Inlägg från: Anonym (konstigt argument) |Visa alla inlägg
  • Anonym (konstigt argument)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

nihka skrev 2023-05-24 00:35:07 följande:
    Bland annat ja. För att vissa är helt rabiata abortmotståndare och deras rabiata åsikter dränker ut all vettig diskussion.

Och sedan alla andra orsaker som angetts, för att det är just det som efterfrågas i tråden, som du käftat emot.
    Så för att vissa är rabiata så dömer man ut alla som är emot abort, ja det är väl att ha förutfattade meningar.
    nihka skrev 2023-05-24 11:44:04 följande:
    Råkar. Hahaha. Finns det någon fetare fördom än den om gudstro? New shit, old shit, still same shit different name.

Stötande? Du får tro på tomten om du vill. Men försök inte tvinga andra att leva efter vad du anser är tomtens bud.
    Du får tro på att abort är bra om du vill men försök inte tvinga andra att tro samma sak. Betyder det att du inte får yttra dig om det då eller vad vill du ha sagt med det här?
    nihka skrev 2023-05-24 18:54:53 följande:
    Jag försöker inte tvinga någon att tro på nåt. Var det inte tydligt nog skrivet med latinska bokstäver för dig att jag talar om min övertygelse?

Jag däremot tänkte inte försöka tvinga någon att föda fram ett barn de inte vill ha, medan det är precis vad vissa andra vill.
    Men du anklagar andra som liksom du talar om sin övertygelse för att tvinga på andra sin tro.

Med den definitionen av tvinga så gör vi redan det. Ingen får precis som den vill i den sjukvård vi har.
    nihka skrev 2023-05-24 22:20:35 följande:
    Fast skillnaden är att min övertygelse inte resulterar i att tvinga någon annan till något de inte vill.
    Den tvingar ju folk som inte vill att finansiera aborter.
    nihka skrev 2023-05-24 22:20:35 följande:
    Fast skillnaden är att min övertygelse inte resulterar i att tvinga någon annan till något de inte vill.

Sen är det inte tvång att inte följa någons önskemål. Tvång skulle istället vara att inseminera kvinnor mot deras vilja. 

Ska man resonera så om tvång, då är det också tvång att välja att inte göra abort när killen inte vill ha barn.

nihka skrev 2023-05-24 22:55:49 följande:
    Nej, du kan låta bli att betala skatt i Sverige. Flytta till Malta.
    Likväl är det tvång.

Eller så förbjuder vi aborter och att du får flytta till ett annat land om du vill ha abort. 
    nihka skrev 2023-05-24 22:59:33 följande:
    Jo, det är exakt vad det är. Att neka någon som inte vill ha ett barn en abort är att tvinga den att bära ett barn i 9 månader och sedan föda det.

Det är fortfarande inte hans kropp, så det blir inte hans val.
    Nej, det är inte samhället eller någon som inte vill hjälpa henne med vad hon önskar som har tvingat på kvinnans barn. Däremot om samhället eller skattebetalarna beslutar om att tvångsinsiminerar kvinnor, då är det att tvinga dem föda barn.
    nihka skrev 2023-05-25 14:19:53 följande:
    Nej, vi låter det vara precis som det är. Vad du gör är upp till dig.
    Det var du som tyckte att det är en bra lösning om man inte gillar någonting i ett land så kan man flytta. Så då är det ju inga problem om Sverige inför abortförbud.
    nihka skrev 2023-05-25 14:24:19 följande:
    Vad bra. Då kan alla kvinnor fixa sina egna aborter och du applåderar.

Jag kan börja sälja trådklädhängare på facebook köp och sälj.
    Jag har inte påstått någonting om hur aborter ska lösas, utan om vad som är tvång.
    nihka skrev 2023-05-30 17:44:53 följande:
    Nej, jag är nöjd som det är.
    Jaha, men kör det argumentet istället då, du är nöjd så därför ska vi ha x y z. Det spelar alltså ingen roll om det var tvång
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?