• Anonym (Agaton Sex)

Rövhår på kvinnor. Hur vanligt?

Är det vanligt att kvinnor har hårväxt mellan skinkorna?

• Svar på tråden Rövhår på kvinnor. Hur vanligt?
  • Anonym (Anonym)

Man kan ju ha för mkt testosteron om man är väldigt hårig bara. Det är inte bra.

• Anonym (Kgkgzkgzkh)

Ja, det är vanligt. Jag rakar så det så vet ej om sambon vet det dock...

• Anonym (Öh?)

Ja typ lika vanligt som att män har det öh! Det är en del av könsbehåringen. Men seriöst, att starta en tråd om detta!

• Anonym (Haha)
    Anonym (G) skrev 2018-10-20 17:59:20 följande:

Det är nog inte så vanligt.

Det är väldigt vanligt.
  • Anonym (Psss)

Men snälla kan inte du som startat tråden berätta lite mer. Är du man som fick en chock igårkväll när du upptäckte rövhår hos nån kvinna du dragit hem från krogen? Vad har hänt? Berätta allt.

• Anonym (.)
    Anonym (G) skrev 2018-10-20 17:59:20 följande:

Det är nog inte så vanligt.

Det är mycket vanligt bara att det inte pratas om det. Det är tabu med håriga kvinnor och allra mest håriga på "fel " ställen
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Självklart) skrev 2018-10-20 18:33:37 följande:

Alla människor har hår i armhålor, runt underliv, mellan skinkor, på armar och ben och i ansiktet. Eller nej. En del lider av sjukdomar som pga detta saknar hår. Men alla andra har. En del väldigt lite och väldigt fjunigt knappt synligt. Andra har betydligt mer och en del har mycket mer. En del har valt att ta bort det permanent, en del kämpar med krämer, hyvlar, vax. Och andra låter det växa fritt.

Jag har inget hår på armarna alls, syns inte ens fjun om jag tittar noga i dagsljus. Har lite lite fjun på benen dock. Har hår i armhålorna och underlivet men inte mellan skinkorna eller ner mot låren, håret slutar runt mellangården ungefär.
  • Anonym
    Anonym (.) skrev 2018-10-20 20:12:48 följande:
    Det är mycket vanligt bara att det inte pratas om det. Det är tabu med håriga kvinnor och allra mest håriga på "fel " ställen
    Tydligen pratas det mycket om det, kvinnor emellan, eftersom alla verkar vara så tvärsäkra på i vilken utsträckning andra av samma kön är behårade, trots att de flesta uppges vara rakade (t.ex. när de ser hur andra ser ut i duschrummet).
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-20 21:51:01 följande:

Jag har inget hår på armarna alls, syns inte ens fjun om jag tittar noga i dagsljus. Har lite lite fjun på benen dock. Har hår i armhålorna och underlivet men inte mellan skinkorna eller ner mot låren, håret slutar runt mellangården ungefär.

De som har långa hår på tex låren kan ha för mkt testosteron. Kallas för hirsutism. Du har nog väldigt lågt med testosteron då kanske.
  • Anonym (Anonym)

Även rumpan överläppen hakan osv.

Svar på tråden Rövhår på kvinnor. Hur vanligt?