Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Men du tänker då inte på vilken av e båda två personerna i ditt exempel som skulle ha störst chans att verkligen klara av jobbet och arbetsuppgifterna. Att ha en utbildning ger så mycket mer än att all arbetsträning, praktik eller att arbeta i flera år utan utbildning för den delen. Det mesta om hur en arbetsplats fungerar, arbetslivserfarenhet och allt sådant som man lär sig av att vara på en arbetsplats och som man ej lär sig genom utbildning är sådant som man lätt kan föreställa sig och lära sig väldigt snabbt genom att bara vara anställd på en arbetsplats i 6 månader. Därav ger 5 års studier mer än 5 års arbetslivserfarenhet i alla fall i mitt fall. När man som jag har bristfällig tidigare utbildning så ger utbildning mer.
Sen är det en annan sak att lyckas övertyga arbetsgivarna om detta om 5 år då jag söker jobb eller under tiden jag pluggar och söker ströjobb/extrajobb.
Vem vet, jag kanske dessutom kommer att känna efter lite mer utbildning att jag skulle klara av att starta eget eller på annat sätt fixa något utan att för den delen vara anställd. Hur vet jag inte idag. Men det som inte fungerar för mig är att göra något som inte stimulerar min hjärna eller utvecklar mig som person. Då blir jag bara deprimerad och halkar ännu längre från samhället. Jag behöver göra saker som utmanar min hjärna och där jag verkligen får tänka och skapa, komma med idéer, förslag, jobba mot ett mål osv.