Längtansblåblomma skrev 2018-11-08 19:28:37 följande:
Ja, den här eviga väntan gör en helt knäpp... Känns som att det är det enda jag tänker på just nu.. Man svävar mellan hopp och förtvivlan, uppgivenhet och längtan. Och ibland känns allt bara så himla orättvist.. Jag har vänner runt omkring mig som aldrig någonsin längtat efter barn som bara, "hoppsan, jag blev gravid", medan en annan söker med ljus och lykta efter minsta halmstrå man kan greppa.. :/
Googlar du på apiforce och fertilitet så tror jag du ska få fram lite mer info där, följde även en tråd här på fl med tjejer som provade det och verkade få väldigt fina resultat, så ja.. Tänkte att det säkert inte skadar att prova iaf. Så nej, du är INTE knäpp som ger dig på att testa alternativ, jag är precis likadan. Hur känns det med rosenrot än så länge? Har läst endel om det och varit lite nyfiken:)
Vi tänkte söka hjälp via kvinnokliniken, ni då?
När har du bim? Själv hoppas jag veeeerkligen att mensen lyser med sin frånvaro nästa vecka.. Orkar inte se den en gång till... :(
Ja och det enda alla säger att man ska slappna av, inte tänka på det och att stressen kan bidra till att det inte blir av. Jag tror jag blir mer stressad för varje månad som går då det inte funkar oavsett vad jag än försöker intalar mig.. Hopplöst! Min tjejkompis började samtidigt och plussade såklart på första försöket och som du säger, själv söker man desperat efter minsta lilla..
Ska kolla apiforce, kan vara ett alternativ. Har inte känt någon skillnad med rosenrot faktiskt. Däremot med progesteronkrämen så fick jag kraftigare menssmärtor och mer blödning. Får hoppas att det ger en riktigt stark ägglossning denna gång (var första gången förra månaden som jag använde den).
Mm har också kollat på kvinnokliniken. Det står mellan de och Livio fertilitetscentrum, måste väl läsa på lite innan. Har du hört bra om kvinnokliniken?
Jag har BIM först 26-27/11, beror lite på när ägglossningen dyker upp. Vill tro att det blir till helgen/början av nästa vecka. Vilken dag nästa vecka har du? Håller alla tummar och tår för att den uteblir. Det är vår tur nu!!