• Jojjans

Vi som har BIM november 18

April2 skrev 2018-10-26 20:18:39 följande:

Jag tänkte testa bisolvon eller theracough denna månad! Vi har försökt i 18 månader nu utan resultat så det kan ju knappast bli värre! :) Jag är också nyfiken på om någon provat?

Har ni fått göra nån utredning när det tagit så lång tid?
  • Jojjans
    Kstadtjej87 skrev 2018-10-27 08:14:43 följande:

Tog ett testa tidigt Bim -5,6 idag vad tror ni?

Jag tycker mig se något svagt!! Åå
  • Jojjans
    Anonym (CE) skrev 2018-10-27 08:21:56 följande:

Ny här! Första försöket med första barnet, jag är snart 31 och min respektive är 26. Jag finns i södra Stockholm men tyvärr så måste vi bo i olika städer fram till maj pga studier/karriär men har tidigare varit sambos, så det är dels jobbigt pga saknaden men även jobbigt för att det blir svårt att ligga på rätt dagar då vi oftast bara kan ses på helgerna :/

Jag tempar med NC och har testat cb dubbelt ägglossningstest. CB visade fast smiley i onsdags, NC räknade ut ägglossning till fredag och vi låg torsdag, fredag och idag :) Så håll tummarna!

Enligt NC är bim 7/11 :D

Välkommen! Låter som du haft goda chanser. Och kul att följas åt då vi ligger väldigt lika till :)

Jag är 32, sambon 25, i södra Stockholm. Skulle ha haft äl i torsdags, men då hade jag starkt positivt på äl-test. Trolig äl igår. Vi låg mån, ons och tors (då jag är bortrest över helgen). Bim 8/11! Spännande att följas åt och hoppas på plus för oss (och ska andra såklart)!!
  • Jojjans
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-27 09:45:40 följande:

Jag är också sugen på att testa bisolvon.. men mest för jag aldrig känt av mitt äl-sekret.: det är på sin höjd lite vattnigare runt äl.. men tycker fortfarande det är lite trögt/vitt.... men jag har liksom inga flytningar som äggvita alls.. är orolig om jag tar bisolvon att de blir ännu vattnigare..? Allt funkar som en klocka för mig.. mens kommer på rätt dag max -+1 dag... får utslag på äl-test samma datum typ... men inget sekret alls.....

Samma för mig! Ha Tallvid haft extremt regelbunden mens men inget synligt äl-sekret. Trots det så blev jag faktiskt gravid så tror verkligen inte att det hänger på det. Sekret är ju bara ett av alla sätt att vara säker på att du har äl. Det borde gå bra ändå! :)
  • Jojjans
    Canary skrev 2018-10-27 10:56:35 följande:

Testade imorse, det blev negativt men jag tyckte att jag såg en svag skugga som jag fortsatte se när jag vinklade och vred på det. Sparade testet och nu några timmar efter är det helt blankt. Testar igen imorrn tror jag. RFSU Early.

Å vad spännande! Håller tummarna för dig :)
  • Jojjans
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-27 11:35:39 följande:

Ja sant... men du har inte vågat testa bisolvon...? Jag skulle vilja prova.. många som skrivit att de fått mycket mer och bättre sekret av just bisolvon. Men är samtidigt så rädd för att börja experimentera för mycket... men vad kan lite hostmedicin göra liksom... (tänk om jag faktiskt behövde ta det ändå, pga av hosta....) haha så mycket tankar jämt...

Nej alltså jag misstänker inte att jag har några fertilitetsproblem så vill inte hålla på och ta massa saker då.

Men jag tar zink och magnesium efter en utbrändhet vilket också hjälper mot min pms. Har sett att det ingår i mångas bli-gravid-cocktail. Och folsyra såklart.

Förutom min senaste graviditet (som slutade i missfall) så har jag även gjort 3 aborter genom åren, så jag är inte så orolig ännu. Men skulle det ta många månader att bli gravid igen så kanske jag skulle börja läsa på mer osv. Vill bara inte börja ta för att alla andra tar, tycker det blir lite hysteriskt.
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-27 12:47:58 följande:

Jag använder upp mina digitala ägglossningstester. Till saken är den att jag i morse fick en blinkande smiley. Frågan är väl om vi borde ha sex ikväll eller avvakta till det är en fast smiley. Vi har den här månaden tänkt att ha sex varannan dag tills pos äl-test. Enligt detta så ska vi inte mysa ikväll. Hur hade ni andra tänkt i den här situationen?

Det kan ju vara blinkande i flera dagar innan det blir fast, så om ni hade sex igår så kan ni säkert vänta till imorgon. Får ni sen positivt test så kör på den dagen också och några dagar framåt efter det varje dag.
  • Jojjans
    Anonym (CE) skrev 2018-10-27 14:37:00 följande:

Va kul! Det kan ju bli lite obalans när man har en yngre kille, jag gjorde ganska klart för honom när vi började träffas (då var han bara 23) att jag skulle vilja ha barn ganska ?snart?. När jag tog upp det nu var jag ändå orolig över att han skulle säga nej, och han tyckte väl att det var lite tidigare än han hade tänkt sig men efter lite betänketid sa han ja :)

Men jag blir så förvirrad av alla appar och tester, enligt gratisappen som jag registrerat min mens i flera år så skulle jag ha ägglossning i onsdags, då visade CB fast smiley, men NC visade ägglossning i fredags efter registrering av positivt LH-test i onsdags?

Hur långt innan ägglossning kommer LH-toppen?

Känner igen mig massor! Min kille var bara 22 och jag 29 när vi blev ett par och jag vågade inte ens ta upp frågan. Men när jag råkade bli gravid så fick vi diskutera igenom det jag gjorde klart för honom att jag vill ha barn snart vilket han också ville, men senare. För ett år sen insåg jag att jag inte klarade att vänta längre, men han kände sig inte redo så vi bestämde ett datum i våras då vi skulle börja försöka. Dels för att han skulle hinna bli redo, och så att jag skulle slippa befinna mig i ovisshet i väntan på honom. Nu längtar vi tillsammans och jag är glad att jag väntade in honom, och även om jag sörjer aborten ibland så är det fint att nu få göra resan ihop.

Jag tycker NC ändrar sig baserat på massa olika konstiga grejer så litar inte helt på appen. Använder den mest för att registrera temperaturkurva. Men precis som canary skriver så ska väl äl ske 24-36 timmar efter topp, men det är ju svårt att veta när LH-toppen började, man kanske testar i slutet av den...

Jag hade positivt äl-test i torsdags, och känner tydligt av min äl så är säker på att jag hade äl senast i fredags. Troligen på förmiddagen för på em-kväll kände jag ingenting längre. Men NC tyckte lördag, men det är jag säker på inte stämmer.
  • Jojjans
    Anonym (CE) skrev 2018-10-27 14:37:00 följande:

Va kul! Det kan ju bli lite obalans när man har en yngre kille, jag gjorde ganska klart för honom när vi började träffas (då var han bara 23) att jag skulle vilja ha barn ganska ?snart?. När jag tog upp det nu var jag ändå orolig över att han skulle säga nej, och han tyckte väl att det var lite tidigare än han hade tänkt sig men efter lite betänketid sa han ja :)

Men jag blir så förvirrad av alla appar och tester, enligt gratisappen som jag registrerat min mens i flera år så skulle jag ha ägglossning i onsdags, då visade CB fast smiley, men NC visade ägglossning i fredags efter registrering av positivt LH-test i onsdags?

Hur långt innan ägglossning kommer LH-toppen?

Hittade den här på clear blues hemsida! Supertydlig om LH-topp och gravidchanser.

• Jojjans
    idaisraelsson skrev 2018-10-27 21:35:06 följande:

Hej alla:)

Jag tänkte att det var vår chans denna månad efter 6 försök. Men jag har ägglossning mellan den 31:a okt - 6:e nov. Har oregelbunden mens så vet inte exakt. Nu är det så att sist gången jag och sambon kan mysa blir den 29:e okt, då han ska iväg sen med jobbet i två veckor :(

Min fråga.... kan vi klara det? Eller lever inte spermierna så länge inut i mig?

Får du tidig äl är det klart att det kan gå, men blir det den 6e känns det kört. Jag postade precis en tabell här ovanför om hur stor chans det är för befruktnig beroende på hur långt innan äl man har sex. Hoppas den kommer tidigt med andra ord!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18