Seb81 skrev 2018-10-17 13:34:25 följande:
I morgon är den dagen jag fick ma i förra gången... 9+0. En nervös dag att se fram emot. Dock vet jag ju att det ligger en liten myra med tickade hjärta till skillnad från sist då det var en ofosterlig graviditet. Jag hoppas verkligen att myran mår bra och frodas. Mina symtom har avtagit lite, förutom ömma stora bröst, hungern & kisseriet på nätterna. Men annars mår jag bra, inte så trött längre och illamåendet borta. Känner oxå att aptiten är tillbaka, inte haft någon. Men v 9 är ju den veckan som symtomen börjar avta... eller de såkallade spökveckorna! Hur har ni det som är runt v 9?
Så jävla nevös att de ska försvinna helt, då kommer jag få panik. Vill bara ha ett till vul snart, men jag antar att jag får vänta till kub :/ Vet ni förresten om ma ska boka det sjölv eller om man får en tid hemskickad?
hej vännen, förstår att det känns jobbigt men jag tror inte du ska jämföra dessa 2 graviditeter då du denna gången har sett hjärtat picka flera gånger! Försök att känna dig glad och tacksam att allt är bra denna gången istället :)
skönt om dina symptom börjat avta lite - glad för din skull!
själv mår jag värre än någonsin och vet knappt vart jag ska ta vägen. :( ligger bara i soffan på jobbet och har ångest och mår illa. tiden segar sig fram och varje morgon hoppas jag att det ska bli bättre. Kallsvettas när jag kommer ut bland folk/åker tåg eller går på stan och känner mig folkskygg och asocial.
min kollega gick och köpte några tabletter som ska hjälpa mot illamående till mig men det gav verkligen ingen verkan. Inte sugen på nåt alls längre och mår bara bra i 5 min när jag äter sen är det likadant igen. läser att det är normalt att känna såhär men funderar ändå på att försöka få en tid hos gyn o ta lite prover (de gör allt på samma ställe) eller så får jag bita ihop till den 1 nov.
slutklagat härifrån förlåt om jag hijackade din tråd. stor kram!!