Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Jag har fått melatonintabletter i dec och åt dem ett par veckor i början men de hjälpte inte sedan dess händer inget fören jag sjläv tar kontakt med läkaren igen.
Jag har fått melatonintabletter i dec och åt dem ett par veckor i början men de hjälpte inte sedan dess händer inget fören jag sjläv tar kontakt med läkaren igen.
TS, har du PRATATmed CSN om detta med nedsatt studietakt? Eller är det något som FK (annan) nämnt alternativt något du hittat på internet?
Finns ingen regel att du måste läsa 3 kurser parallellt. Men det är ju det du måste för att få prick 75%. För ett par månader sen skulle du ju klara 100% studier i engelska, 5 veckor.
Har du pratat med CSN? Har du ansökt till Komvux?
Det är så mycket fel i det du skriver. Det spelar ingen roll vilken tid jag går och lägger mig utan jag måste ändå sova 10-12 timmar per natt. Även om jag lägger mig klockan 10 flera veckor i streck så måste jag sova minst 10 timmar för att bli pigg.
Min tanke är att checka av att jag kommer misslyckas. Eller i alla fall på något sätt försöka få CSN att godkänna mig för 100% studiemedel på deltid. Klassrumsstudier är det inte tal om just nu, i alla fall inte från min sida. I och med att jag redan vet att 100% studier kommer att misslyckas så är det inte ens någon idé att ens försöka anstränga sig om jag skulle tvingas börja studera på 100% till en början för att visa CSN att det inte fungerar. I ett sådant läge kommer jag ändå bara att studera som om det vore typ 75%, alltså lägga all kraft på typ en eller två kurser och sedan misslyckas med et andra. Istället för att försöka klara av allt med resultatet att ingenting fungerar alls.
Jag vet tyvärr inte, men tror Ms H eller Bunny kan ha bättre koll.
Det kvittar dock hur många lärare vi är som försöker tipsa TS om hur skolan funkar, det går inte in...
Det kvittar dock hur många lärare vi är som försöker tipsa TS om hur skolan funkar, det går inte in...
...
Hur länge har du systematiskt försökt förbättra förutsättningarna för sömn?