Onlyme86 skrev 2018-10-16 11:26:40 följande:
Så svårt det där. Men vad starkt gjort att du har gett upp dina ex när du har förstått att barn inte är deras grej. Ok då förstår jag mer gällande ditt ultimatum. Men vad härligt att ni äntligen är på samma bana. Ändå härligt att få längta tillsammans efter barn. Oavsett hur historian innan har varit.
Tack men det blev inget pluss. Jag lyckades glömma i går och hade gått på toa när jag kom på att jag skulle testat. Snacka om att vara trött ;) Men i morse tog jag ett negativt test. Ringde faktiskt och pratade med en barnmorska i går som antydde att det kunde ha varit ett tidigt missfall. Men nu är vi redo för nästa försök. Hoppas så att ägglossningen kommer som vanligt. Så nu får vi följas åt här i tråden ändå :)
Det är ju verkligen en fördel att känna äl-smärtan när man försöker. Dock kan den smärtan vara överjäklig. Men du har också äl i slutet av mån? Eller du hade kanske BIM några dagar före mig förresten. Hur lång tid tog det för kroppen att bli som vanligt med äl efter missfallet?
Jag har också tydliga känningar av äl men jag tar nog och använder resterande tester den här månaden. Är inne på min andra mån nu med tempning. Så äl-tester är kanske lite onödigt i fortsättningen.
Långa svar det blir här :)
Ja, nånstans tänker jag att det var meningen att jag skulle få vänta tills nu med barn, så jag hann träffa rätt person för att verkligen kunna göra det Tillsammans :)
Jag känner av min äl lagom mycket. Det går aldrig att missta sig, men jag behöver inte värktabletter för att stå ut. Skönt att känns att kroppen fungerar tycker jag.
Har trolig äl den 25/10, om min cykel är som den ska efter MF. Jag blödde i 10-12 dagar, och fick äl 3 veckor efter MF. Så ändå snabb återhämtning av kroppen. Känner mig precis som vanligt nu.. bim 7/11 :)
Ja jag började tempa i våras, men hann bara 1 månad innan jag blev gravid. Så denna månad är andra månaden. Men kan ju liks gärna använda testerna jag har kvar, varför inte när jag ändå köpt dom...
Hoppas på oss alla i nov!!