Inlägg från: Anonym (Hur göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur göra?)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Pierott skrev 2019-06-28 20:00:29 följande:

Jag kan också gå till läkaren o säga att jag varken kan jobba eller studera, man behöver bara vara tillräckligt övertygande. O ser man på hur du upprepar dig och gör allt du kan för att övertyga oss förstår jag att läkaren föll för det.

Så du tror på alvar att jag ljuger när jag talar om för läkaren varför jag lätt blir trött osv. Du tror att jag medvetet vill lura samhället? Du tror att jag är lat, inkompetent, egoistisk, girig, arbetsskygg osv.

Bara för att man vill och försöker ordna upp sitt liv så ska man tvingas få skit för det, det verkar var ditt och andras resonemang. Spotta, fräs och skäll ut, sparka, slå och se ner på folk inte fungerar som du. Om du mår och alla andra mår bättre av att behandla folk ila så fortsätt så. Hoppas du sover gott om nätterna som säkert har full lön eftersom du arbetar vilket alla bör göra enligt dig och er andra. Hoppas att du och ni andra mår bra när ni åker på semester utomlands istället för att tänka på andra och förstå att alla är olika.

Om du själv inte skulle orka jobba samtidigt som du studerade och du skulle vara i en liknande sits som mig, hur skulle du ha löst upp knuten och fått det hela att fungera?
  • Anonym (Hur göra?)
    Ms H skrev 2019-06-28 20:06:47 följande:

På vilket sätt hindrar ljud, ljus, människor och alla möjliga övriga intryck dig från att studera heltid på distans?

I intyget nämns även, vilket också är en sanning, följande:

"Stor krav- och stresskänslighet ex. vis vid tidspress eller överkrav utifrån förmåga."

Detta I kombination med det övriga jag har nämnt ger att flera kurser på en gång blir rörigt och skulle troligtvis inte fungera.
  • Anonym (Hur göra?)
    Pierott skrev 2019-06-28 20:19:42 följande:

Ja, jag jobbar o reser flitigt med dom pengar jag tjänat ihop med hårt slit utan att tänka på resten av världen.

Skillnaden på dig och dom verkligt sjuka är att du hittar på nya ursäkter konstant, alltid är det nått nytt. Det gör att trovärdigheten för dig minskar och det är ingen annans fel än ditt. Jag kommer heller inte tycka synd om dig.

Var har jag hittat på nytt hela tiden? Jag talar om hur det hela ligger till. Denna tråd har pågått sedan i vintras. När jag skriver här så kan jag inte komma ihåg allt jag har skrivit och ny saker uppstår som jag skriver om. Därav kan det verka rörigt men allt jag skriver är så som det är.
  • Anonym (Hur göra?)
    Pierott skrev 2019-06-28 20:19:42 följande:

Ja, jag jobbar o reser flitigt med dom pengar jag tjänat ihop med hårt slit utan att tänka på resten av världen.

Skillnaden på dig och dom verkligt sjuka är att du hittar på nya ursäkter konstant, alltid är det nått nytt. Det gör att trovärdigheten för dig minskar och det är ingen annans fel än ditt. Jag kommer heller inte tycka synd om dig.

Vad lägger du in i begreppet "verkligt sjuk" förklara det för mig tack.
  • Anonym (Hur göra?)
    Pierott skrev 2019-06-28 20:25:41 följande:

För att för mig kommer aldrig en trött människa vara sjuk på riktigt.

Du svarade inte på min fråga, jag frågade vad du lägger i begreppet inte vad du inte anser ingå i begreppet.
  • Anonym (Hur göra?)
    Anonym (kp) skrev 2019-06-28 20:32:58 följande:

Nja, det låter snarare som ett bättre alternativ för samhället för att det blir svårt att betala tillbaka den stora summan till csn på halvtid.

Du har stora drömmar vilket är bra men det är inte helt realistiskt. Man kan tycka om och utvecklas på jobb där man inte tänkt. T.ex personlig assistent som nämnts kan innebära mycket planering, utflykter, resor och följa med brukarens i dennes vardag. Det behöver inte vara exakt samma saker varje dag även om personen givetvis behöver hjälp med sådant också.

Jag är väl medveten om vad som ingår i yrket personlig assistent.
  • Anonym (Hur göra?)
    Pierott skrev 2019-06-28 20:33:41 följande:

Få "kroniska" psykiska diagnoser omöjliggör arbete i någon mån.

Vad baserar du detta påstående på? Källa tack.
  • Anonym (Hur göra?)
    Pierott skrev 2019-06-28 20:33:41 följande:

Dom som har verkliga diagnoser som kan berätta att dom inte har möjlighet att jobba. Få "kroniska" psykiska diagnoser omöjliggör arbete i någon mån.

Förresten har du funderat på att söka jobb hos FK. Där verkar de anställa folk som resonerar som dig.
  • Anonym (Hur göra?)
    Tiina87 skrev 2019-06-28 20:54:50 följande:

Vilket även här pekar på att du aldrig kan klara av ett högavlönad arbete och förmodligen inget lågavlönad heller. Oavsett hur mycket du försöker att studera och skaffa kunskap.

Då vet du väldigt lite om hur jag fungerar. Det är jobbigare att memorera än att tillämpa redan i lärd kunskap och att applicera detta i arbetslivet. Dock går inte ett arbete ut på endast det. Men ändå. Dessutom söker jag ju endast jobb som jag vet att jag klarar av.
  • Anonym (Hur göra?)
    Tiina87 skrev 2019-06-28 20:53:25 följande:

Din läkare har ju redan skrivit att du inte kommer att klara av att arbeta.

Nej inte I dagsläget. Men med mer och högre utbildning kommer det finnas arbeten som jag kan klara av.
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?