• Jojjans

Vi som har BIM november 18

cassandra92 skrev 2018-10-31 08:38:54 följande:

Jag håller med dig och jag blir så förbannad på mig själv att jag tänker så om jag ska vara ärlig. Vilket gör det till en ond cirkel. Jag vill bara kunna släppa det och tänka "det kommer". Men det är helt omöjligt. Jag försöker att göra allt annat än att tänka på bebisar. Familjeliv är det enda jag har kvar, kollar inte på youtubefamiljer eller instagram med massa bebisar som jag torterade mig med förut. Men det trillar ju in "jag är gravid" bilder från mina vänner också. Så ja man kan ju inte undvika det helt tyvärr.... Jag vet faktiskt inte hur man ska göra. JAg funderar på att bara skita i det ett tag och försöka och ta tag i mig själv. För jag förstår att ingen bebis vill bo i mig om jag är så jävla sur och grinig hahahah 

Jag känner igen känslan från förra gången jag blev gravid, jag hade inget annat i huvudet. Även om det gick fort så hade jag sörjt så otroligt länge att min sambo inte kände sig redo och att det aldrig skulle vara min tur.

Efter mitt missfall har jag på något konstigt sätt hittat ett annat lugn och insett att man inte kan bestämma någonting, man måste acceptera att saker blir som det blir, annars går man med en konstant besvikelse eller irritation på livet.

Jag tror inte du ska tänka att ingen bebis vill bo i dig. Men jag tycker det låter klokt att jobba med dig själv för din egen skull så att du inte är helt slutkörd och deprimerad när ett eventuellt plus kommer. Då kommer du kanske ha svårt att njuta av graviditet eller föräldraskap. Tror också att man inte tar motgångarna lika hårt om man mår bra i sig själv innan så klart. Försök tänka på vad du njuter av i livet, vad som brukade få dig att känna dig lycklig, och försök göra såna saker.

All styrka till dig! <3
  • Jojjans
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 12:41:04 följande:

Ja, det är så fruktansvärt.. Vi skulle gå till RUL och ta reda på kön... men nej, stackars bebisen överlevde inte :( 

Men jag kan säga när jag var gravid märkte jag ingenting..förutom att min mens var sen, och i och med ditt positiva äl-test så borde det finns hopp. Hur klarar du av att hålla dig utan att testa??? 

Ja, önskar såå att det kommer nu, vi har väl försökt sammanlagt 1 år till nyår- Förra nyår bestämde vi oss för att ta ut min spiral. Hur länge har ni försökt?

Du är inte ensam om sent missfall i den här gruppen. Förlorade våran bebis i vecka 16 för knappt 2 månader sen. Det här är bara första försöket efter det (tog paus en cykel). Förstår din oro och frustration <3
  • Jojjans
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 13:30:21 följande:

Beklagar det ni gått igenom :(<3 Är så ledsamt men på ett sätt skönt att prata med de som gått igenom samma sak :( Hur mår du? själv har jag inte kunnat släppa det, det enda som går runt i huvudet hela dagarna.. att  nu är det bara dagar tills jag egentligen skulle  med spänning åka till förlossningen :( hur länge hade ni försökt innan?

kram <3<3

Vi blev gravida på andra försöket, så jag har hittills sluppit kombinationen missfall och många försök, kan inte förstå hur tärande det måste va.

Däremot så hade jag nästan två år inte tänkt på annat än barn och att bli gravid och sörjt över att min sambo Inter var redo och jag inte visste när han skulle bli redo (han är 7 år yngre än mig). Så väntan har funnits där för mig med men på ett annat sätt.

Jag mår på ett sätt ok. Jag sörjer så mycket just det barnet, att han inte fick stanna hos oss. Och jag är skörare och bräckligare i vardagen, och därför fortfarande sjukskriven 50%. Men jag har också hittat en frid och ny slags vördnad för livet. Det blir som det blir. Och jag är nog mer öppen för att det går när det går denna gång.

Jag håller dock extremt koll på min kropp för att jag vill veta precis hur allt funkar, och det är väl ett sätt att distrahera sig. Men tror också att det finns en ångest över att tappa kontrollen, att det ska gå fel nästa gång också utan att jag märker det och hinner göra något åt det.

Har ni fått någon förklaring till varför barnet inte längre levde? Om du vill berätta alltså. Eller om du vill prata ler i privat meddelande.
  • Jojjans

Hej alla ni som plussar redan, hur tidigt började något kännas annorlunda? När kom dom första symptomen och vad var det ni kände? Jag är bara på äl+6 idag, men går hela tiden och väntar på att något ska kännas. Vet inte riktigt vad dock eller när.

Sist jag blev gravid var jag så inställd på att det inte gått att jag inte kände efter så mycket, minns bara att jag blev så sjukt mycket hungrigare generellt, och fick väldigt ömma bröstvårtor (i vanliga fall brukar det vara hela brösten innan mens). Men det var nog närmre bim.

• Jojjans
    Alllleee skrev 2018-10-31 15:29:27 följande:

Jag har molnande värk, lite smått illamående är jag ibland, trög o uppblåst i magen, blev lite finnig tyvärr.. men det kan jag ju blir till mensen annars med. Lite huvudvärk på kvällarna. Och hungrigare, ja juste jag vaknar tidigt av mig själv. :)

När började dom här symptomen komma för dig? Alltså hur snart efter äl?
  • Jojjans
    Alllleee skrev 2018-10-31 16:06:06 följande:

Skulle säga molnande värk började den 24 och fortsatt sen dess, lite finnar kring den veckan/helgen även på ryggen som jag kom på efter jag tog testet. och nu i måndags tror jag var första morgonen att vakna mitt i natten (typ haha) o hungern var i helgen med. Nu e jag hungrig mycket jämt, tidigare än mina vanliga intervaller av att äta haha.

Men jag brukar inte ha molnande värk så lång innan mens så det tyckte jag var det märkligaste.

Dock har jag inte tagit vecko indikator än, så jag ska göra det idag eller imorgon. Jag är lite rädd för det.

Alllleee skrev 2018-10-31 16:09:23 följande:

Ja juste, brösten! De har inte slutat ömma sen äggloss, när man tar på vårtorna ^^

Tack för svar!

Jag känner igen det där med hungern, det kom tidigt för mig sist.

24e, hur långt efter äl var det? Om du vet vilket datum du hade äl..
  • Jojjans
    Alllleee skrev 2018-10-31 19:12:12 följande:

Ca 21 kanske.. inte helt 100%.. fick lite rosa på pappret den 24, Så i samband med det kom molvärk

Spännande att det kom så tidigt! Inplantation ?ska? ju inte kunna ske innan äl+6, men nu kände du ju så, och var gravid så nåt måste ju ha hänt då!

Jag inbillar mig också att jag känner något molande, men det har jag också gjort ibland under cykler när jag inte förakt bli gravid. Men imorse vaknade jag också 04.30 av mig själv med svag hjärtklappning - ett sv mina tidigaste symptom förra gången.
  • Jojjans
    Alllleee skrev 2018-10-31 20:34:56 följande:

Vissa känner ju äggloss & konstig känsla så kan ju varit det + att ägget fäste, sen fortsatte det väl bara haha!

Jag har nog aldrig fått känningar innan mens innan, möjligen någon dag innan bara en kort stund sen inget mer. Nu var det vare dag o så.

Jasså? Hoppas då det blir för dig med! När ska/kan du testa?

Tog vecko indikator ikväll och jag var även gravid på den haha! Så glad men inte redigt fattat ändå!

Har bim nästa torsdag, den 8e. Om jag kan se lika tidigt som signaler borde jag kunna testa på måndag (äl+10). Men har bara vanliga test hemma, inga testa-tidigt, så det kanske får vänta.

Härligt med plus även på dom supertydliga testen! Känns det lättare attt ta in då eller ff overkligt? Vet din sambo/man också?
  • Jojjans
    idaisraelsson skrev 2018-10-31 22:12:30 följande:

Åh blir galen på denna väntan och denna ovisshet:(

Har tagit ägglossningstest. Och vad säger ni? Är det eller inte?

Siffrorna som står på är datum.

Jag tycker det är supersvårt att se om man inte ser hur det såg ut dagarna innan och efter, så man har något att jämföra med.. båda ser positiva ut enligt mig men det beror ju på som sagt.
  • Jojjans
    Kiwibe skrev 2018-11-01 00:32:48 följande:

Hej, hoppar gärna på här!

BIM 3/11.

En tidigare graviditet där jag var tvungen att göra sen abort pga Acrani hos fostret.

Hoppas på lycka denna gång <3

Välkommen! Vet du hur du lägger till dig i bim-listan? Annars säg till så kan säkert nån hjälpa dig.

Snart bim alltså, har du haft några känningar ännu, eller när tänkte du testa?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18