• piffan87

Försöker bli gravid med 1a barnet

oshark skrev 2018-11-14 13:48:18 följande:
    Ja, tempen stiger efter att ägget redan har släppt, för det äe när äggblåsan spricker och ägget släpps ut som det temperaturhöjande progesteronet frigörs så lifg när du får positiva ÄL-test och när temphöjningen sker är det för sent/över för den gången.

Man har ju ofta en högre temp senare på dagen, så NC rekommenderar max +/- 2 timmars sömn totalt. För mig är max 1 timme bäst.

LH-test ger bäst resultat mellan 10 och 20 med fyra timmars kiss ebligt vad jag har läst. Så jag går på toa 10 efter min morgonkopp och sen ÄL-test vid 14
    Ja men det låter som en bra rutin! Ska försöka köra på den jag medSkrattande
  • piffan87
    oshark skrev 2018-11-14 13:52:01 följande:
    P.S. Jag brukar stoppa tillbaka min sticka i 'kuvertet' den kom i, lägga plant medan jag tvättar händerna, stoppa i fickan, gå tillbaka in på mitt kontor och sen lägga plant på skrivbordet under något. Har inte påverkat mina test att vara o-plana i någpn minut. Men mina har också en väntetid 10-15 min, kan inte gärna sitta kvar på toaletten så länge
    Haha nej det förstår jag. Men bra tips! Mina ska avläsas inom 5 minuter. CB digital brukar ge utslag efter bara 2-3 minuter så det tror jag klarar att avvakta.
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-14 17:05:31 följande:
    ÄNTLIGEN fick jag en glad gubbe på CB :) Det blev på dag 21, har en cykel på 30-31 dagar.

Satt där inne på toastolen med tester som du säger på en plan yta och tänkte att det blir inget idag heller...men äntligen! Nu ska det lysas haha och skrev till min kille och fick YAY :D tillbaka så det måste vara bra haha.

Annars är min kille som din, helt jäkla cool, jag märker ingen nervositet eller så alls på honom!

Ja det är underbart att kunna vara helt öppen och ärlig och veta att alla fattar vad jag pratar om för vi känner alla typ likadant!

Jag har fått min NC-temp nu, men vet inte riktigt när jag borde börja tempa. Borde jag börja direkt imorgon eller vänta till mensen. Vet inte alls hur det fungerar :) Kul att du också gör det, det ska bli spännande!

Kram!
    HURRA!! Va glad jag blir för din skull, fantastiskt! MYS i massor nuHjärta

Haha ja, måste vara något med deras icke hormoner som gör att dom kan vara så lugna. Själv känner jag mig som ett nervvrak... Så skönt att vi är flera nervvrak och får vara det tillsammans! 

Jag började direkt efter ÄL sist, det blev jättefel. Fick plocka bort för att den skulle tolka denna cykel rätt. Det blev som att den utgick från att jag inte haft ÄL och ville lägga den senare och jag fick en helt annan lutealfas. Så mina temperatur ligger från första mensdagen nu. Har dock sparat dom andra temperaturerna i anteckningar för att kunna jämför på slutet. 

Kram
  • piffan87
    oshark skrev 2018-11-15 15:07:40 följande:
    Ja, det är ganska lätt för mig på arbetsdagar. På helgen har det varit svårare, och jag hoppas på ett positivt ÄL-test på lördag så måste verkligen försöka hålla mig i fyra timmar så det blir bra utslag! Förra cykeln blev det ju aldrig helt positivt för att det bara var 3-timmarskiss.. Men ÄL kom ju ändå så Glad (synd bara att mensen gjorde det också sen..)
    Stackare! Jag tror mina säger att jag enbart behöver hålla mig 2 timmar, men jag kanske har gjort fel? haha.. Det känns som att det finns så många olika tester och olika sätt att göra det på. Man börja ju undra vad som är rätt.. Cb digital har funkat för mig varje månad men varit så sjukt dyrt. Vilka kör du?
  • piffan87
    oshark skrev 2018-11-15 16:46:56 följande:
    Jag kör Testlagrets egna. De är billiga och jag tycker de funkar bra - gillar även att man ser en tydlig stegring i styrkan på teststräcket. Tror jag skulle bli tokig på de dubbelindikatorerna som mäter östrogen också och då kan jag ju lika gärna köra billigt när jag ändå kör fem test per cykel Glad

Jag har läst två timmar också, men när jag testade på 2-timmarskiss en gång var testet helt blankt. Inte ens en svag testlinje. Det har aldrig hänt annars. Och 3-timmarkiss var tydligen inte heller tillräckligt potent i förra cykeln Tungan ute så det är bara att hålla sig. Bra övning inför en potentiell graviditet om inte annat Flört
    Testade dubbelindikatorn en gång och höll på bli galen. Den där gubben bara blinka och blinka och blev aldrig fast. Ju fler dagar som gick desto mer stressad blev jag. Så nu kör jag enbart rund ring eller glad gubbe. Den funkar bra men är rätt dyr. Har även testat natural cycles egna ÄL och dom funkar också bra. Skönt att se hur stegringen faktiskt ökar - att kunna jämföra dem mot varandraSkrattande

Haha det är väldigt sant! Ska försöka spara på kissandet jag med!
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-15 22:34:15 följande:
    Tack!! :) Ja det känns så lugnande att iallafall äntligen få utslag på det testet!

Ja jag fattar som sagt inte hur de kan vara så lugna, men det är nog som du säger, hormoner!

Oj ja då kanske det är bäst att avvakta med att tempa så att det blir korrekt....Har du läst någonstans när man bör börja?

Stor kram till dig <3
    Tyvärr inte, men jag antar i början av ens cykel? Tror det är bra om man får med tempen några dagar in ÄL iaf. Den samlar ju data som du sen kan hitta under statistik och den är ändå rätt intressant att titta på :) 

Vet du hur lång lutealfas du har? Tänker om din ÄL varit lite sen så kanske mensen blir lite sen också. Lärde mig först förra månaden att min var 14 dagar ganska exakt.. Spännande att lära sig sin kropp så väl!

Stor kram!!
  • piffan87
    Anonym 67 skrev 2018-11-16 10:39:25 följande:

Här är en till som försöker med första barnet!

Fick en missed abortion i juni i år och idag fick jag mens efter 4:e försöket efter skrapningen... 

Jag har börjat skriva av mig lite för att försöka minska på stressen, om någon vill följa och kommentera som är i samma situation blir jag glad :)

nouw.com/missedabortion

Hej! Kul att du också hittade hit. Förlåt att jag frågar men vad är en missed abortion? Utifrån det lilla jag vet så förstår jag att det måste varit fruktansvärt jobbigt för dig och din samboGråter

Jag skriver också av mig varje månad för att få ur mig all tankar och idéer. Känner så väl igenom mig i dina ord. Måste säga att denna tråd har blivit ett fantastisk stöd, så skönt att hitta personer som känner exakt likadant. Man får båda stöd, tröst och peppning! Väldigt skönt Skrattande
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-17 15:37:06 följande:

Jag kör på som vanligt. Försöker (så gott jag kan) att hålla allt normal och inte jinxa eller få upp förhoppningarna för mycket.

Jag har konstant molvärk kring äggstockarna, haft sen igår, men tror inte att det tagit sig, eller vågar inte hoppas.

Hatar att bli så besviken varje mens och ännu mer att jag inte kan sluta tänka/hoppas.

Jag tänker likadant. Första månaderna försökte jag hålla mig från allt (mat som man inte fick äta, alkohol, träna måttligt). Jag ställde in middagar pga av alkoholen men eftersom de inte tog sig blev jag nästan ännu mera besviken och kände att jag knappt kunde leva så här i längden. Så nu kör jag precis som vanligt och tar de sig så tar de sig..

Jag hade samma värk i äggstockarna i nästan 3-4 dagar efter ÄL. Kändes som kraftig mensvärk runt hela ÄL. Men tror kanske de kan ha med progesteronkrämen att göra.. åhh man vågar ju inte hoppas men räknar ändå ned tiden! En vecka kvar.. tänkte du testa innan?

Hoppas du haft en fin helg! Stor kram <3
  • piffan87
    Anonym 67 skrev 2018-11-16 16:43:36 följande:

Hej!

Ingen fara, en missed abortion eller "fördröjt missfall" är när fostret dör utan att kroppen gör sig av med det. Så vi hade precis gått in i vecka 11 när vi gjorde ultraljud, det visade sig då att hinnsäcken mätte till att fostret blivit v 6+6 men då avstannat. Jag hade fortfarande gravidsymptom, inga blödningar, hade upptäckt en liten rosa flytning vid ett tillfälle, och på morgonen för ultraljudet 2 små bruna koaguleringar. Så det fanns ingenting direkt som tydde på att fostret inte levde. Tydligen är det inte helt ovanligt har de sagt till mig. En del får först veta vid KUB-ultraljudet att fostret inte lever :(

Så himla ledsamt, och man känner sig verkligen lurad av sin egen kropp. Jag tror att jag hade accepterat det på ett annat sätt om jag fått ett vanligt missfall, att det kommit ut av sig själv. Nu fick jag först göra en "hemabort" och senare skrapas för att få bort alla rester från graviditeten, en process som tog 6 veckor innan det hela var över. Trots att allt verkar normalt är jag livrädd att något hänt som gör att vi inte kommer kunna bli gravida igen... 

Jag får hänga här lite i tråden också samtidigt som jag skriver av mig på bloggen, hoppas på att få lite stöd, tröst och peppning av er som också längtar efter ett första barn... <3 

Usch stackars er, är så ledsen för dig och din killes skull. Kan inte föreställa mig den smärtan. Hoppas innerligt att ni får bli gravida snart igen (även fast de inte tar bort den smärta som varit så blir de en ny glädje att se fram emot). Kul att du hänger på här, ser fram emot att följa dig!

Stor kram!
  • piffan87
    Granskott skrev 2018-11-17 09:05:08 följande:

Wihoo!! Testade positivt i morse!

Helt overklig känsla!

Nu håller jag alla mina tummar för att ärtan ska trivas hos mig i nio månader <3

Lycka till alllihop! Håller tummar och tår för er

Stort grattis!! <3
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet