• piffan87

Försöker bli gravid med 1a barnet

DoriaP skrev 2018-11-18 13:03:42 följande:

Jag förstår hur ni tänker. Och det blir ytterligare en sak att grubbla över vilket stressar ännu mera.

Känner absolut ingenting denna gången, förra gången hade jag i äggstocken fram till mensen typ. Önskar det fanns en off-knapp att trycka på ibland så man slapp grubbla och analysera så mycket hela tiden.

Ja men precis och tror ändå på att försöka leva så pass normalt som möjligt. Hur gör du?

Jag brukar ha ömma bröst nästan direkt efter ÄL till mens, men denna gång ingenting. Kroppen är bra underlig ibland... men hade mer än gärna tagit den där off-knappen!
  • piffan87
    TrueLove12 skrev 2018-11-18 13:45:44 följande:

Nu är de nytt försök som gäller igen fick min mens imorse

Heja dig!! Nya tag nästa månad. Stor kram!!
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-18 13:09:58 följande:

Vad är progesteronkräm?

Nej jag ska inte testa innan, blir så himla besviken. Så ska verkligen försöka att stå ut och vänta till en vecka efter BIM om mensen kan hålla sig borta. Kommer förmodligen inte lyckas men ändå haha :)

Dudå? Ska du testa innan?

Jag har haft en jättebra helg! Hoppas du har haft det också!

Stor kram <3

Bra fråga, hittade en massa trådar på familjeliv där man skrivit en massa positivt om progesteronkräm och hur man lyckats bli gravid av det. Tror det handlar främst om obalans i hormonerna och det kan påverka ens chanser att bli gravid. Jag började förra månaden efter ÄL och smörjde mig fram till mens. Sen gör man uppehåll mellan mens och tills du har ÄL igen och därefter börja smörja igen. Bara hålla tummarna! Hittade följande text..

?Progesteron produceras till största del i äggstockarna och bestämmer om och när ägglossning ska ske. Progesteron (gulkroppshormon), tillsammans med östradiol (östrogen), är de hormon som stimulerar slemhinnan i kvinnans livmoder (endometriet) för att kunna ta emot ett befruktat ägg.?

Jag vet faktiskt inte. Jag vill egentligen inte det, men vet också att jag kommer vara så nervös 3 dagar innan. Jag springer och kissar en gång i timmen för att se om det kommer blod. Så överväger att testa nästa lördag (en dag innan BIM) eller samma dag.. oftast brukar man ju märka på kroppen om mensen är på gång, men mitt huvud spelar mig ett spratt varje gång... får ta en dag itaget tills dess!

Helgen har varit super här med :)

Kram!!
  • piffan87
    Myran1979 skrev 2018-11-20 14:28:52 följande:

Jag fick mens idag...

Åh nej! :( Hemskt ledsen.. Vet inte om de hjälper men nya tag nästa månad!! Jag hejar på dig! 
  • piffan87
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-20 16:35:58 följande:
    Åh vad trist... All styrka till dig. Jag fick också mens efter senaste försöket och inväntar nu äl igen.. Vem kunde ana att det skulle bli såhär lång väntetid....? :/ känner mig inte det minsta pirrig inför ett nytt försök, känns mest bara hopplöst...

Jag håller mina tummar för dig nästa gång<3
    Usch all styrka till dig! Vet att det känns hopplöst! Vill inte heller en gång till. Vet inte om jag orkar hitta ork och hopp för nästa gång igen. Jag inväntar mens nu om 4 dagar och känner nästan ångest. Jag bara önskar jag kunde hoppa över det och direkt till fertilitetskliniken. Den där jäkla mensen som alltid dyker upp varje månad... 

Massa kramar till digHjärta
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-20 17:41:54 följande:

Idag känner jag oro i hela kroppen. Det är drygt en vecka kvar till mens och vill verkligen inte ha den, men har inga förhoppningar att den ska hålla sig borta. Känns som att jag håller på att bli knasig av den här processen. Behövde bara få skriva av mig lite.

Hur mår ni?

Usch jag med!! Hela dagen började med oro och stress. Önskar jag kunde spola fram 5 dagar och bara ta mig igenom allt direkt och sen bara få ringa den där fertilitetskliniken istället. Gjorde ju inte saken bättre när en kompis informerade om att hon väntar sitt första barn. EN TILL! Varför kan de inte få bli vår tur nu? Nu är jag helt säker på att de inte funka denna gång heller.. Varför skulle de när de inte funkat en enda gång tidigare? Med alla ägglossningstester och knep man nu använt sig av! Usch va ledsen och slut man blir..  (förlåt för att så deppigt inlägg)...Rynkar på näsan
  • piffan87
    Myran1979 skrev 2018-11-20 16:58:05 följande:
    Tack! Omtanken hjälper men känns tungt idag! I synnerhet när jag träffade en vän som är pappaledig med världens gulligaste unge. Jag ville så gärna också ha...
    Ja jag vet. Hade en kompis som berättade att dom väntar sitt första barn idag, ville sjunka ned genom jorden.. Hur ska man nånsin kunna glädjas med dem? Dessutom har jag tappat allt hopp om mig själv. Det känns som att det aldrig kommer gå. Riktig skitdag!
  • piffan87
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-20 19:54:48 följande:
    Känner igen mig sååå mycket i ditt inlägg.. Jag har också 3 vänner som blivit gravida den senaste tiden och man får ultraljudsbilder slängda i ansiktet titt som tätt. Ingen av dessa har någonsin yttrat något större om att de ens drömmer eller längtar efter barn, vilket svider desto mer för en annan som kämpar månad efter månad utan minsta plus och en mens som aaaldrig verkar vilja ge med sig.. Så du ska veta att du INTE är ensam om att känna som du känner. Jag har också följt min cykel med tester, temp osv men trots "alla rätt" funkar det inte, och är nu inne på 8:e försöket:( hur länge har du/ni försökt?

Håller mina tummar för dig och hoppas mensen lyser med sin frånvaro om några dagar.
    Men jag fattar inte, det måste ju vara något fel? Andra blir ju gravida efter 1-3 försök. Det verkar bara vara att stoppa in den så funkar det. Oavsett tidpunkt. Själv ligger man ju slut sig själv när man väl fått plusset på ägglossningstesterna. Jag vill knappt ha sex de andra dagarna längre, de har tappat sin charm. Och jag vet att man borde ta en paus då, men den där pausen kan ju bara fara och flyga. Hur ska man nånsin få sinnesro förrän man vet att det funkar?! 

Vi är inne på försök 7 nu (med 4 dagar kvar till BIM). Usch säger jag bara.. Jag trodde detta skulle vara en tid att se fram emot men jag känner mig enbart utan hopp. Ska ni ta hjälp snart? 
  • piffan87
    DoriaP skrev 2018-11-20 19:36:42 följande:
    Ja varför ska det vara så svårt?? Känns som om man försöker göra allt rätt och så ändå står man där med tårar i ögonen i slutet av månaden.

Går förbi gravida kvinnor eller mammor med barn varje dag på praktiken och det hugger till varje gång.

Kram.
    Orättvist eller hur?! Hur ska man nånsin försöka stressa ned och komma til ro så länge det inte funkar? Vilket försök är du inne på?

Kram 
  • piffan87
    DoriaP skrev 2018-11-20 21:20:24 följande:
    En av mina vänner hade sex endast EN gång och sen var de gravida, en annan fyra. Självklart är jag så himla glad för deras skull, men man oroar ju sig. Jag är ju inte ung längre och blir äldre för varje dag.

Svarar på ditt andra här också ;). Har varit utan piller sen förra hösten, började köra med ÄL-tester i början av sommaren. I början var det kul att testa och försöka pricka rätt, nu not so much. Orkade/hade inte lusten att försöka alla fertila dagar denna månad. Så jag förstår känslan att inte orka.

Tråkigt ni är i samma sits, men det är skönt att ha någon att "surra" med som förstår vad allt handlar om.
    Ja de är klart att man vill glädjas med dem men ibland vill jag också avskärma mig från dem..

Tänker ni ta hjälp successivt? Jag började med äl-tester i augusti, har fått utslag varje månad men de verkar ju tyvärr inte hjälpa.. Känner igen mig så väl i din känsla. Första gången jag fick glad gubbe på äl-testet fotograferade jag det till och med. Jag kände mig stolt.. Nu tycker jag bara att det är jobbigt att köpa fler. Samtidigt vill man ju inte sluta heller..

Ja de oerhört skönt att denna tråd finns och att vi får vara några som förstår varandra <3
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet