• piffan87

Försöker bli gravid med 1a barnet

DoriaP skrev 2018-11-24 09:31:37 följande:
    Okej hoppas du kan få svar och lite lugn
    piffan87 skrev 2018-11-22 22:32:47 följande:

Ja usch jag trodde att tempningen skulle hjälpa men jag mår bara dåligt av att se den där förbaskade tempen droppa innan mens. Usch och fy! Känns som att mina cyklar är så jäkla förutsägbara.. samma varje gång. Bokade en telefontid hos en klinik imorgonbitti så nu ska vi äntligen få hjälp. Måste få svar på vad som kan vara tokigt.. 

Hur har din dag varit? Fortfarande ont i magen?

Läste att samtalet med kliniken kändes bra, skönt att höra. Kommer ni gå privat ??

Jag gör som Längtansblomman och tempar bara fram till ÄL, är alldeles för ångesttriggande annars.

Jag har inte så ont längre, mest gasig och svullen. Jag har säkert blivit skendräktig haha !!

Mens om 5 dagar och jag gruvar för när den kommer.

Jag hoppas ni får en härlig, lugn helg !!
    Vi får se vad som säger på vårt första möte och när nästa tid blir. Vi hade turen att få en återbesökstid den 20 dec. Andra tiden var i mars och då är vi inne på ett år. Men behövs det så går jag privat. Hur ska ni göra? 

Jag tänkte köra samma nu, bara tempa fram tills bekräftad ÄL - orkar inte med stressen. Dessutom tänkte jag hoppa allt annat och låta kroppen gå helt naturell. Äter bara folsyra. 

Haha men de är ju inte helt omöjligt att bli skendräktig i dessa tider!!! Jag håller dock tummarna att det är en riktig dräktighet!!! Usch vet att du har dom värsta dagarna framför dig och önskar innerligt att jag kunde säga eller göra något för att hjälpa men det är ju tyvärr bara att ta sig igenom.. Rynkar på näsan

Hoppas du får en fantastisk helg ändå!! Skrattande
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-24 16:26:48 följande:
    Men vilken tur! :)

Hur länge var det ni hade försökt? Jag hoppas att allt går bra för er och att det tar sig snabbt :)

Hoppas du får en skön helg du också! Jag har haft en skön lördag, med bara några få psykbryt då det känns som att mensen är på gång. Men min kille är faktiskt väldigt stöttande idag (med ord, vilket är sällsynt ;) ) så det är skönt!

Kram!
    Vi är inne på försök 8 nu. Jag säger inför varje försök "lucky number  ..eight" denna gång då. Har dock totalt tappat hoppet att det nånsin ska funka normalt. Men denna gång kör vi helt neutralt, utan krämer och rosenrot och allt var de innebär. Kommer dock testa med ÄL-tester för att ha lite koll iaf :) Vilket försök är ni på?

Hur går det för dig? Haft en bra helg?? Själv hade jag världens break down i bilen igår och äntligen kändes de som jag nådde fram till min sambo. Kändes skönt att få prata ut ordentligt och faktiskt få höra hans oro (som han gömmer långt därinne nånstans). Idag kom hälsodeklarationerna från kliniken så nu räknar vi ned tiden tills vi får komma dit! 

massa kramar!!
  • piffan87
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-26 07:47:16 följande:
    Vilket sammanträffande, jag ska också på mitt första besök den 20/12,och känner också mer och mer att jag längtar dit. Så skönt att liksom vältra över sitt problem i någon annans händer ett tag och kanske få hjälp att nå sin dröm tillslut. Vi får följa upp varandra efter besöken tycker jag:)
    Men åh va "roligt"! Följ jättegärna åt. Jag med, jag räknar verkligen ned tiden. Känns som en riktigt bra julklapp att äntligen få svar och precis som du säger, lägga det här på någon annan ett tag. Det känns äntligen som att julen kan få bli en liten break medan vi väntar på svar. 

Min mens är beräknad till samma dag, vet du om det spelar någon roll? Jag frågade aldrig vad man gör exakt på första besöket utan var så glad för att få en tid. Vi fick hem hälsodeklarationer som vi ska ta med och sen antar jag att vi kommer prata om våra livsvanor etc.. 
  • piffan87
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-26 19:15:34 följande:

Det känns ju bra att vi kan följas åt och höra om varandras upplevelser.:)

Jag kände mig lite ofokuserad när de ringde och berättade om hur det första mötet skulle gå till eftersom jag satt på jobbet, men jag tyckte hon sa att första ggn går man igenom hälsodeklarationerna, tar blodprov och mannen tar spermaprov, och efter det bokar man in undersökning av äggledarna med hjälp av kontrastvätska/spolning m. m. Så jag tror inte att det spelar någon roll att du har mens under första besöket.

Håller med om att detta blir den absolut bästa julklappen man kan ge till sig själv, och förhoppningsvis kan man då få slappna av lite under julen och blicka fram emot det nya året istället, såå skönt!

Ja verkligen! Dela med sig av tips och idéer.

Ja jag kommer typ inte ihåg något från samtalet. Tror jag blev för exalterad för att kunna fokusera överhuvudtaget. Vi fick våra hälsodeklarationer iaf som ska tas med så får vi se vad dom hittar på under mötet. Ser fram emot att få göra en spolning av äggstockarna iaf. Kanske låter udda men förhoppningsvis kanske de kan hjälpa.. ska bara bli skönt att få svar och hjälp!
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-27 12:57:59 följande:

Spännande! Håller tummar och tår :)

Jag har fortfarande mensvärk, men ingen mens ännu. Jag ska testa på fredag om mensen håller sig borta. Då har det gått 15 dagar sen ägglossning.

Tycker det är lite svårt att räkna Bim. Har enligt min cykel på 31 dagar bim i söndags, men om jag ska räkna från ägglossning så är det på torsdag. Så avvaktar och ser...

Håller tummarna <3
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-27 13:39:03 följande:

Tack! <3

Hur är det med dig piffan87?

Jora, dagarna gör långsamt (som dom alltid gör innan ÄL). Försöker hålla mig sysselsatt och samtidigt räkna ned dagarna:) hur mår du?
  • piffan87
    DoriaP skrev 2018-11-27 18:30:25 följande:

Jag plussade just.....på två tester.

Men känns som om mensen är på väg vilken sekund som helst. Mensvärk och den där känslan som är så välbekant.

Vet inte om jag vågar tro på att jag är gravid, BIM i morgon så kanske dyker mensen upp ändå.

Men åh, det är din tur nu!!! Stort stort grattis <3
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-28 06:47:01 följande:

Ja dagarna har verkligen en förmåga att gå långsamt då! :)

Jag har BIM imorgon. Var dum nog att ta ett tidigt test igår som var supernegativt. Idag vaknade jag med PMS och ilska i kroppen. Det känns som att mensen ska komma hela tiden. Den har den inte dykt upp än, men kommer väl här under dagen.

Kram på dig!

Usch inte nog med att man ska ha PMS så ska man behöva hantera känslan att aldrig få positivt på det. Inte lätt att vara kvinna alltid... jag håller ändå tummarna att den inte dyker upp!!

Håll oss uppdaterade!<3
  • piffan87
    DoriaP skrev 2018-11-28 07:06:04 följande:

Känns fortfarande som en skämt eller nåt. BIM i dag eller i morgon enligt apparna så känns som om mensen ändå ska komma.

Tack snälla !!

Förstår det, måste vara väldigt overkligt men det är din tur nu!! Inte mer än rätt:) har du känt något annorlunda gentemot andra ggr?
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-28 18:28:47 följande:
    Tack Piffan87!

Precis, det är inte lätt att vara kvinna alltid haha :) Ingen mens ännu, men det känns som att den är på G. Bara vänta och se och ta nya tag!
    Nej usch, börja snart tro att min sambo inte kommer orka med mig. Lyssnade på en podd om fertilitetsutredning häromdan och kände mig nästan förstörd efteråt. Har lovat mig själv att inte gå händelserna i förväg men det är svårt ibland.. Min mens är precis över och nu på lördag ska jag börja med ÄL-tester igen. Den eviga cykeln som går runt runt.. Känner mig inte jättetaggade denna gång. Snarare utmattad.. Vill nästan hoppa över denna gång och samtidigt så säger ju mitt förnuft till mig att det är bara att fortsätta kämpa.. 

Hur går de för dig? 
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet