Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-18 13:09:58 följande:
Vad är progesteronkräm?
Nej jag ska inte testa innan, blir så himla besviken. Så ska verkligen försöka att stå ut och vänta till en vecka efter BIM om mensen kan hålla sig borta. Kommer förmodligen inte lyckas men ändå haha :)
Dudå? Ska du testa innan?
Jag har haft en jättebra helg! Hoppas du har haft det också!
Stor kram <3
Bra fråga, hittade en massa trådar på familjeliv där man skrivit en massa positivt om progesteronkräm och hur man lyckats bli gravid av det. Tror det handlar främst om obalans i hormonerna och det kan påverka ens chanser att bli gravid. Jag började förra månaden efter ÄL och smörjde mig fram till mens. Sen gör man uppehåll mellan mens och tills du har ÄL igen och därefter börja smörja igen. Bara hålla tummarna! Hittade följande text..
?Progesteron produceras till största del i äggstockarna och bestämmer om och när ägglossning ska ske. Progesteron (gulkroppshormon), tillsammans med östradiol (östrogen), är de hormon som stimulerar slemhinnan i kvinnans livmoder (endometriet) för att kunna ta emot ett befruktat ägg.?
Jag vet faktiskt inte. Jag vill egentligen inte det, men vet också att jag kommer vara så nervös 3 dagar innan. Jag springer och kissar en gång i timmen för att se om det kommer blod. Så överväger att testa nästa lördag (en dag innan BIM) eller samma dag.. oftast brukar man ju märka på kroppen om mensen är på gång, men mitt huvud spelar mig ett spratt varje gång... får ta en dag itaget tills dess!
Helgen har varit super här med :)
Kram!!