• piffan87

Försöker bli gravid med 1a barnet

DoriaP skrev 2018-12-07 06:57:28 följande:
    Jag bröt ihop hos henne. Allt prat om möten i framtiden osv när jag inte ens vet om jag kommer gå förbi nästa vecka. Ska få komma till gyn torsdag eller fredag, men känner att smärtan har bytt karaktär och nu har jag en punkt som gör ont när jag lutar mig framåt. Känner mig så ledsen och uppgiven, när man få lyckas bli gravid så blir det inte rätt då heller. Känner för att lägga ner allt och glömma allt vad barn heter.

Tack för dina fina ord !!
    Såklart, med all rätt! Man kämpar och kämpar och så fick du äntligen glädjas och nu kanske det tas ifrån dig.. En hemskt orättvist situation för dig och din sambo. Gav hon nån typ av indikation vad det kan vara annars? 

Håller verkligen alla mina tummar för dig och hejar på så mycket jag bara kan!! 
  • piffan87
    Jitang skrev 2018-12-07 08:26:10 följande:

Idag är andra dagen utan mens,vem vet den kommer nog under dagen. Men frustrerande, en del av mig går runt och hoppas, kommer på mig själv hur jag drömmer mig bort i hur jag ska berätta för min sambo osv.. men antagligen är den bara sen vilket den var varit 1 gång tidigare, så inte något som brukar ske. Men graviditetskollens test sticka visar klart negativt. Så försöker intala mig att mensen kommer så jag inte ska bli ledsen. Igår sprang jag och kollade hela tiden för jag kände att det kom något men bara flytningar..dessutom massor igår. Inte heller något jag är van vid.

Det där jag också. Drömmer mig bort hur man ska berätta för nära och kära och hur glada vi alla ska bli tillsammans. Det är döden för mig varje gång mensen kommer. Hur mycket man en försöker intala sig att mensen kommer så finns ändå förhoppningen där och framförallt önskan.. usch inte lätt! Hoppas den håller sig bort iaf!!
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-07 16:09:16 följande:

Förlåt på förhand för gnälligt inlägg, men behöver bara få skriva av mig till några som förstår.

Idag skrev min kompis (som är gravid) att det är så mycket jobbigare att vara gravid och orolig för om barnet lever i magen än att som i min sits vara orolig för om jag ens kan bli gravid. Jag vet inte ens vad jag vill säga med det här :(

Jag svarade henne att jag förstår att för henne känns det jobbigare att vara gravid och det kan nog bero på att det tog sig på andra försöket för dem. Alltså hann hon inte uppleva oron kring att inte få barn.

Jag känner mig bara så arg och deppig. Jag försöker vara en bra vän och stötta (hon och jag har inte så många vänner), men samtidigt gör det så jäkla ont. Jag är SÅ glad för deras skull, men är samtidigt så avundsjuk.

Jag vet inte hur jag ska hantera alla mina känslor samtidigt som jag ska hantera hennes.

Tack om ni orkade läsa mitt långa inlägg och hoppas allt är bra med er!

Kram!

Nee usch och fy! Det var fruktansvärt taskigt av henne. Jag försöker komma ihåg när folk runt om en håller på klagar och är nojiga att dom faktiskt inte har en aning om hur det är på vår sida (för att dom aldrig varit där). Och jag försöker på något sätt ha förståelse för deras icke förståelse. Jag hade nog inte heller fattat om jag inte hållt på i 8 låååånga månader med mycket tårar, frustration och oro. Ja jag tror säkert det dyker upp en ny oro när man är gravid men det förringar inte de andra. Försöker se över det och ta stöttning av oss i det här (som verkligen förstår dig)! 

Du är en fantastisk vän som är så stöttande mot henne. Jag hade nog inte varit lika snäll.. Försök att inte ta åt dig och skaka av det fort som attan. Vi har ju annat att fokusera på ;) Heja dig!! 

Massa kramar!!
  • piffan87
    Jitang skrev 2018-12-07 19:25:52 följande:
    Såklart kom den i eftermiddags, och jag blev så ledsen..fy vad ont det gjorde. Men...nya tag... Jag hoppades så, tänkte hur jag skulle ge alla en julklapp relaterat till deras roll i framtiden, även om jag visste att det är dumt. Fattar inte varför jag helt plötsligt har molvörk i 10 dagar!
    Den där jäkla molvärken har jag haft vissa månader också. Eller överkänsliga tuttar. Eller nidblödning (trodde jag).. Eller små spottings.. Tom ett positivt testa tidigt test (som visade sig vara sig helt fel) Och sen inget alls. Allt är ju tecken på en eventuell graviditet och FY va jobbigt det är när man tror det faktiskt är det men får mens ändå.. 

Vi finns här för dig iaf, att lyssna in och bolla tankar! Ta en helg och bara unna dig det du behöver (även fast det är svårt). Jag brukar köpa ett extra dyrt vin på systemet bara för att jag kan och äta alla ostar som man inte får om man skulle vara gravid.. brukar hjälpa lite iafGlad
  • piffan87
    Längtansblåblomma skrev 2018-12-07 20:54:30 följande:

Åh vad jag känner med er, bl. a i era historier om vänner som enkelt blivit gravida som klagar över hur jobbigt det är.. Jag har också en vän som klagade över illamående och därav fick sjukskriva sig nån dag från jobbet. Samma vecka hade jag själv fått sjukanmäla mig för att jag helt enkelt inte kunde sluta gråta p. g. a. Ytterligare ett misslyckande.. Folk som aldrig varit i denna ovisshet och barnlängtan kommer nog aldrig riktigt förstå hur mentalt nedbrytande det är att inte veta någonting, och att ens högsta dröm skulle komma och bli så svår att nå, när andra bara behöver ligga lite och "vips" bli gravida...

Känns som att man verkligen lärt sig att vara ödmjuk mot andra i den här resan och tänka sig för en gång extra innan man slänger ur sig någon klumpig kommentar om barn.

Någonstans i all denna sorg och besvikelse är det så fint att ha denna grupp som har en så mycket större förståelse än andra i ens vardag. Tack för att ni vill följa med och fortsätta dela med er i fina, och " fula" tankar, det får en själv att känna sig så mycket mindre ensam.

Kämpa på! En vacker dag är det vår tur!! <3

Känner igen mig i allt jag med! Jag har tom börjat umgås med yngre vänner som jag vet inte ska skaffa barn riktigt än för att hoppas på att jag kanske hinner före dem iaf. Och sen blir jag nästan skräckslagen för att dom ska börja och hinna komma före.. Och vi har försökt i flera år. Ja livet är helt klart inte rättvist ibland!

Tack för att ni alla finns och att jag får dela mina känslor, tankar, sorg, oro, frustration och irritation. Betyder väldigt mycket och på ett sätt lite lugnande att vi faktiskt är några som sitter i samma sits (även fast jag självklart vill det bästa för er alla)Hjärta
  • piffan87
    Längtansblåblomma skrev 2018-12-08 19:16:50 följande:
    Ska hålla mina tummar för ett jul-mirakel<3

Tänk att fira in det nya året med ett plus på stickan.. Men där snackar vi drömscenario deluxe

, haha. Hoppas att 2019 bjuder på desto trevligare besked annars:)
    Jag med!! 

Haha eller hur? Jag får ju för mig varje månad att dessa drömscenario dyker upp.. men hur är det man säger? Hoppet är väl det sista som lämnar en! Jag försöker tänka ibland att ju mera negativa svar jag får desto närmare kommer jag ett positivt! 

Håller tummarna för både julmirakel och 2019-mirakel för oss alla!
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-07 22:46:21 följande:
    Tack! <3

Ja jag måste nog försöka tänka som dig, att de aldrig har varit i vår sits, så de förstår inte. Jag är så glad att ni finns här inne! Er kan jag skriva precis vad som helst till utan att skämmas <3

Jag ska försöka att inte ta åt mig! På måndag är det dags att börja med ägglossningstest igen, så ja då har vi annat att tänka på ;)

Massa kramar till dig och tack för pepp och kloka ord <3
    Ja det är väldigt skönt att ha alla i gruppen! :)

Åh härligt, när är beräknad ÄL? Själv sitter jag och väntar mellan ÄL och BIM. Beräknad BIM är först 18/12 så det är en lååång väntan! Ska försöka hålla mig sysselsatt med julklappar, haha..
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-09 08:59:13 följande:
    Ja gärna!Glad
    Självklart! :) 
  • piffan87
    Längtansblåblomma skrev 2018-12-09 08:58:33 följande:

Då jag tycker att familjelivssidan är riktigt kass funderar jag på att skapa en facegruppgrupp eller liknande, är det någon som vill haka på i den isåfall? :)

Självklart! :)
  • piffan87
    Tösen01 skrev 2018-12-10 21:37:35 följande:
    Nej det borde du inte! Vägen till ett plus kan vara lång och lever man som om man redan var gravid innan. Det är aldrig bra att dricka, men med måtta är det inte dkrekt farligt. Ibörjan av en graviditet är celldelningen rätt ensidig, eller minns inte vad ordet var, men att den processen inte påverkas av små mängder alkohol. Det finns iallafall inga studier som direkt kan tala om motsatsen. När man väl plussat tycker jag att man ska avstå, men innan tycker jag att man ska försöka leva lite som vanligt. Tänk så många som inte vet om att detäör gravida och ut kommer en frisk bebis!
    Låter väldigt vettigt! Jag gör exakt samma sak. I början undvek jag alkohol helt men det känns inte hållbart när mensen ständigt kom så nu försöker jag leva så normalt som möjligt tills att det faktiskt visar ett plus!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet