• piffan87

Försöker bli gravid med 1a barnet

Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-20 21:22:10 följande:
    Så skönt att du skriver ett "deppigt" inlägg! Jag förstår på ett vis hur du känner. Min kompis har skrivit hela dagen (hon plussade förra veckan) om all sin oro och hur hon känner bla bla. Ville bara slå en stol i huvudet på henne! Jag orkar inte riktigt lyssna på hennes oro. Hon har ju iallafall ett frö i magen!

Jag hoppas så att det är vår tur snart!! Är så rädd att bli besviken så vågar inte hoppas egentligen. Jag önskar jag kunde trycka på snabbspola så vi både visste och om det nu inte är något så du kan ringa ha fertilitetskliniken och jag till gym eller vart jag nu ska vända mig.

Tack för att du delar med dig av dina tankar!!

Stor kram!
    Haha förlåt att jag skrattar men så bra och så rätt! Den där stolen vill jag ha flera av. Känns som ett perfekt sätt att försvara sig mot alla dom som inte förstår hur lyckligt lottade dom är som kan få barn och få det lätt! Dom skulle bara ha en aning om hur tungt det är att gå omkring på dessa känslor..  Usch jag ska sluta deppa, nya tag imorgon. Men idag var verkligen en riktig skitdag!

Eller hur?! Nu är det dags för oss att få njuta och drömma inte oroa. Jag får nästan slå mig själv i huvudet när jag börjar tänka vilken fantastisk julklapp det vore till en själv. Jag blir helt förstörd om jag får upp mina egna förhoppningar och nu får ett samtal till den där kliniken vara mitt nya hopp helt enkelt!

Tack för att du delar med dig av dina tankar och för att man får dela med sig av sina galenskaper, hehe <3
  • piffan87
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-20 21:31:59 följande:
    Har också tänkt den tanken tusen ggr, att någonting inte stämmer.. Men när man läser om det så är det inte ovanligt att det tar upp till ett år för ett friskt par att bli gravida, och att det tar i genomsnitt 7 månader för par runt 30 år.. Vilket ju betyder att det lika gärna kan ta 1 månad eller 14, så det kan ju vara så att man bara har extrem otur, men vad vet jag? Vi ska påbörja en utredning nästa månad då jag förra ggn kände att jag inte orkade fortsätta i denna ovisshet, om det nu är nåt som är fel vill man ju gärna veta det snarast så att man förhoppningsvis kan göra något åt det..

Känner även igen mig i att man tappar gnistan till sex då det ändå inte finns minsta chans att bli gravid då drömmen alltid finns där i bakhuvudet.

Jag kan ibland längta tillbaka till mitt "gamla jag" som var pirrig och exalterad över att få en smiley på äl-testerna och gå runt och känna efter gravsymptom. Nu känner jag mig mest likgiltig i alltihop och önskar bara man kunde snabb-spola in i framtiden.. Känns som att hela livet står på paus.. Hur tänker ni om utredning osv?
    Det är säkert sant men det känns som en evighet när man är där... och tyvärr känns de som man bara hör om dom som tar 1-3 månader.. Jag förstår ju i för sig varför..

Va skönt! Jag och min sambo ska också ringa till en klinik näsa månad, ska försöka få en tid efter jul tänkte jag. Känner precis som du, mitt pyske klarar inte detta längre. Man vill ju få svar och göra något om det behövs!

Ja verkligen. Stämmer in på varje ord du säger! Jag saknar hela mitt gamla jag. Nyfiken, spännande, glad och ivrig, förväntansfull och numera är man platt som en pannkaka. och allting fokuserar kring att försöka bli gravid.. Har du försökt med någon hobby eller försöka få tankarna på annat?
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-21 06:55:01 följande:
    Hahaha jag var lite trött på allt igår, eller astrött på allt! Härligt att jag kan få dig att skratta mitt i allt tungt! Ibland måste man bara få säga exakt vad man känner och hur mycket jag än skulle förklara för henne så skulle hon inte fatta. Hon blev typ gravid direkt!

Jag håller så tummarna för att vi alla får plussa snart och får vår julklapp! Vågar inte hoppas som sagt, men drömma kan man ju :)

Idag har jag en bättre dag än så länge, jag hoppas så mycket att du får det också! <3
    Hahaha ja tack för att du får oss skratta! Det behöver vi :) Nej man kan ju inte förstå förrän man själv är där. Det är så svårt att förklara känslor i ord och framförallt försöka förstå dem. Men usch vilken riktigt skitdag det var igår! Kändes helt klart som världen kunde gått under. Idag är en ny dag och jag försöker hålla modet uppe. Önskar jag kunde spola fram som sagt men försöker hålla mig sysselsatt med jobb! 

Har du känt något annorlunda denna cykel? För första gången på många månader så har jag aldrig känt mig så normalt som denna cykel. Tuttarna gör inte ont, inga spottings (sjukt trött men det är nog november-vädret helt klart). Bortsett "min-värld-går-under-dipp" igår måste jag ändå säga att jag aldrig känt mig så icke PMSig som nu, alltid nått! Haha :) 

Hoppas du får en superfin dag och heja oss <3 
  • piffan87
    DoriaP skrev 2018-11-21 19:03:45 följande:
    piffan87 skrev 2018-11-21 12:10:41 följande:
    Hahaha ja tack för att du får oss skratta! Det behöver vi :) Nej man kan ju inte förstå förrän man själv är där. Det är så svårt att förklara känslor i ord och framförallt försöka förstå dem. Men usch vilken riktigt skitdag det var igår! Kändes helt klart som världen kunde gått under. Idag är en ny dag och jag försöker hålla modet uppe. Önskar jag kunde spola fram som sagt men försöker hålla mig sysselsatt med jobb! 

Har du känt något annorlunda denna cykel? För första gången på många månader så har jag aldrig känt mig så normalt som denna cykel. Tuttarna gör inte ont, inga spottings (sjukt trött men det är nog november-vädret helt klart). Bortsett "min-värld-går-under-dipp" igår måste jag ändå säga att jag aldrig känt mig så icke PMSig som nu, alltid nått! Haha :) 

Hoppas du får en superfin dag och heja oss <3 
    Håller tummarna så hårt för er !!
    Själv har jag heller aldrig känt mig så normal som denna gången, försöker analysera allt jag känner men när jag tänker efter så känns allt precis som en månad innan vi försökte.

När tänker ni testa ??

Tack detsamma!!

Samma här, jag kände av lite ömma bröst idag men normalt sätt kan jag inte ens röra dem innan BIM. Brukar alltid ha spottings runt dag 10 och 13, har inte haft något alls nu. Börja undra om ens något ägg släppte denna gång. Påminner om när jag hade p-ring.. 

Jag tycker det är läskigt, har egentligen sagt att jag ska avvakta min temp. Håller tempen i sig fram tills lördag så tänkte jag våga mig på ett test då (har BIM söndag). Förra månaden sjönk min temp 2 dagar innan mens så hoppas på att det är ett bra riktmärke.. Hur tänker du? 
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-21 13:15:44 följande:
    Hahaha så lite! :)

Jag har haft ont i nedre delen av magen konstant typ sen ägglossning på ett sätt jag inte brukar ha, men försöker tänka att det nog är mensen som är på G. Har också känt mig orolig i kroppen på ett sätt som är nytt, men försöker tänka att det är nog att det också är PMS. Vågar inte önska, drömma eller hoppas. :)

Hoppas att dina icke-symtom och mina PMS-symtom är ett plus för oss!!

Min kompis (inte hon som är gravid) kom och överraskade mig på jobbet idag och bjöd iväg mig på lunch. Hon kunde inte ha prickat in det bättre. Så skönt att komma iväg och lindra tankarna lite!

Hoppas du har en skön dag! <3
    Va spännande ändå! Kanske en kraftig ägglossning annars? Mina bröst började ömma lite idag vilket brukar vara ett tecken på mens.. men trots det har jag varit väldigt glad! Blev tom lite mys med min killeKyss Jag försöker tänka att oavsett vad så kan jag ju inte göra något nu.. det är ju redan bestämt! 

Åh va mysigt med en lunch, precis vad som behövs! Tänka på annat också, vilket verkligen behövs :)

Enligt clearblues hemsida kan jag börja testa redan imorgon, men har verkligen bestämt mig för att vänta in tempen (förra månaden sjönk den 2 dagar innan mens). Får se hur stark jag är denna månad, haha... 

Stor kram!
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-22 20:34:17 följande:
    Nej precis.

Ja bara en vecka kvar. Idag har jag varit orolig i kroppen och haft en del ångest också. :(

Kram på dig <3
    Nej usch, om igår var en bra dag så var denna hemsk! Ytterligare en tjejkompis berättade att dom väntar sitt första barn ihop och på det sjönk min temp imorse så nu väntar mens. Fyy... skulle ljuga om jag sa att det inte fanns en besvikelse även fast jag inte hade någon typ av förhoppning men usch va slut jag är! Denna eviga väntan av längtan. Men jag bokade första bästa telefontid hos fertilitetskliniken så klockan 8 imorgonbitti är det vi som skriver in oss! Sambon är helt med på noterna och det känns jätteskönt. 

Hur är det med dig? Usch ångest... Vad är de som rör sig i ditt huvud? 

Massa kramar <3
  • piffan87
    DoriaP skrev 2018-11-22 16:26:55 följande:
    Jag slutade tempa en eller två dagar efter utsatt ÄL. Orkade inte följa tempen och se att den kanske inte gick upp som den ska efter ÄL.
    Ska nog testa tisdag eller onsdag till veckan, så slipper jag bli helt knäpp och hoppas i onödan kanske. Förra gången var min mens sen, men jag kopplade inte ihop det med att ÄL var en dag sen också på den cykeln, så glad det hann jag bli tills fröken röd kom på besök.

Haft ont i magen och mått lite illa i dag, men tror bara att det är min ångest och inge bebis tyvärr.

Hoppas brösten är ömma av en annan anledning ;).
    Ja usch jag trodde att tempningen skulle hjälpa men jag mår bara dåligt av att se den där förbaskade tempen droppa innan mens. Usch och fy! Känns som att mina cyklar är så jäkla förutsägbara.. samma varje gång. Bokade en telefontid hos en klinik imorgonbitti så nu ska vi äntligen få hjälp. Måste få svar på vad som kan vara tokigt.. 

Hur har din dag varit? Fortfarande ont i magen?
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-23 06:32:03 följande:
    Men fy vad jobbigt! <3

Ja det blir ju besvikelse även om man försöker ställa in sig på att det inte blir något denna gång heller. Skönt att ni ska skriva in er och att sambon är med på noterna. Jag hoppas att ni får bra hjälp! Berätta gärna hur samtalet gick, om det kändes bra. <3

Jag hade ångest över att jag vill så mycket och gärna. Har så ställt in mig på ett negativt besked, men vet att jag kommer bli så ledsen. Min kompis som nyss blev gravid skrev och beklagade sig att hon mår illa och jag (bitchig) svarade att det är lika bra du vänjer dig för det blir säkert värre. Vill inte vara så avundsjuk som jag är. OCH jag är verkligen glad för hennes skull, men ledsen för min.Jag skulle ta illamående dygnet runt om jag fick!

Nu är det inte långt kvar innan man får ett besked iallafall!

Hoppas du får en underbar dag och lycka till med telefonsamtalet :)

Stor kram!
    Det kändes superbra, hon var så snäll på telefonen! Vi ska dit på vår första tid den 20 dec. Längtar! Är så glad att jag äntligen satt igång det. Känns konstigt nog som en lättad även fast de kanske inte är en lösning. Stressen att slippa oroa sig  och pressen minskar ju betydligt iaf.

Ja usch visst är det jobbigt? Tänk om bara viljan kunde räcka! Den är ju oändlig och ofattbar! Jag har tänkt så många ggr "tänk den dagen jag får berätta för mamma, min sambos mamma, mina syskon - att vi ska få en till familjemedlem som vi alla kommer älska gränslöst". Den tanken gör mig så ledsen varje gång mensen kommer.. 

Haha förstår du din kommentar till fullo! Usch va hemskt, men man ska ju inte hata dom gravida för de är ju inte deras fel att vi inte lyckas MEN nånstans får man ju sätta gränsen för vad man själv orkar och vi är inte mer än människor! Jag skulle ta illamåendet för resten av mitt liv om det innebär att man får ta del av glädjen av att ha ett barn vid sin sida.. 

Hoppas du får en superfin fredag! Och jag tänker iaf njuta av lite vin ikväll, känns fel att säga fira men ett steg i rätt riktning mot hjälp iaf :)

Stor kram till dig <3
  • piffan87
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-23 19:29:48 följande:
    Åh, känner igen mig så mycket i detta... I början tog jag tidiga tester och följde tempen hela månaden, men efter ett tag kände jag att jag mådde så kasst av att få så många negativa besked innan själva mensen så jag la ned allt det där.. Nu tempar jag bara under äl-veckan för att se om/när stegring en blir, ("vilket den gör vaaarje månad, men utan resultat:()sen får ju mensen ändå vara ett tecken på hur det gick.. Om den däremot skulle lysa med sin frånvaro flera dagar efter bim skulle jag nog kolla tempen igen:)

Bra initiativ av dig att boka en tid, ett steg i rätt riktning och förhoppningsvis får ni snabbare hjälp nu för att välkomna en liten i magen. <3
    Trodde jag hade svarat på detta men det verkar ha försvunnit tyvärr... Men va smart! Jag ska nog också bara tempa från mens och fram till ÄL. Dels för att man ska gå upp samma tid varje dag men också detta hopp som konstant blir krossat. Tempen efter ÄL spelar ju egentligen ingen roll och dyker mensen upp så gör den, då vet man ändå annars får man väl testa sig som du säger. 

Ja det känns så skönt, bästa julklappen att få en tid innan jul. Nästa år får vi hoppas på något mycket bättre <3 När är det dags för er? Ska ni också fylla i hälsodeklarationer? 
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-24 09:10:39 följande:
    Men åh vad glad jag blir att ett kändes bra och att hon var trevlig. 20 december är ju inte så långt bort. Skönt att kunna slappna av lite och ändå känna att ni får hjälp snart! :)

Jag tog en lugn dag igår. Det var så skönt. Vilade efter jobbet, hade myskläder hela kvällen och bara slappade. Det behövdes verkligen :)

Idag känns det verkligen i magen som att mensen är på väg. Så ska fortsätta hela helgen att bara vara snäll och ta hand om mig själv och hoppas att mensen håller sig borta.

Hoppas du har en mysig helg såhär långt!

Kram!
    Verkligen! Kändes som en riktigt bra julklapp :) Men vi hade faktiskt tur, fick en återbesökstid. Annars var första tiden i mars... Sjukt vilka köer. Känns skönt att ha de klart innan mensen damp ned idag. För första gången på länge så grät jag inte. Var ju förbered på det men det kändes som att vi tagit första steget åt att få hjälp så nu kunde mensen få komma. 

Låter som en fantastisk skön dag! Unna dig god mat och mycket vila. Jag håller tummarna att mensen håller sig borta iaf!!! 

Ha en fantastisk helg! stor kram!!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet