felicityporter skrev 2018-12-16 05:15:13 följande:
Jag vet... Detta är bara toppen av isberget, men jag har svårt att lämna honom då jag inte är jätteung längre och min högsta dröm är att gifta mig och få två barn. Är 33 år och fyller snart 34 så det är "kört" för min del och en kärnfamilj är min högsta önskan - något han påstod var hans högsta önskan också. Men han dumpade mig senast idag eftersom jag sa att jag mår dåligt över att jag kom på honom med att nyligen blivit medlem i en sajt där man letar knullkontakter och till och med lade ut en bild på sin kuk.
Han sa att han inte älskar mig längre bara för att jag vill prata mer om det och är ledsen, stack ifrån lägenheten, men kom hem senare och har inte sagt ett ljud om saken. Jag vågar inte säga något heller. Han har lovat att vi ska gifta oss vid tre tillfällen men har alltid skyllt på något.
Fast du. Jag förstår att du är helt nedtryckt och psykiskt misshandlad och därför tror att det är för sent för dig att träffa någon annan, eller rentav att ingen annan vill ha dig. Men så är det inte! Jag har flera i min närhet som inte träffat pappan till sina barn förrän i 35-årsåldern.
Själv var jag 36. Vi har visserligen bara ett barn, men det beror inte på min ålder, utan vi har stannat där av andra skäl.
Och även om din sambo till slut verkligen går med på att gifta sig och skaffa barn, kommer du ändå inte att kunna ge dessa barn det familjeliv du drömmer om. Tvärtom kommer de att födas in i en familj där de ser sin mamma bli psykiskt nedtryckt. Det är rent av fel mot barnen, att medvetet välja en sådan pappa. Stor risk att han dessutom blir elak även mot dem.
Du MÅSTE lämna honom! Annars gör du inte bara fel mot dig själv, utan även mot dina framtida barn. Om du inte klarar det på egen hand, så försök hitta någon du kan anförtro dig åt och som kan stärka dig i ditt beslut. Du ser inte klart just nu, eftersom du är så nedtryckt, men tro mig. Han kommer aldrig att göra dig lycklig.
Det finns för övrigt massor av bra män därute! Själv är jag omgiven av vänner som är i relationer med snälla, trogna män. Män som aldrig skulle drömma om att bete sig som din sambo gör. Men om du ska ha chans att träffa en av dessa, måste du först lämna idioten du lever med nu.