• Anonym (Agaton Sex)

Rövhår på kvinnor. Hur vanligt?

Är det vanligt att kvinnor har hårväxt mellan skinkorna?

• Svar på tråden Rövhår på kvinnor. Hur vanligt?
  • Pentra

De få strån jag har där rakas obönhörligen bort. ... /Pentra

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-10-20 22:26:22 följande:
    De som har långa hår på tex låren kan ha för mkt testosteron. Kallas för hirsutism. Du har nog väldigt lågt med testosteron då kanske.
    Antar att det är normalt med lågt testosteron när man är tjej...?
  • Anonym (Vetej)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-21 00:24:27 följande:
    Om det är normalt eller ej vet jag inte men jag vet att ett alternativ för kvinnor med låg sexdrift är testosteron...

Har under mitt 50-åriga liv ännu inte stött på en kvinna utan lite hår där bak...
  • Mimosa86

Alla har det, men få får se det eftersom vi rakar. Förutom personer som är födda med väldigt lite hårväxt då.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-21 00:24:27 följande:

Ja det är det men alla har olika mycket. Jag tex har för mycket. Eller ja, hade iaf.
  • Anonym (Yess)

Min sambo har iaf lite. pytte lite

Hon rakar inte fiffin men där bak vet jag att hon rakar ändå

• Anonym (Turktanten)

Jag är halvturk, men har väldigt ljus hy ljusare än en vanlig svensk, ungefär så ljus som en rödhårig är utan fräknar. Jag är inte vit, jag är beige:D Till det kolsvart hår. Jag ser ut som en emo som inte behöver sminka sig eller färga håret för att se emo ut. Så om jag inte rakar även där blir det väldigt tydligt. Jag vaxar ibland, men oftast rakar jag hela jäkla kroppen varannan dag. Andra brudar rakar typ benen och under armarna, jag får raka det, armarna, röven, muffen, fingrarna och även tårna (!)

Lättast är att sätta sig på huk över en spegel som jag lägger på golvet för att komma åt att raka. Hade en karl sett den ritualen hade han nog blivit impotent. 

• Anonym (rakar)
    Anonym (Turktanten) skrev 2018-10-21 11:28:39 följande:
    Jag är halvturk, men har väldigt ljus hy ljusare än en vanlig svensk, ungefär så ljus som en rödhårig är utan fräknar. Jag är inte vit, jag är beige:D Till det kolsvart hår. Jag ser ut som en emo som inte behöver sminka sig eller färga håret för att se emo ut. Så om jag inte rakar även där blir det väldigt tydligt. Jag vaxar ibland, men oftast rakar jag hela jäkla kroppen varannan dag. Andra brudar rakar typ benen och under armarna, jag får raka det, armarna, röven, muffen, fingrarna och även tårna (!)

Lättast är att sätta sig på huk över en spegel som jag lägger på golvet för att komma åt att raka. Hade en karl sett den ritualen hade han nog blivit impotent. 
    Jag är svensk, blond och allmänt ljus. Men gud mina armar är ett blont lurvmonster och då har jag inte ens talat om mina hobbitfötter. Det kan synas ordentligt även om håret är ljust, jag har tjockt och tätt hår. Dock låter jag armarna vara, jag får mest bara kommentarer som "oj jäklar vilket armhår du har, får jag dra lite i det". 

Hahaha din rakningsritual med spegel. Måste testa den inför min man, han skulle tycka det va grymt! 
  • Anonym (Kan ändras...)

MED ÅLDERN samt graviditet(er).

När jag var yngre hade jag inget hår i röven, bara en jämn buske framtill. Men med åldern så spred sig håret!!! Nu finns hårstrån långt ut på låren och upp mot ryggen, mellan skinkorna. Fram upp mot naveln växer några strån och även på bröstet och armarna har enstaka hårstrån dykt upp... Lite jobbigt att komma ihåg att ta bort dem alla... ^^ oftast bryr jag mig inte, eller är lat, så brukar upptäcka dem då de hunnit växa sig någon cm långa....

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Vetej) skrev 2018-10-21 08:39:06 följande:
    Om det är normalt eller ej vet jag inte men jag vet att ett alternativ för kvinnor med låg sexdrift är testosteron...

Har under mitt 50-åriga liv ännu inte stött på en kvinna utan lite hår där bak...
    Jag har rätt hög sexdrift, men jag har aldrig kollat hur mina testosteronvärden ligger. Jag är ljus i håret och naturligt blek så det kanske inte är så konstigt att jag inte är så hårig.
Svar på tråden Rövhår på kvinnor. Hur vanligt?