• Jojjans

Vi som har BIM november 18

Honsomlängtar skrev 2018-11-04 21:17:43 följande:

Har förvarnat karln att de är ägglossnings vecka, så nu tar vi alla tillfällen i akt, han är så barnsugen han med just nu haha :)

Mysigt! Så spännande när det är dags att sätta igång varje månad. Lycka till! :)
  • Jojjans
    Johannamari skrev 2018-11-05 11:01:46 följande:

Hej! 

Jag ÄL-testade pos i onsdags, och har kört på fram till fredag. Har inte haft någon tydlig känsla av ÄL denna månaden (brukar få rejäl värk) men i lördagsnatt så tyckte jag att det var lite molande känsla och var rädd att det var ÄL då. Hur troligt är det att det är senare än 36 timmar efter pos ÄL-test?

Även nu på morgonen molar det i äggstockarna. Vet att man inte borde fundera så mycket. Och är ändå lite inställd på att det inte blir plus denna månad. Men någon som har några hoppfulla ord? :D 

Som jag förstått det så kan det absolut ta så lång tid. Skulle lita mer på känslan i magen om du brukar ha den. Däremot behöver det inte vara kört för det. Min äl blev 4 dagar sen i våras, kom på tisdag ist för fredag. Låg sista gången på lördagen och blev gravida!
  • Jojjans
    SofiaS95 skrev 2018-11-05 15:14:21 följande:

Vad tror ni om min ÄL? Med tanke på flytningarna tror jag själv att ÄL var senast dag 16. Fick ÄLflytningar redan dag 12 eller 13 och de var helt borta dag 17...

Jag tror också på att det kan ha varit dag 16. Vissas temperaturökning sker långsammare. Hoppas på att tempen går upp ytterligare för att kunna bekräfta äl bara :)
  • Jojjans
    SofiaS95 skrev 2018-11-05 16:31:11 följande:

Tack för svaret. Ja jag hoppas det, tyckte bara att det var konstigt att jag hade så många dagar ÄL flytningar och att ÄL skedde först dag 16.

Hur många dagar hade du äl-flytningar? Jag brukar få äl på dag 16 eller 17 trots att jag har en 28-29-dagars cykel.
  • Jojjans
    SofiaS95 skrev 2018-11-05 16:53:08 följande:

Okej. Från dag 13-16 hade jag flytningar. Det som var positivt var att jag aldrig tidigare haft så mycket. Jag har en lutealfas på 13 dagar så BIM borde vara 15 nov ifall ÄL var dag 16

Precis som mig, 13 dagar lutealfas. Gjorde du något särskilt som kan ha gett dig mer flytningar? Jag får aldrig tydliga äl-flytningar..
  • Jojjans
    EliMil skrev 2018-11-05 17:28:24 följande:

Jag håller helt med. Tyckte mig dessutom känna några symtom hit och dit ett tag. Sen sysselsatte jag mig med annat för att inte bli tokig :P hade kalas för dottern tre dagar i rad ^^. Men nu är alla symtom jag tyckte mig känna helt borta. Så nu känns de nästan ännu längre till bim då jag nu istället bara väntar på att få min mens, alla över den och kunna försöka igen. Denna eviga väntan alltså...

Ja usch, jag har också gått och haft symptom. Men tog ett testa-tidigt idag på bim-3 och går inte ens att inbilla sig ett sträck. Nu blir väntan på äl bara ännu längre när man vet att det nog är kört redan innan bim... :(
  • Jojjans
    Honsomlängtar skrev 2018-11-05 23:32:11 följande:

Kan inte ens skratta eller nysa utan att de ömmar

Det är så jag känner av min ägglossning varje månad. Brukar komma först som en stickning, sen starkare dag två, och på tredje dagen rejält öm. När jag har tagit äl-test ger de positivt på dag två, och har troligtvis äl när det gör som ondast...
  • Jojjans
    Anonym (CE) skrev 2018-11-05 21:16:06 följande:

Samma här, tog ett tidigt test idag BIM-2 och precis som dig var det toknegativt.. Dock brukar jag ha spottings dagarna innan mens men de har inte dykt upp, så jag hoppas fortfarande lite..

Usch, så deppigt att inte få det där plusset efter att andra plussat tidigt i tråden. Jag vågar nog inte hoppas, tror det borde ha synts för mig då. Men jsg har som dig, brukar få spottings dagarna innan - bim på torsdag - så får se vad som händer..
  • Jojjans
    LoveEver skrev 2018-11-05 22:25:19 följande:

Tjolahopp

Tänkte att jag hoppar in här i värmen :)

Har inte kollat tillbaks något i tråden men ser i de sista inläggen att det allt blivit några plus här redan UNDERBART Grattis till er <3

Själv går man och väntar .. mensen ska komma idag alt. på Onsdag ...

Dock har jag lite känningar i ryggslutet som om mensen är påväg .. men tycker tappen spelar lite ett spratt med mig denna månaden ena dagen är den låg andra dagen är den högt. Dock är en stängd (hoppas den förblir så) !!

Är det någon mer här som har bim idag eller på Onsdag ?

Jag har bim på torsdag, har redan tagit några test, senast ett testa tidigt igår, men alla visar toknegativt. Har inte mycket hopp kvar. När ska du testa?
  • Jojjans
    Incognita skrev 2018-11-06 09:05:33 följande:

Jahap då kom mensen för mig idag. Jag är besviken och lite orolig..kan jag ens bli gravid. Typ sådana tankar som snurrar runt i huvudet på mig nu. Man har ju inte tiden på sin sida direkt...nåja bara på't igen! Grattis till alla er som plussat och stort lycka till till resterande som kämpar

Beklagar, så jobbigt :( vilket försök i ordningen var det för dig? Hur gammal är du om du känner dig stressad över tiden? Jag är säker på att det inte lyckats för oss heller denna månad... bim om 2 dagar
Svar på tråden Vi som har BIM november 18