Mosigos 

13/3 evi82

14/3 Anonym (Milla), niiskuneiti 

15/3 Em0ma, Kajsan86 

16/3 Hallonsaft24, Kstadtjej87, Tirin

17/3 Ängelby 

18/3 Grumpycavat, Räkan123